Ik vraag me iets af namelijk,mijn vriend gaat het liefst alle dingen uit de weg qua huishouden Speelt games op de computer xbox360 enz enz Doet dat erg lang en vaak... Als ik hem bv iets vraag te doen zegt ie:" Ik moet nog 1 missie of nog even wachten met laden..." Toch is hij niet onvolwassen of ontverantwoordelijk,hij heeft zijn "ding" gewoon met het spelen gevonden Ik doe het huishouden,hij de mannen klusjes (wat echt niet veel en vaak is) Dus zou hij een actievere papa zijn als we een beeb mogen verwachten?
Ja, ik lees mee. Ik heb ook zo'n vent die liever achter z'n pc zit te gamen dan dat hij iets moet doen (wat ik overigens ALTIJD moet vragen). Altijd wel iets wat eerst moet, en daar irriteer ik me mateloos aan.
Ohh joh en denk je dat je man dan zal veranderen daarin? Of zal het altijd op jou schouders vallen? Want ik weet gewoon dat het op mijn schouders zal vallen,hoe ga je daarmee om? Ik denk dan dat het net zal zijn alsof ik een alleenstaande moeder word Aan de andere kant dat hij me niet voor de voeten loopt als ik een schoonmaak woede heb,is toch soms ook lekker Ik heb bv crohn en ben snel moe,het is net alsof ze doof zijn als je ze vraagt even iets te doen dan...
Hier nog een die het heel herkenbaar vind, nooooit wordt er iets uit zichzelf gedaan en moet altijd alles minimaal 4x vragen..wassen?heeft ie nog nooit van gehoord...idd alleen de mannelijke klusjes en dr moeten altijd eerst andere dingen gedaan worden, echt zooo moe word ik ervan
hier ook zo'n hubbie.. goed nieuws: Toen ik zwanger was en enorm verrot was deed hij alles, hij sloeg om als een blad aan een boom! Helaas ging het mis en doe ik het nu zelf weer, hoop dat er weer snel verandering in kan komen
Eerlijk ...? als ik heel eerlijk ben, zou het me hogelijk verbazen als dat opeens zou veranderen. Aan de andere kant, als ik zie hoe hij dan weer met mijn nichtjes omgaat, krijg ik weer een sprankje hoop. Maar ik blijf bang dat ik straks een baan, een kind en een kleuter (<-- mijn man dus) heb, en ik er dus voor mijn gevoel alleen voor mag opdraaien. Ik ga daar wel wisselend mee om eigenlijk. als ik een slechte dag heb, dan kan ik daar enorm boos over worden tot op het punt dat ik mezelf afvraag waar ik toch helemaal mee bezig ben. Op andere dagen laat ik het voor wat het is. Wat me eigenlijk nog het meest dwars zit is dat hij er maar gewoon vanuit gaat dat ik het allemaal wel doe. Koken? kom nou... !Opruimen ... welnee ! Stofzuigen? hahahahaha! En dat ik altijd het gevoel heb dat de computer/hond/TV belangrijker is dan ik. Ik vraag of hij de gliko binnen wil halen, kan dat er gerust een week staan. En dan nog zuchten en geirriteerd zijn als ik er na een dag of 2 iets van zeg ... Dat soort dingen.
Dames, ik sluit me er ook bij aan! Maar die van mij heeft zo af en toe ineens, dat er een knop bij m omgaat, dat hij dan ineens wel iets doet! Al is het vaak alleen de vaatwasser aan zetten, maar toch! Als ik vraag: " Schat, wil je even stofzuigen? " Dan is het 9 van de 10 keer, het is weekend?! Dan heb ik vrij, maar uiteindelijk doet hij het wel. Maar als ik dan die week er op weer vraag: " Schat? Wil je zo even de stofzuiger er overheen halen? " Dan antwoord hij: Ja, maar dat heb ik vorige week toch net gedaan! Dan staat mijn hoofd zo: Ach, ik denk dan maar weer, daar zijn het mannen voor! Sommige leven nou eenmaal in het tijdperk van vroeger, waarbij de vrouwen alles deden! Misschien komt het ooit goed?! 1 ding weet ik 100% zeker, zodra er een uk bij ons is, dan is het echt een super papa! Als ik dan aan hem zou vragen, goh zou jij even de kleine een dagje op je willen nemen, zodat ik lekker mijn " ding " kan doen, dan zal hij dat zeker doen! Er is niets voor niets een boek van John Gray: " Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus!
hahahah zijn onze mannen geen tweelingbroers? Als ik een slechte dag heb word ik er zo boos om en dan zit ie me echt zo aan te kijken van, wat doe ik nou weer anders?en als ik vrolijk ben doe ik het makkelijk allemaal zelf.. Wat hebben die mannen toch een makkelijk leven he, thuiskomen en op de bank neerploffen en kijken nergens naar...
Wat zo dom is,hij heeft me laatst verbaasd! Hij moest van mij dweilen (en dat doe ik altijd op de knieen met een doekje) en toen hij klaar was (met wel 10 pauzes ) zei hij:"Mijn petje voor je af!Dat je dat kan doen elke dag en in 1x!" Uhm...Oke dacht ik...Uhm...*sprakeloos* Soms heeft hij een "goeie" dag en helpt me met de standaard dingen: -Afdrogen -Vuilnis weggooien -Afstoffen en soms stofzuigen Ik moet hem ook vertellen stapje voor stapje wat hij moet doen... Grr... Mannen!
Pffff - ben toch blij hiermee. Dacht dat ik de enige was met zo'n man. Puzzcat: soms krijgt die van mij ook een ingeving en ruimt hij opeens de keuken op, dat wil zeggen, hij begint eraan en maak ik het meestal af ... maaarrrrr, de intentie was er en daar ben ik vaak al veel blijer mee Die van mij heeft ook altijd 10 pauzes nodig. En als ik dan aangeef dat als hij het in een keer doe, dat hij dan meer tijd overhoudt ... pfff ... waar ik me mee bemoei dan ... hij doet het toch! En dan verbaast zijn als ik kan het eten op kan zetten, de vaatwasser kan uitruimen en een was in de machine kan doen, om daarna het eten op tafel te zetten. Roept ie "ja, multi-tasking, dat is iets van vrouwen, dat kan ik niet" Kwestie van planning ... Booboo: hahahaha, misschien wel ja. Ik denk dat veel mannen hier last van hebben. Maar toch, het blijft soms wel reuze irritant. Ik baal er altijd zo van dat ik alles moet vragen, terwijl het zo overduidelijk is. Vanochtend bv. hadden we een uur om klaar te zijn voor vertrek. Hij denk dat hij alleen hoeft te douchen en klaar. Hij gaat er dan vanuit dat ik mezelf douche, opmaak, de hond uitlaat, de broodjes bak (en ze ook nog voor hem smeer). Dan denk ik - sjeez, als je de hond even uitlaat, heb ik net ff wat meer tijd, maar helaas. Nu ben ik dan weer zo stom om het dan toch allemaal toch zelf te doen, maar ja ... Heb wel eens geprobeerd om een week eens niet op te ruimen. Hij ziet het niet, en ik ben nog meer geirriteerd als eerst, omdat ik het alsnog op moet ruimen (vooral omdat ik me er vreselijk aan die rotzooi irriteer).
hahahaha ja idd en heb ook weleens gezegd dat ik zijn was niet meer doe, maar ik kan dat niet lang volhouden want dan irriteer ik me er zo aan dat ik het toch wel doe..hij doet weleens wat hoor als ik maar genoeg zeur, en koken doet hij ook regelmatig daarben ik wel blj om maar je moest eens weten hoe?!?!?!?tijdens het koken wordt er niks opgeruimd, dus als hij kookt heb ik 3x zoveel werk met opruimen dan dat ik zelf kook... Hij kan het niet snel goed doen...
hihihi - dus toch tweeling???? ALS hij al kookt (en dat is op 1 hand te tellen), dan wil je ook niet in de keuken komen. Ik ben langer bezig met opruimen dan dat ik kan genieten van een bord eten dat voor de verandering eens voor me is klaargemaakt. Ach - ik vrees dat ik het maar zal moeten accepteren. Veranderen zal het niet.
sorry ik heb een man met 2 kinderen van eerdere huwelijk ik heb een uitzondering ECHT Als ik thuis kom van me werk heeft hij de was weg, opgevouwen, en opgeruimd boodschappen gedaan heb ik avonddienst laat hij me uitslaapen en heeft hij mijn zoon lief naar school gebracht heb ik weekenddienst heeft hij de badkamer schoongemaakt en is het hele huis gedaan! ik heb de PERFECTE man hoop dat jullie er ook zo een krijgen!
ow hahaha ik wil dit helemaal niet horen dan baal ik helemaal! Strijkkraal - hahahaha ik moet zo lachen om jouw verhaal!
Werken jullie zelf en je man allemaal fulltime? Wij hebben de afspraak gemaakt dat hij fulltime werkt en ik part-time + het huishouden.Hij doet dus ook (bijna) niks in het huishouden,of ik moet ziek zijn ofzmdat we dit gewoon zo hebben afgesproken heb ik er geen problemen mee,wat ik wel irritant vind is sokken/kleding laten slingeren,koffie drinken en de kopjes niet opruimen ofzo.Hij is gek op voetbal en heeft een abonnement op een of ander voetbal blad,die slinger dan dus ook altijd overal,na tig keer gevraagd te hebben op te ruimen heb ik ze allemaal weg gegooid was er zo klaar mee!Het is al weer een paar maanden geleden maar heb tot nu toe geen tijdschriften slingerend gevonden!
ja kijk ik werk buitens huis 20/40 uur per week! en hij heeft buiten werk en kan thuis ookw werken! ik werk in de pg-zorg en hij heeft vergaderingen!
wij werken allebei 40 uur dus hij heeft niks te zeggen, samen het huishouden, als ik parttime zou werken word het toch een heel ander verhaal... Maar sokken en magazines herken ik ook ik pleur het ook gewoon weg na 5x vragen
Zo, als ik dit zo allemaal lees, heb ik wel veel geluk gehad zeg. Mijn mannetje doet de was, ruimt de vaatwasser in als ik heb gekookt en stofzuigt en zet altijd zelf de vuilnisbak buiten. In het begin moest ik wel veel dingen vragen, maar nu hebben we allebei onze klusjes en dat werkt perfect! Nu ik zwanger ben, doet hij zelfs nog veel meer! (ben hem echt dankbaar) Ja, met sommige dingetjes zou ik het zelf anders (beter?) doen, maar dat is nu eenmaal een verschil tussen mannen en vrouwen. Heb ik het met mijn man ook wel eens over gehad. Als ik het over een troep heb in huis, zie ik allerlei dingen die niet op hun juiste plek liggen. Als mijn vriend het over een troep heeft, dan denkt hij aan complete chaos. Voor hem is het dus simpelweg gewoon nooit een troep. Heb wel eens ergens gelezen dat mannen het gewoon niet zien. Daarnaast doen ze het vaak toch nooit goed. De vrouw zou het altijd anders, beter en sneller en schoner doen, niet echt een motivatie om klusjes te doen.... Succes met de mannen dames!