Dag dames, Sinds december heeft mijn vriend het startsein gegeven om aan kindjes te beginnen. Eindelijk want als het aan mij lag was dat al 2 jaar eerder. Maar na vele babbels en soms ook discussies, heeft hij de stap gezet, ook hij is er nu klaar voor. Onmiddelijk met de pil gestopt. Dat ik ondertussen vergif noem. Ik heb zeer onregelmatige cyclussen waarvan de langste 54 dagen was. Nooit begin ik terug aan die pil. Ik weet dat me dit te wachten stond maar toch hoop je dat jij net die ene persoon bent die regelmatig is en snel zwanger zal worden. Ondertussen zijn we 7 maanden ver en mijn lichaam is nog altijd niet in de juiste hormoonbalans. Het lijkt voor mij al een hele tijd ookal weet ik dat er vrouwen zijn, die al veel langer bezig zijn en zelfs naar een fertiliteitscentrum moeten gaan. 'Chapeau' aan deze koppels! Hoe zij het volhouden, is me soms een raadsel. Wanneer ik een negatieve test heb, kan ik alleen maar wenen. Ik ben dan zo teleurgesteld. Verschillende vriendinnen worden ook zwanger, vaak zonder al te veel moeite. Hun lichaam heeft zich onmiddelijk hersteld. Ik ben dan zo blij voor hun, maar ooh zo verdrietig en eerlijk gezegd ook wel jaloers. Ik ben ondertussen gestart met acupunctuur sinds 2 weken. Ik geloof er enerzijds wel wat in, en anderzijds is het voor mij als een soort houvast dat het wel goed komt. Mijn hormonen zijn nog niet optimaal en moet ook wat letten op mijn eten. Ik ben benieuwd. De mensen die weten dat wij gaan voor onze kinderwens zeggen nu ook: laat het los, denk er niet aan. Maar hoe doe je dat? Ik weet het, ik ben ongeduldig, maar eenmaal je begint, wil je het zo snel mogelijk en is elke maand te veel. Of zie ik dat verkeerd? Ook merk ik dat ik voel hoe mijn lichaam me voor de gek houdt. Op het einde van mijn cyclus denk ik soms zwangerschapssymptomen te hebben, uiteindelijk is dat weer niets. Herkennen jullie dat ook? Bedankt om gewoon naar mij te luisteren, het doet al deugd om dit eens van mij te kunnen afschrijven. Groetjes
Wat herken ik mezelf in je verhaal! Het voelt voor mij ook alsof we al heel lang bezig zijn met zwanger worden en de teleurstelling wordt met de maand steeds erger. Tot ronde 5 dacht ik nog: ach, het komt wel Nu ben ik zo onzeker geworden, dat ik het vertrouwen in mijn lichaam ben kwijtgeraakt. Ook hier allemaal zwangere vrienden/kennissen om me heen. De meeste van hen werden in de eerste ronde al gelijk zwanger, de anderen binnen 3 rondes. Ik ben ook een tikkeltje jaloers en heb er best veel moeite mee, alhoewel ik wel blij voor hen ben Het is gewoon moeilijk om te zien dat het hun wel lukt en ons niet. We zijn nu sinds december 2014 bezig en hopen dat hopen dat we snel wat meer geluk krijgen Ik ben sinds vandaag begonnen met het slikken van teunisbloem olie. Dit slik ik tot aan de eisprong. Teunisbloem olie zorgt ervoor dat de eisprong eerder plaatsvindt, waardoor de cyclus dus korter wordt. Dat betekent dat we meer kansen krijgen. Na de eisprong ga ik tarwekiemolie slikken, dat zou het baarmoederslijmvlies dikker maken en de innesteling bevorderen. Hopelijk werkt dit. Ik heb trouwens ook een vrij onregelmatig cyclus, maar ik denk dat dit niet meer door de pil komt bij mij. Ik ben er ruim anderhalf jaar geleden mee gestopt. Het duurde toen een half jaar tot mijn cyclus weer opgang kwam en bleef daarna een onregelmatig cyclus houden Hopelijk is dat bij jou niet het geval! Heel veel sterkte! Doe lekker rustig aan. Ik hoop dat je gauw wat meer geluk krijgt!
Meid, laat die mensen links liggen!! Als er een knop was liepen wij niet in een duur fertiliteitstraject!!! Dus; basta! Dit klinkt voor mij als pcos (Google het eens) Of als endometriose (ook even googlen) Als je je herkent in 1 van die; dokter! Alles boven de 35 dagen cyclus is niet goed en ben je minder vruchtbaar. Heeft je man dan ook slecht zaad, dan is het helemaal lastig! Jk wens niemand toe wat wij doormaken, maar ook daar kom je doorheen, onze relatie is sterker dan ooit en wij zijn op dat na, erg gelukkig Maar daar is een lange weg voor nodig succes en hup naar de arts
@Luminis: fijnte horen dat je je herkent in mijn verhaal. Het doet deugd iemand te hebben die zich ook zo voelt! Ik hoop ook voor jou dat het snel prijs zal zijn. Ik ga denk ik voorlopig niet teveel nemen ifv de acupunctuur. Maar moest het helpen, laat je mij maar iets weten @meisie1001: ik denk niet echt dat ik zoiets heb. Ik was voor de pil heel regelmatig, dus nu nog Pcos dat zou wel raar zijn niet? Ik hoop voor jou dat het ook snel gaat lukken, je hebt al een hele weg afgelegd! Succes, ik duim voor je! Bedankt voor jullie reactie
Hier precies hetzelfde hoor. Soms voel ik me zo alleen. Heb ook geen vrienden waarmee ik over dit soort dingen kan praten. Ben echt ontzettend blij met de lieve meiden op zwangerschapspagina! Zonder hen was ik nu waarschijnlijk een zielig 'hoopje' geweest. En ik begrijp het. Je hoort het (hopelijk) snel! Succes!
Herkenbaar verhaal. Ik herstelde ook niet na de pil en had daarvoor een normale cyclus. Ik zou toch even langs de huisarts gaan en het voorleggen. Ik bleek geen pcos te hebben maar verklaren konden ze het ook niet. Luie eierstokken na pilgebruik is wat me gezegd is. Na wat hulp een spartelend kindje in mijn buik, dus hou vol!
Heel herkenbaar! En wat je zegt... Niet teveel aan denken ..ja hoe doe je dat? En dat gevoel van iedere maand is er een teveel heb ik ook wel een beetje. Het jammere vind ik dat als je ongesteld wordt het dan sowieso minstens weer een hele maand duurt voordat je weer meer weet. Dan lijkt een maand ineens zo lang... Uiteindelijk ervaar ik ook wel weer dat die voorbij vliegt... Maar toch.. Blijf erin geloven! En vergeet je ook niet op andere dingen te richten, misschien leidt dat af en heeft dat een positief effect!
@Boogy: gefeliciteerd met je zwangerschap! Na hoeveel maanden ben jij naar de huisarts gestapt? En wat bedoel je met na hulp @AvG: een maand is inderdaad niet lang. Het hangt er gewoon vanaf hoe je het bekijkt en wat je wil bereiken Veel succes met de volgende cyclus!
Dankje! Eerste keer huisarts was na 4 maanden geen menstruatie, toen na 3 maanden weer en toen kreeg ik een doorverwijzing. Dat is vrij vlot, maar ik menstrueerde helemaal niet, dus men was eerst bang voor enge dingen in mijn onderbuik Gelukkig vonden ze niets met de echo of bloedonderzoek, maar dat het voorlopig niet uit zichzelf ging herstellen zagen ze wel na een maandje cyclusbewaking. Ik mocht kiezen: wachten tot het herstelde of het traject in. De hulp die ik kreeg was eerst pilletjes Clomid, dat hielp niet, en daarna moest ik injecties zetten. Man heeft superzaad dus we hebben op de natuurlijke manier dit kindje gekregen, zonder IUI of ivf.
Net je topic gelezen. Zoals jij al zei dat mijn verhaal zo herkenbaar is geldt dat voor mij inderdaad. Je beschrijft precies mijn gevoelens. Jij ook een hele dikke knuff terug
@Boogy: pfff, amai... Dat is ook al een weg afgelegd. ik ben heel blij dat het gelukt is! Van harte gefeliciteerd! Geniet van de zwangerschap! @Danidani: idd. Veel gelijkenissen we gaan ervoor he
ik had 15 jaar de pil genomen, gestopt en direct terug regelmatig, je kon er de klok op juist zetten... en toch heeft het bij ons ook 10 rondes geduurd... heel onverwacht, want we hadden ons juist ook neergelegd bij het feit van langs te gaan bij de dokter omdat er mss toch iets 'mis' zou zijn. Het kwam dan ook als een verrassing als ik het weekend ervoor toch maar is testte... want je wist maar nooit... De moed niet verliezen he! Ik heb ook veel traantjes gelaten de laatste maanden als ik ongesteld werd... succes meiden!
bedankt nee ik dacht dat ik ongesteld was geweest, maar dit was maar een beetje bruinverlies, wat later dus de innesteling was. Kon sinds toen heel moeilijk in slaap vallen, lag hele nachten te turen naar de klok... Voelde mij gewoon algemeen 'raar', en als ik dan die test deed viel ik bijna achterover, ik zat nog opt toilet en zag de streep al tevoorschijn komen op de grond... Maandag mag ik naar de gynea, zou dan 7 weken zijn normaal gezien. Nu nog fingers crossed op goed nieuws!
Tegen mij zeiden ze ook altijd laat het los, dan gebeurt het wel. Flauw... Alsof je ineens dat knopje kan omdraaien. Werd ik altijd wat slecht gezind van. Alsof het mijn schuld was dat het niet lukte door er te veel aan te denken... Ik geloof het trouwens écht niet dat door het los te laten je sneller zwanger wordt... Ik wens je in ieder geval veel sterkte toe en hopelijk snel zwanger!
Proficiat met jou zwangerschap Fefe! Inderdaad, ik krijg soms ook het gevoel dat als mensen zeggen: 'laat het los, dan zal het sneller lukken' , dat het mijn schuld is dat het maar niet wil lukken. Bedankt voor je reactie!
Succes En soms lijkt t alsof mensen om je heen gauw zwanger zijn geraakt naar dat weet je ook niet altijd er word meestal niet gezegd als t lang heeft geduurd.
Hoe gaat het nu met je, Annelke? @ AvG1985: dat wordt inderdaad gezegd... niet teveel aan denken. Maar kan een mens dat wel? Je hebt een hele grote wens, je bent er veel mee bezig en je wil dat het er NU is! Tenminste, zo beleef ik het wel. Tja, dan lijkt het voor mij onmogelijk om er niet teveel aan te denken. Een maand duurt inderdaad heel lang, maar is tegelijkertijd ook weer snel voorbij. Heel raar. Ik zit nu alweer op dag 6 van mijn cyclus, aan de ene kant heel snel, maar aan de andere kant lijkt het eeuwen te duren tot mijn eisprong plaatsvindt. Hopelijk ben je snel zwanger! @ Boogy: wat fijn dat jullie op de natuurlijke manier een kindje hebben gekregen! Gefeliciteerd! @ Evelxx: wat fijn, gefeliciteerd! Ik duim mee voor goed nieuws!