Oke, ik snap er helemaal niks meer van.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Romymama, 25 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Even kort mijn situatie:

Op 2 januari kwam spontaan mijn miskraam op gang. Ik was toen ongeveer 9.5 week zwanger.
    Inmiddels nog steeds bruin verlies en afgelopen woensdag had ik eindelijk een negatieve zwangerschapstest in handen (nooit gedacht blij te zijn met een negatieve test).

Afgelopen woensdag had ik ook ineens zo'n klodder slijm (sorry voor de details), wat ik gewend ben van mijn vruchtbare periode. Dus ik dacht hey! Het zal toch niet. Ook een ovulatietest gedaan maar deze was echt verre van positief, echt een heel licht tweede streepje.

Nu dacht ik net, laat ik er maar weer een doen. Deze is dus positief. Hoe kan dit?!
    Ik had begrepen dat HCG helemaal uit je lijf moest zijn voordat je cyclus weer op gang zou komen?

En een tweede vraag.. Is er überhaupt een kans dat ik zwanger zou kunnen raken nu? Aangezien ik nog steeds wat bruinverlies heb? Sex is natuurlijk dan ook niet echt een goed idee aangezien je "bloed"verlies helemaal over moet zijn..

Ik post zo nog even een foto van de ovulatietest van net.

2. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    En een foto van de test:

3. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Niet lang genoeg gewacht tijdens uploaden. :D

Bijgevoegde bestanden:

4. Mayflower

Mayflower Bekend lid

21 okt 2018
    592
    304
    63
    Vrouw
    Zover mijn kennis ga haha
    Is dat positief teminste zo zou ik.het zelf beschouwen
    Of je heb nog veel hcg in je
    Maar aangezien je test negatief is lijk me dat niet.
    Denk ik toch dat dit je ei is dan.

(Ik heb ook nog steeds bloedverlies af en toe na ja bruinverlies eerder en nu toch wel gewoon weer seks gehad)
    Tegen mij was gezegd dat het mocht als het rode bloed verlies weg was en je minstens 2 dagen gestopt ben met bloeden

5. Jeansflower

Jeansflower Fanatiek lid

6 jan 2013
    4.668
    2.106
    113
    Vrouw
    Dit is idd je ei.
    Bruin verlies kan wel, heb ik ook nog soms en toch komt m’n eisprong eraan.
    En zwanger worden kan je zeker, sterker nog ronde na je miskraam is meest vruchtbaar!

Succes :)

6. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Lijkt idd op een positieve ovulatietest. Sommige vrouwen krijgen de eisprong als het HcG gehalte heel laag is, maar nog niet volledig uit het lichaam is. Het is dan dus wel mogelijk om een eisprong te hebben, maar dan heb je echt nog maar weinig HcG in jouw lichaam.

Mij werd door de gynaecoloog geadviseerd destijds om sowieso 2 rondes mijn lichaam de kans te geven om te "herstellen" van de missed abortion voordat ik verder zou gaan met zwanger worden. Daarnaast gaf ze ook aan dat zolang je bloedverlies hebt, kans hebt op infecties en dat zag ik niet zitten. Ik weet niet wat ze jou hierin hebben geadviseerd, maar ik zou hetgeen wat geadviseerd is door de vk of gynaecoloog aanhouden. :)

7. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat als je hcg eenmaal onder de 5 is, je eisprong weer op gang kan komen. Maar pin me er niet op vast.

Deze ovulatietest is in ieder geval positief! ;) En vruchtbaar slijm kun je op meerdere dagen hebben, dus dat is niet gek hoor! :thumup:

Bruin bloed is oud bloed, dus opnieuw zwanger worden kan zeker! Ik had soms voor m'n eisprong ook nog bruinverlies en ben toch zwanger geraakt :thumup:

8. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Mijn gynaecoloog zei dat ik deze ronde gewoon mocht benutten..

Nu bedenk ik me dat ik gister einde middag wel enorme buikpijn had en opgeblazen gevoel. Zou dat laatste groeispurt geweest zijn dan? Icm deze test?
    Wat is nu zinvol? Vandaag en morgen gezellig maken? Wat zouden jullie doen?

@ Mayflower: jeetje voor jou is 2019 ook ontzettend k*t begonnen zeg.. wat moet dat zwaar zijn! Heel veel sterkte nog..

9. Tantelelle

10 jul 2012
    87
    23
    8
    NULL
    NULL
    Pak je kans! Ik raakte bij het proberen voor de eerste maar niet zwanger. Na ruim een jaar lukte het toch. Na 8 weken kreeg ik een miskraam. De verloskundige adviseerde ons juist om niet te wachten en het meteen weer te proberen, omdat je kansen juist die ronde groter zijn! 5 weken na de miskraam was ik weer zwanger. Mijn dochter is nu 5!

10. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.355
    1.830
    113
    Vrouw
    Ik vind de verhalen toch wel enorm wisselend. Mij is beide keren verteld dat ik beter tot na de 1e menstruatie kon wachten omdat de kans op een nieuwe mk licht verhoogd is meteen erna. Maar vervolgens sprak ik dan bij een andere na controle een andere gyn en die zei weer van niet:rolleyes: in ieder geval moet het bloedverlies echt over zijn ivm infectiegevaar..

11. Fadim

Fadim Actief lid

11 aug 2014
    473
    187
    43
    ik zou het vandaag gezellig gaan maken . je ei springt na je positieve test binnen 24/48 uur. sperma heeft volgens mij ook tijd nodig om bij je eileiders te komen

12. Siamara

Siamara Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.878
    2.797
    113
    Vrouw
    Overijssel
    Da's nogal een stelling, dat de kans op een nieuwe mk licht verhoogd is..! Na mijn mk ging ik ook op onderzoek uit. Ik vond werkelijk overal als enige reden om te wachten, dat je dan makkelijk kunt uitrekenen hoe ver je bent als je weer zwanger wordt, n.a.v. de eerste dag van je menstruatie. Puur praktisch dus. Mijn vk raadde me aan vooral meteen weer te gaan proberen als wij daar klaar voor waren! Dit hebben we ook gedaan, maar uiteindelijk werd ik toch drie weken na m'n mk ongesteld en was ik daarna "pas" weer zwanger. :)

13. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Dank jullie! We gaan deze kans toch maar benutten ;) twijfel alleen wel over het bruin verlies..

14. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Zou dan morgen ook nog zinvol zijn of dat niet? Net nog een testje gewaagd en hij is nu weer negatief.

15. YellowEyes

YellowEyes Fanatiek lid

28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Kan altijd zinvol zijn, eisprong kan nog tot 48 uur na de piek zijn.

16. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik had bij mijn missed abortion ook een eisprong rond de negatieve zwangerschapstest. Ben toen gelijk zwanger geraakt. Maar ik verloor geen bloed meer. Toch denk ik persoonlijk niet dat het kwaad kan. Ik zou er zeker voor gaan.

17. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Seks (ja sorry ik noem het beestje altijd gewoon bij de naam. 'Klussen' doe je in je huis en 'gezellig' maken doen mensen maar met kaarsjes) is nooit zinloos ;)

Kirzy, EvitaDedu en mommyof1 vinden dit leuk.
  18. Romymama

Romymama Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.409
    28
    48
    Hahaha :D

We gaan het zien! Ben heel benieuwd. Vooral blij dat mijn lichaam het snel genoeg weer op pakt!

Colinn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina