Ik ga na mijn vakantie mijn spiraal laten verwijderen, niet met de bedoeling zwanger te worden, maar heb er na bijna 8 maanden nog veel buikpijn van. Is het verwijderen gevoelig/pijnlijk? Dan maar weer aan de pil of wat anders? Krijg ik gelijk een bloeding of duurt dat even? Heb je dan veel krampen, omdat je dan tijden niet ongi ben geweest? thx....Tamar
Ik vond het verwijderen echt 'peanuts' vergeleken bij het plaatsen! Het plaatsen viel me zwaar tegen, daarom had ik ook veel pijn verwacht bij het weghalen. Maar dat viel dus erg mee. En daarna ben ik dacht ik vrij snel nog 1x ongesteld geworden, en daarna was ik zwanger...
Voor het verwijderen ben ik niet zo bang, maar was je gelijk ongesteld of duurde even en hoelang bleef je ongesteld!
hoi, Ik heb pas mijn spiraal laten verwijderen omdat we een kinderwens hebben. Ik heb mijn spiraal bijna 4 jaar gehad en dus ook bijna 4 jaar niet ongesteld geweest. Spiraal is op 17 juli jl verwijdert.... voor ik er erg in had was hij er al uit, bij het plaatsen raakte ik even buiten westenvan de pijn. Ik ben afgelopen vrijdag 8-8 ongesteld geworden. Dus zeg maar 3 weken en 1 dag later. Niets erger of heviger of wat dan ook als voor mijn spiraal. Ik had ook een soort van vloedgolf ofzo verwacht na 4 jaar niet ongi worden maar het is een heel normale ongi.
de dag van het verwijderen had ik een klein beetje bloederig slijm, maar pas een echte bloeding 3 weken na verwijderen. Echt het verwijderen voel je een krampje en hij is er al uit. Eendebek inbrengen duurde langer.
Het verwijderen van het spiraal voelde ik helemaal niet. Voor ik het wist was hij eruit. Ik werd 2 dagen na het verwijderen ongesteld. gewoon 4 dagen en na 26 dgn weer. Had gelijk weer een regelmatige cyclus. Succes!
Nij iedereen verloopt het natuurlijk anders en ik ken dan ook heel veel verschillende verhalen over de ervaringen na het verwijderen van de Mirena. Mijn huisarts gaf ook aan dat sommige mensen helemaal niet bloeden na die tijd en sommige mensen wel een maand heel erg bloeden. Maar ik zal je toch even mijn verhaal vertellen: Ik heb wel wat kramp gehad tijdens het verwijderen en ook vlak erna, maar dit was vrij snel weer over. Ik heb toen 2 dagen lang licht gevloeid. Van licht roze tot licht bruin gekleurd. Daarna was ik 2 dagen 'schoon' om vervolgens weer flink te gaan bloeden (knal rood) en dit heeft ruim 2 dagen geduurd. Het eerste vloeien kwam duidelijk van het verwijderen zelf. Van de tweede keer ben ik niet zeker waar dit aan lag. Ik had op dat moment eigenlijk mijn eisprong moeten hebben, dus tijd voor m'n menstruatie was het niet echt. Beide keren had ik er geen krampen bij (terwijl ik voordat ik m'n Mirena had vaak bijna flauw viel van de pijnlijke krampen). Hierdoor ben ik nu even kwijt hoe ik verder moet tellen in m'n cyclus. De laatste maanden mét Mirena was ik namelijk wel erg regelmatig ongesteld. De dokter kon mij hier ook niet meer duidelijkheid over geven. Het is dus afwachten nu of ik over een paar dagen ongesteld wordt, of juist m'n eisprong heb. En je vraag of je dan maar weer aan de pil moet kan ik niet beantwoorden. Ik ben nooit tevreden geweest over de pil en ik was juist ontzettend tevreden over de Mirena. Ik heb hem dan ook bijna 4,5 jaar gehad. Hopelijk heb je wat aan m'n antwoorden. Wanneer laat je hem precies verwijderen?
Ik laat hem aan het einde van mijn vakantie verwijderen, wordt ik in ieder geval niet ongesteld in mijn vakantie! Over een week of 2, nu weet ik waar ik aan toe ben met de krampen in mijn buik die er trouwens meestal niet dagelijks zijn! Bedankt voor jullie antwoorden! Ik denk nog na over verdere anti-conceptie
hoi ik heb de mirena en hij bevalt me zeer goed af en toe krampen maar ik zit er ook over na t denken om hemt everwijderen de kriebel voor een 3de is er eenorm
hoi het verwijderen doet echt geen pijn je verneemt er niets van, ik altans niet,(en ben echt panies voor pijn) het inbrengen vond ik ver velender. gr mij
hallo ook ik houd niet van pijn en heb hem 2 maanden geleden laten verwijderen. ik zal eerlijk zijn het is geen pijn maar een heeeeel zeurderig gevoel zodra hij eruit is binnen een paar seconden is het weg je hebt alleen een beetje afschijding met afvegen van bloed. ik had het sóchtens gedaan en sávonds kon ik gewoon vrijen. nu gaan we voor een 2e kindje. Het komt allemaal goed. veel succes groetjes chanaty