Hallo, ik voel elke maand mijn eisprong, we klussen bijna elke dag van de maand, zeker rond de eisprong. Maar toch na ronde 4 nog niet zwanger. bij mijn laatste zwangerschap was het van de eerste ronde raak en een tweeling. Waarom nu niet? kan het aan mijn eitjes liggen? Zijn deze niet meer goed? of ligt het aan mijn nieuwe partner? snap het niet. Heb sinds ik gestopt ben met de pil elke maand zwangerschapssymptomen, maar tegen mijn nod ben ik weer ongesteld. Heb dan zo'n gezwollen borsten, zelfs misselijkheid... dit heb ik nog nooit ervoor gehad. is elke keer een teleurstelling en ik ben zo bang dat mijn vruchtbaarheid omlaag is, ik ben nu 34j, mijn jongste kids zijn 10j. mijn moeder heeft vroeger van haar 38ste tot 44ste geprobeerd zwanger te geraken en heeft veel miskramen gehad en uiteindelijk ermee gestopt. haar eitjes waren niet meer voldoende. :'( mss is dit bij mij ook het geval... denk soms dat mijn eitje wel bevrucht is maar dat het niet innestelt... voel me zo onzeker en durf er in mijn vriendenkring, familie niet over te praten. iedereen zegt dat ik kids genoeg heb (een dochter van 15j en een tweeling 10j) maar heb nooit gelukkig zwanger geweest en heb nu zo'n schat van een man... wil het perfecte gezinnetje...
Ronde 4 is nog niet zo lang hoor gemiddeld duurt het 6-12 maanden om zwanger te worden. Soms zelfs langer. Ook ik voel elke maand m'n eisprong, maar dat is geen garantie om snel zwanger te worden.
Ik snap dat iedere ronde wachten te lang duurt voor je, maar er staat gemiddeld toch echt een jaar voor om zwanger te worden. ronde 4 is echt nog niet lang. Verder doen jullie prima je best door regelmatig te vrijen etc, er ligt zo te horen altijd wel een voorraadje zaadjes klaar om naar het springende eitje te zwemmen. Geef het tijd.