bang voor zwangerschap ondanks pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Igglepopje, 12 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Igglepopje

2 jul 2006
    58
    0
    0
    hallo

ik ben 17 jaar en ben in juni begonnen met seksueel contact
    de eerste keer heb ik heel lang in angst gezeten en niemand kon mij gerust stellen
    nu ik de pil slik al een half jaartje
    ben ik nog steeds enorm bang als ik een pijntje voel in mijn lichaam.,,
    ik ben zo bang wrs omdat het de 1e keer fout is gegaan en dat ik een alleenstaande moeder heb dus financieel zou ik het nooit redden en heb nogal een emotioneel verleden en mijn vriend ook die het nu allebei aan het verwerken zijn

ik ga dagelijks allemaal sites af om te kijken hoe veilig de pil is
    waaraan je menstruatiebloed kan zien dat je neit zwanger bent
    ik heb al minstens 12 testen gekocht en 5 bloedtesten
    de dokters nemen mij ook niet serieus door mijn angst
    ik kan er ook niet meer met iemand over praten ik schaam me zo
    ik zit constant in angst
    en omdat mijn vriend in leiden woont
    ben ik vaak alleen omdat ik graag mijn verleden wil verwerken en geen zin heb in sociaal contact

ik vroeg me af heeft iemand dit ook gehad?/
    en wie wil me raad geven
    ik heb heel veel moed bij elkaar moeten rapen om dit zo op te schrijven
    ik schaam me echt dood,,,

kan iemand me helpen>>
    of me bewijzen dat pil gebruik echt veilig is?

dank jullie wel

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Lief Igglepopje,

Als je de pil trouw dagelijks slikt en nooit een pil vergeet is de pil -zover ik weet- bijna 100% safe.

Als je een antibioticakuurtje gebruikt moet je wel een condoom erbij gebruiken. Hetzelde is het geval als je de pil vlak na het slikken hebt overgegeven omdat je ziek bent.

Maar .. net zoals elke voorbehoedsmiddel/anticonceptiemiddel is alleen geen sex hebben 100% betrouwbaar.

In jouw geval zou ik zowel de pil als het condoom gebruiken. De kans dat je dan zwanger raakt is dan eigenlijk onmogelijk.

Al denk ik dat het allerbelangrijkste nog is is dat je je angst probeert los te laten. Kan ik misschien makkelijk zeggen maar als je het niet los kunt laten zul je nooit volledig kunnen genieten van de vrijpartijen die je hebt met je vriend. En dat is toch zonde? Misschien is het dus wel een goed idee om eens met iemand over je angsten te praten?

Gewoon lekker genieten en je niet teveel zorgen maken!

Succes!

Kweenie

3. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    hoi lieverd,
    ik weet hoe moeilijk het is hier neer te zetten dat je ergens bang voor bent.
    ik heb alleen het idee hoe hard ik ook zeg dat de pil in feite 99,9 % veilig is je het nog steeds niet helemaal vertrouwd.
    het probleem is jou angst zwanger te worden en die angst moet je toch met iemand bespreken.
    nogmaal als jij de pil gebruikt en misschien zelfs ook de condoom dan is je kans om zwanger te worden zo nihiel dat het te verwaarlozen is.
    probeer van het vrije met je vriend te genieten en probeer iemand te zoeken waarmee je goed kan praten en al je angsten en dergelijke uit je verleden te verwerken.
    succes

Deel Deze Pagina