onregelmatige cyclus, wanneer is mijn eisprong???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door AHzondag, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

Hoi,

ik ben vanaf vorig jaar oktober bezig met een kindje krijgen, alleen ben ik erg onregelmatig ongesteld. ik heb ovulatietesten gekocht al meerdere malen, maar nog nooit mijn ei gevonden. ik weet ook niet wanneer ik moet beginnen met testen. mijn cyclussen zin 29 29 35 42 32 38 42 ik heb het gemiddelde van het afgelopen half jaar maar genomen.
    heeft iemand hetzelfde of hebben jullie tips?

als het deze maand niet lukt ga ik naar de HA toe.:(

2. Peri

Peri Lid

12 jul 2010
    7
    0
    0
    Hoi sammie121,

Ik zit precies met hetzelfde probleem als jij, maar ik krijg mijn ei op deze manier gevonden... misschien heb je er wat aan...

Ik ga altijd uit van mijn langste cyclus, dus bij jou in dit geval van 42 - 14 = 28
    En dan begin ik met testen 28-7 dagen, dus 21 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie...
    (ik kies voor 7 dagen om er zeker van te zijn dat ik mijn ei kan vinden en niet mis)

Of... je kan ook het gemiddelde van jou cyclus pakken wat bij jou ongeveer 35 dagen is en dan 35-14 = 21 (en dan 3 dagen van te voren beginnen met testen dat je zo hopelijk ook je ei kan vinden)

Ovulatietesten kosten wel heel wat dus daarom heb ik ze dan maar op internet besteld via Testjezelf.nu

Hopelijk ben ik ook een beetje duidelijk geweest :)
    Misschien heb je hier wat aan, succes!

Groetjes,
    Peri.

3. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hoi ook hier een cyclus die nogal verschillend is tussen de 20 en 30 dagen ongeveer dus in mijn geval meestal erg kort ik begin dus gelijk na mijn menstruatie omdat ik op dag 3 al een positieve ov test kan hebben. Ik gebruik die van sensitest en test elke dag op dezelfde tijd om kwart voor 1. Dit is mijn derde ronde dat ik ovtesten gebruik en de eerste 2 zonder problemen mijn ei gevonden nu zit ik op dag 14 en nog steeds negatief. Heel veel succes met het vinden van je ei

4. Peri

Peri Lid

12 jul 2010
    7
    0
    0
    Of....

Je kan het ook met de "oude vertrouwde" themperatuurmethode proberen sammie...
    Moet je maar eens op deze pagina De temperatuurmethode kijken/klikken (ben er nu ook mee bezig :) )

Succes meid!

5. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hoi,

ik ben al aan het temperaturen deze maand begonnen.
    verder denk ik dat ik gewoon begin als het 14 dagen na mijn laaste ongi is zodat ik hem tegen de tijd wel vind hoop ik dat doe ik voor eerste en de laaste keer om te kijken of ik wel een ei heb en daarna neem ik gewoon weer het gemiddelde van mijn laatste 6 maanden. bedankt voor de tip!

Deel Deze Pagina