Onregelmatige cyclus na stoppen met de pil, is dit normaal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Isa24, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hallo meiden,

Begin januari ben ik gestopt met het slikken van de pil, omdat mijn menstruatie tijdens het gebruik ervan super onregelmatig was. Als ik de pil doorslikte om niet ongesteld te worden, werd ik het toch.

Nu ben 4 dagen na het stoppen van de pil ongesteld geworden (15 januari j.l.). Dit was geen superheftige menstruatie, maar duurde wel een paar dagen. Nu ben ik afgelopen zondag (30 januari) weer ongesteld geworden (en niet zo'n beetje ook)!

Ik weet dat mijn cyclus na het gebruik van de pil weer normaal moet worden, maar is het normaal dat ik zo kort op elkaar ongesteld word?

Liefs Isa

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Heej Isa,

De menstruatie die jij op 15 januari hebt gehad noemen ze een onttrekkingsbloeding omdat je bent gestopt met de pil.
    Zelf heb ik dit niet gehad en werd ik na het stoppen van de pil 28 dagen later pas ongesteld maar het schijnt veel voor te komen.
    Omdat je met het gebruik van je pil al onregelmatig ongesteld was is het niet zo raar dat je dat nu ook bent.
    Ik weet wel dat je lijf doet waar het zelf zin in heeft want ik heb al een paar maanden regelmatige cyclussen van 27/28 dagen en deze maand was het ineens 24/25dagen. Je kunt er soms geen pijl op trekken.

In welke periode ben je met de pil gestopt? heb je de strip opgemaakt tot de stopweek en daarna niet meer geslikt of ben je halverwege je strip gestopt.
    Daar kan het allemaal mee te maken hebben. Voor zover ik heb begrepen is het, het beste om je strip op te maken tot je stopweek en daarna geen pil meer te slikken.

Ik zou het even aankijken tot volgende maand hoe het zich ontwikkeld. als je dan weer om de 2 weken ongesteld bent zou ik even langs de huisarts gaan.
    Succes ermee!

3. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hey Petra,

Bedankt voor je reactie!

Ik ben helemaal aan het begin van de strip gestopt (ik geloof dat ik 3 pillen heb genomen en daarna ben gestopt).
    Toen ik voor mijn eerste zwangerschap met de pil was gestopt, had ik gelijk een regelmatige cyclus van 28 dagen (die zich netjes elke maand herhaalde). Dus dit is heel anders!

Maar we gaan het in de gaten houden. Ik hoop dat ie snel weer regelmatig verloopt, want we willen toch wel aan een 2e kindje beginnen!

4. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

ja met je lijf weet je het toch niet hoor! Maar voor hetzelfde geld heb je volgende maand wel een cyclus van 28 dagen!

Spannend dat jullie voor een 2e gaan! was je snel zwanger van jullie eerste kindje en heb je nog tips? ;) (wij zitten nu in ronde 6 voor ons eerste kindje)

5. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Heel eerlijk gezegd waren we bij de eerste niet eens bezig met zwanger worden! We zaten midden in een verbouwing! Ik was 4 maanden gestopt met de pil en we hadden die maand 1x onveilige sex gehad. Maar uiteraard waren we er superblij mee!
    Inmiddels is de kleine gup alweer 1,5 en willen we toch graag een 2e!
    Jullie zijn nu bezig met een eerste? Wat superspannend! Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent!

Deel Deze Pagina