Hoi allemaal! Ik ben net gestopt met de pil (microgynon 30). Ik zit nu in de stopweek. Ik heb hem ruim vier jaar gebruikt, maar was voor de pil altijd erg onregelmatig. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? Is dit een garantie dat je na het stoppen ook onregelmatig menstrueert? Of kan je lichaam na pilgebruik wel een regelmatige cyclus op gang brengen? Groetjes Jelske
Vaak komt de menstruatie terug zoals voor de pil.. Ik had een menstruatie van 14/16 dagen van de maand maar bij mij kwam de menstruatie niet meer op gang..
Oke, dus ik kan me gaan voorbereiden op een onregelmatige cyclus? Ik zal dan maar meteen proberen er iets overzicht in te krijgen.... Dank je voor je antwoord
Je merkt het vanzelf wel hoe het bij jou zit.. Je kunt als je hiervoor onregelmatig was, misschien wel gaan temperaturen, want dan kun je naar een paar maand ongeveer zien wanneer je eisprong is... Succes!
Ja, ik zal ook gaan opletten of ik misschien de eisprong voel, kan het me niet herinneren, maar ja toen was ik er ook niet mee bezig.
Hoi jelske! Ik ben ook net gestopt met de pil. Had gisteren de laatste dag van mijn (pil)menstruatie en ben nu heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik heb nu ongeveer 2,5 jaar Microgynon 30 geslikt en was het gewoon zat om steeds die kunstmatige hormonen in te moeten nemen. vanaf mijn 13e heb ik al een heel erg onregelmatige cyclus. Ik ben een half jaar niet ongesteld geweest (heel erg aan het begin) en daarna steeds cyclussen van ongeveer 5 tot 12 weken 35 tot 84 dagen!). Ik hoop dat dat het nu beter gaat want we willen volgend jaar graag proberen zwanger te worden en ik heb gelezen dat je ws. geen eisprong hebt als je een cyclus hebt van meer dan 6 weken. Dus ook geen kans op zwangerschap helaas. Maar goed...ik hoop een beetje op een wondertje. De cyclus schijnt vaak pas rond je 25e regelmatig te worden en voor ik de pil slikte was ik 21 dus misschien is het nu regelmatiger! Wat voor cyclus had jij? Ook zo erg lang? Zullen we elkaar een beetje op de hoogte houden, ik vind het best wel spannend. Als ik nu een normale cyclus heb dan zou ik op 8 november ongesteld moeten worden maar ik reken erop dat ik eerst moet ontpillen.
Lijkt me leuk! Ik heb het destijds niet altijd bijgehouden hoeveel dagen/ weken het precies duurde, maar dat kon ooit ook wel 6 of 7 weken duren. Ik zit nu om dag 8 van mn eerste cyclus, dus ben erg benieuwd wat mijn lichaam gaat doen. Ik was ook nog voor mn 25e voor ik met de pil begon (Was toen 23, ben nu 28). Groetjes Jelske
Ik zit nu ook op dag 9 vandaag. Tenminste...ik heb bij die banner maar gewoon 28 dagen ingevuld, wel positief blijven natuurlijk (heb nog nooit van m'n leven een cyclus van 28 dagen gehad! haha!) Na het stoppen met de pil is de cyclus eerst vaak langer en onregelmatiger maar het hoeft niet. Ik zou eerst nog een half jaar de pil slikken maar ik ben blij dat ik nu al gestopt ben. Ik vind het gewoon een fijn idee om het helemaal met eigen hormonen te doen. Met de pil heb je toch een 'nep'cyclus. Voordeel is wel dat je altijd weet wanneer je ongesteld moet worden en je kan het ook een keer uitstellen. Voor ik de pil slikte wist ik nooit waar ik aan toe was en was ik er ook behoorlijk beroerd van, daar kijk ik nog niet echt naar uit! Jij dan? Ben jij ook gestopt omdat je over een tijdje zwanger wil worden of om een andere reden? Ik vind het best spannend of het allemaal goed gaat komen. Ben er best wel mee bezig vandaar dat ik hier op het forum zit (als ik anderen vertel dat ik met de pil gestopt ben vragen ze straks allemaal of ik al een keer zwanger ben!) De hormonen moeten maar even flink aan het werk en ik hoop dat ze dat doorkrijgen! Voel jij al verschil in hoe je je voelt nu je gestopt bent? X Isa
Ik merk vooral dat mn darmen aan het rommelen zijn geweest en dat ik erg moe ben (maar ja, ik slaap ook slechter de afgelopen tijd, dus dat hoeft niet aan het ontpillen te liggen natuurlijk). Ik ben inderdaad gestopt om eens zwanger te worden. Mijn vriend is er bijna klaar voor, dus leek het ons wel handig om alvast met de pil te stoppen. Vind het sowieso wel een lekker idee om zonder die hormonen te kunnen en mn lichaam gewoon zn eigen gang te laten gaan en mn eigen cyclus te leren kennen. Zeker nadat wel erfelijkheidsonderzoek hebben laten doen, komt het zo lekker dichtbij! Er zijn wel veel collega's en vrienden die weten van het onderzoek, want dat was wel erg heftig, dus houd het bij een klein groepje die weten dat ik ben gestopt. Groetjes Jelske
Hebben jullie erfelijke ziekten in de familie dan? Heftig lijkt me dat! Ik heb dat ook in mijn familie maar gelukkig is mijn moeder geen drager (ziekte kwam pas aan het licht toen ik 20 was ofzo) en heb ik het dus ook niet. Maar als ik het goed begrijp was het bij jullie geen reden om niet aan kinderen te beginnen gelukkig! Wel heavy ja! Wij willen nog een half jaartje wachten tot we er echt klaar voor zijn, er een beetje naartoe leven en aan het idee wennen zeg maar en mijn cyclus leren kennen ook. Volgend voorjaar gaan we met z'n tweeen een verre reis maken van een paar weken en voor we weggaan gooien we de condooms in de prullenbak en dan zien we het wel wat er van komt. We waren het er al snel over eens dat we kinderen willen (de een wilde er wel wat eerder aan beginnen dan de ander, maar goed) dus we zien er erg naar uit en hebben het er vaak over. Ik ben ook erg moe maar kan idd ook door slaapgebrek zijn en voel me helemaal een beetje gammel. Heb hoofdpijn wat ik in tijden niet gehad heb en last van m'n rug. Of dat nou allemaal door het stoppen met de pil komt weet ik niet. Het is wel frappant. Wel meer zin in seks trouwens maar dat vind ik helemaal geen ramp. 8) (alleen geklooi met condooms moet je wel even aan wennen) Nou ja, ik neem aan dat de ontwenningsverschijnselen vanzelf wel weer overgaan, hoop ik. Leuk dat jullie binnenkort al echt gaan beginnen! Lijkt me super spannend! Nu maar hopen dat de hormonen snel weer aan de slag gaan!
Hey Ik ben vorige maand ook gestopt met men pil (cilest) heb hem een goei 5jaar gepakt. Nu ik ben gestopt omdat ik veel problemen had de laatste maanden en mijn regels niet tijden de stopweek kreeg maar dan wel tijden de pil :s nu ben ik al een dikke maand overtijd ook maar ben volop aant ontpillen. (heb testje gedaan is negatief) nu heb ik wel enorm gevoelige borsten, zeer moe zijn en ook meer zin in seks... vind het toch heerlijk zonder die fake hormonen in mijn lijf hihi de 14de november ga ik op controle naar de gynea om te zien of er toch niet meer aan de hand is hihi groetjes
Bij mijn vriend in de familie zit een erfelijke ziekte in de familie, waarvan we niet weten of zijn vader het heeft en dominant overerft.... dus was inderdaad wel erg heftig en een superspannende tijd totdat we die uitslag kregen. Maar gelukkig weten we nu dat mijn vriend de ziekte niet heeft en dus niet door kan geven aan onze kinderen. Maar was wel een periode waarin allerlei scenario's al door mn hoofd zijn gegaan.... Groetjes!
Ja, spannend lijkt me dat he! Had ik toen ook. In mijn geval was het bij mijn moeder in de familie. Zij had 50 % dat zij het had en als zij het had dan had ik ook weer 50% dat ik het had etc. Dan denk je ook; stel dat ik het wel heb, wil ik dan wel kinderen? Maar gelukkig kwam het niet zover! Ik voel me nu trouwens al weer wat beter dan de eerste week na het stoppen met de pil. Heb wel het idee dat ik wat meer emotioneler ben enzo, wat labieler, niet echt fijn. Maar misschien gaat dat ook wel weer over. Ik zou volgende week woensdag mijn eisprong kunnen hebben. Je schijnt dat heel goed te kunnen merken aan de afscheiding, dat is dan veel meer en doorzichtiger... Ik ben benieuwd of dat ook echt zo is. Zou wel handig zijn als je het zelf goed kan merken. PrutskeKim, spannend! Wat denk je dan dat er aan de hand zou kunnen zijn? Wel vreemd dat je niet in de stopweek ongesteld werd maar op andere momenten! Hopen dat alles goed is! X Isa
Ja, ik ben ook benieuwd wat ik er zelf van ga merken! Ik heb op mn banner ingezet op een cyclus van 30 dagen en dan zou het bijna zover zijn.... Maar wat ik wel heb gemerkt op dit forum is dat je er allemaal weinig over kunt zeggen als het over je eigen lichaam gaat! Het enige wat ik tot op heden merk is dat mijn huid duidelijk vettiger is geworden, verder bevalt het me prima! Groetjes!
hey isa, Wel ik heb geen flauw benul :d ik ben nu dus meer dan een maand "over tijd" ben dan ook dan gestopt met de pil omdat mijn duivels niet woude komen. heb een test gedaan die was negatief, maar nu zijn mijn borsten heel gevoelig en heb soms steken in de onderbuik, en meer naar de grote toilet kan nu elke dag(was altij een prob kon met moeite 2 keer op een week). ik zal de 14de november meer weten dan heb ik mijn allereerst controle bij de gynae. Men vriendje gaat mee daar ben ik superblij mee. hij denkt met momenten dat ik zwanger ben maar ik zelf voel me prima buiten die 3 dingen, ik denk eerder dat het van het ontpillen komt en dat mijn natuurlijke hormonen aant werken zijn, vermits mijn test onmiddelijk negatief was. ach ik zou het niet erg vinden moest er een wezentje in men buikje groeien. 't is meer dan welkom groetjes
Ik had ook voor dat ik met de pil begon, erg onregelmatig, en na het stoppen werd ik pas na 3 mnd ongi, daarna gelukkig wel netjes elke mnd.
Dat is ook een keer goed nieuws! Wat ik lees overal is dat bij de meesten de cyclus meteen weer onregelmatig is als voor het slikken van de pil. Hoe lange cyclussen had je vroeger dan en hoe lang heb je de pil geslikt als ik vragen mag? Hier nog geen veranderingen te zien. k'hou het een beetje in de gaten volgens de billings-methode enzo (baarmoederslijm in de gaten houden) maar de eisprong is nog nergens te bekennen (het zou wel kunnen dat het al geweest is maar dan was het niet volgens het boekje) Wel weer wat pukkels hier en daar (fijn... ) en meer hoofdpijn wat ik juist me de pil amper had. Ik hou het een beetje bij op zo'n soort cycluskaart. Ik zeg maar, ik hoop dat ik dit jaar nog ongesteld wordt! Ben ik allang blij! Over 8 weken is dit jaar al weer afgelopen, het leek allemaal nog zo ver weg! Als het oud en nieuw geweest is is het nog maar een paar maandjes en dan gaan we er echt voor! Ik hoop dat ik dan kan zeggen dat ik een redelijk regelmatige cyclus heb. Met 35 dagen ofzo zou ik allang dolblij zijn! Ik slik trouwens teunisbloemolie omdat het goed schijnt te zijn voor de werking van je eierstokken enzo en het is ook goed voor je huid (vitamine E) Jij dan Jelske? Bij jou al wat te merken? En PrutskeKim al meer nieuws? Liefs, Isa
Hoi, als jullie het goed vinden kom ik ff meepraten. Ik had zelf al een topic geopend, maar ik zie dat ik niet de enige ben dus. Ik zal mijn verhaal ff vertellen, in mei 2006 gestopt met de pil, toen na 28 dagen ongesteld geworden, toen na 60 dagen ongesteld, toen na 47 dagen en nu zit ik op dag 40 en nog niets. Zwanger ben ik ook niet, want we gebruiken nu nog een condoom. Ik wilde eerst wachten tot ik regelmatig werd, maar dat kan nog wel ff duren, dus hebben we besloten om volgende maand voor het echt te gaan! Vind het super eng. Want ik ben zo bang dat ik niet zwanger raak omdat ik zo onregelmatig ben. Ik ben bij de dokter geweest al en hij zei dat ik het nog moest afwachten omdat het een jaar kan duren. Maar goed ik ben er veel te veel mee bezig dat weet ik zelf ook. Ik kan het niet van mij afzetten. Ben gewoon zo bang dat het niet lukt! pfff nou lucht op om het ff kwijt te kunnen. Ik kan het eigenlijk ook tegen niemand zeggen want niemand weet dat wij bezig zijn voor een baby.
Hoi allemaal die hier meepraten en lezen. Bij mij gaat het volgens mij de goede kant op! Volgens mij heb ik vorige week (keurig op dag 14) mn eisprong gehad, maar dat is een gok. Had behoorlijk last van buikpijn, ongeveer een half uurtje en daarna rustig gaan opknappen... Sindsdien nog wel wat gerommel, maar ja.... Denk dat het goed is om gewoon maar af te wachten meiden! We kunnen onszelf hier wel hartstikke gek zitten praten maar dat heeft toch geen zin.... Groetjes!
Hoi allemaal! Ik ben sinds juni gestopt met de pil en heb sindsdien 2 cycli gehad. De eerste duurde 58 dagen en de tweede 54 dagen. Ook ik was voordat ik aan de pil ging (ongeveer 9 jaar geleden) erg onregelmatig ongesteld. Het verbaasde me daarom niet dat ik na het stoppen met de pil ook onregelmatig was. Ik maakte me dan ook niet echt zorgen (zal wel ontpillen zijn...), maar frustrerend was het wel! Omdat ik ook last kreeg van andere klachten (pijn in mijn lies en heel weinig en bijna zwarte menstruatie) heeft mijn huisarts me toch doorgestuurd naar de gyn voor een echo. Het feit dat ik nog nooit regelmatig was geweest gaf bij haar de doorslag om me nu al (ik was tenslotte pas 3 a 4 maanden bezig, normaal wordt je pas doorgestuurd na een jaar proberen) door te sturen. Ze vermoedde PCO en dit bleek ook zo te zijn (was te zien op de echo). Ik heb dus geen eisprong, en waarschijnlijk had ik deze ook niet voordat ik met de pil begon. Nu mag ik de volgende cyclus al met Clomid beginnen! Heb ik eindelijk een kans... Ik probeer jullie met mijn verhaal niet bang te maken, hoor. Alleen is het misschien wel slim om de onregelmatigheid voor en na het pilgebruik bij de huisarts aan te geven. Hij/zij zal jullie vermoedelijk eerder door sturen naar de gyn. Hoewel de uitslag voor mij niet leuk was, weet ik het nu wel relatief snel en kan er ook sneller wat aangedaan worden!