Ok..... Dit was nou net weer niet mijn bedoeling met het openen van dit topic. Ik ga in elk geval wel PROBEREN om mijn ei te voelen, of iets in die richting. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat nu moet doen met ovulatietesten, mee stoppen of juist wel mee door gaan? Ga ik er wel mee door, wanneer moet ik dan beginnen met testen? @ Jeluna, ik ga ook niet "direct" naar de gyn. Daar is wel een behoorlijke tijd overheen gegaan om de stap naar de HA te zetten.
Woezel, je hebt gelijk. Gewoon bijhouden. Maar tempen kan ook hoor, je moet er alleen wel rekening mee houden dat je niet op gezette tijden tempt. Dus een keer hoog betekent nog niets. Ik voel mijn ei niet, heb 'm ooit wel kunnen tempen (gaf mij een hoop rust... geen verhoogde temp is geen ei en dus hoefde ik me na 30 dagen niet druk te gaan maken over zwangerschapstestjes. Laat de dames lekker kletsen. onregelmatige cyclus is niet per definitie onvruchtbaar. Alleen wat onhandig. Hou het wel goed in de gaten, want als je je ei echt niet kan vinden kun je misschien wat meer geholpen worden door de gyn om of je ei te vinden of de oorzaak te zoeken van je probleem. Maar voor nu zou ik m geen zorgen maken en gewoon je eigen lijf leren kennen.
Chai, jij schreef aan Woezel: misschien toch je meer verdiepen in je eigen lichaam. Dat klinkt alsof ze zich totaal niet heeft verdiept en maar wat roept. Als je naar haar bericht had gekeken, dan wist je dat ze al een tijdje langer bezig is. Je zou iemand een schuldgevoel aanpraten dat ze er zelf niet genoeg aan doet. En dat is volgens mij niet zo als ik haar bericht lees. Hiermee eindig ik deze discussie. Woezel, probeer het zoals je het fijn vindt, maar denk eraan dat het geen schande is om naar de gynaecoloog te gaan. Wij hadden nog jaren kunnen proberen om te gaan uitrekenen, temperaturen, voelen, noem maar op. Maar daar hadden we geen kindje van gekregen. Of misschien met héél veel geluk, of over heel veel jaren. Wie zal het zeggen. Ik zie in je profiel dat je nog hartstikke jong bent, dus je hebt nog genoeg tijd. Veel succes. Jeanine
En ik sluit me aan bij Marjah, onregelmatig is niet onvruchtbaar. Anders zaten heel veel mensen bij het ziekenhuis onvruchtbaar te zijn. En gelukkig is dat niet zo! Ik ben héél onregelmatig, maar hartstikke vruchtbaar!
Ik heb al helemaal niet gezegt dat onregelmatig onvruchtbaar is trouwens. Ik weet ook heus wel dat je niet onvruchtbaar bent als je met medische hulp toch zwanger raakt. Maar ik noem het ook niet bepaald natuurlijk, als je die hulp niet had gekregen was je namelijk waarschijnlijk nooit zwanger geraakt. Woezel weet dat ze zwanger kan raken dus zij is sowieso niet met jou situatie te vergelijken Jeanine. En het is wel overdreven om zulke uitspraken als jou te doen. En met verdiepen suggereer ik volgens jou iets wat ik helemaal niet eens gezegt heb. En ik bedoelde ermee dat ze zich beter kon gaan verdiepen in haar eigen lichaam waardoor ze dan misschien haar eisprong zelf zou kunnen traceren, zoals ik het ook doe. Jij hebt bepaalde dingen wel gewoon opgeschreven die nergens op sloegen, en nogal neerslachtig zijn. Woezel ik wens je nog veel succes met het zwanger raken en jullie wens komt vast snel uit! Liefs
Jeanine, zie ik het nou goed? Je zegt ook nog tegen Woezel dat ze nog jong is en nog genoeg tijd heefd om zwanger te raken alsof dat haar kinderwens minder belangrijk maakt. Groffe uitspraken zeg... en nu ben ik met jou uitgepraat.
Ok, Jeanine en Chai. Zoals ik het lees weten jullie hoe ik reageer op sommige uitspraken, wat jullie niet weten natuurlijk Ik vond de uitspraak van Chai niet beledigend of kleineren oid, ik vind het juist een handige tip. En ik vond de uitspraak van Jeanine over dat ik nog zo jong ben niet erg, dat word vaker gezegd. Hoewel ik trouwens de wens heb om graag jong moeder te worden, en mijn vriend ook ( vader dan ) Maar ik vat jullie opmerkingen en bedoelingen niet verkeerd op, en ik zou het fijn vinden als jullie die van elkaar ook niet zo opnemen. Het leven is al zo serieus. Dit is een van mijn eerste eigen geopende topics en vind het jammer om te zien dat het dan zo verloopt. Ik vind het van jullie beiden lief voor de tips en voorbeelden. Maar wees ook lief tegen elkaar alsjeblieft Liefs Woezel!
Dus je gaat nu vandie ovu testen proberen? Volgensmij kan je daarmee beginnen na je ongesteldheid. Liefs
Sorry, een beetje raar verwoord, ik bedoelde te zeggen dat er niet perse iets mis hoeft te zijn w.b je lichaam en eisprong. Ik had ook hele onregelmatige cyclussen en ben na een jaar ook naar de fertiliteitsarts geweest en er bleek niks mis met me en ook niet met mijn vriend trouwens! Het is gewoon ontzettend lastig om je eisprong precies te ontdekken, ik had veel aan temperaturen, ovulatietesten en aan het slijm (dit moest ik overigens wel inwendig voelen, bij mij kwam het niet naar "buiten" zeg maar) misschien smerig maar op een gegeven moment heb je veel voor een kindje over! Uiteindelijk ben ik na 1,5 jaar proberen zwanger geworden van mijn zoontje (wel daarvoor miskraam gehad overigens)
als ik jou was zou ik ongeveer op cyclusdag 15 beginnen met ovulatietesten als ik je cyclus zo bekijk denk ik dat je dan 'vroeg' genoeg begint! Anders gaat het echt veel geld kosten al die testen
Hallo, Jemig wat een discussie's, hahaha!! Ik zit in ronde 5, en begreep niks van mijn lichaam..., elke keer mijn 'ei' kwijt...??? Bij mij begint de vruchtbare periode met een redelijk dikke witte prop slijm, da's volgens mij de prop die je baarmoedermond loslaat zodat de zaadjes goed door kunnen zwemmen, vervolgens begint het vruchtbaar slijm ook te komen, en na die 'prop' ga ik ovulatietestjes doen, en eerlijk gezegd ben ik er deze ronde pas achter gekomen dat die prop dus wat betekent, alhoewel ik niet denk dat iedereen die prop herkent?? Misschien2x per dag testen met ovulatietesten, je kunt je ei nl missen met 1x testen?? Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ja alle tips zijn welkom zie ik,AHUM!!! HHAHA XXX
Woezel, natuurlijk bedoelde ik dat ook niet vervelend die leeftijd. Ik snap dat je jong kinderen wilt. Ik bedoelde gewoon dat je niet gelijk naar de gyn hoeft te hollen omdat je leeftijd tegen de grens aan loopt. Ik zal nooit beweren dat een kinderwens op een bepaalde leeftijd anders is. Chi, jij kon wel zelf aan de hormonen zitten, zo opgefokt reageer je! Als je toch niks beters te doen hebt, kan je misschien een taalcursusje d's en t's gaan doen? Devil, briljant bericht met je slijmprop HAHAHA. Ik zou willen dat ik die voelde! Die tip ga ik eens op letten. Misschien vind ik dan ook eindelijk mijn eisprong.
ik heb ook een onregelmatige cyclus (heb pco) en ik vind tempen icm ovu testen het meest betrouwbaar om je ei te vinden. Ik heb clomid voorgeschreven gekregen (en daarmee eerste ronde raak!) en ik denk dat jij dat binnenkort ook wel gaat krijgen.
Dan heb ik het verkeerd opgevat sorry! Ik hoop dat het bij ons ook zo uitpakt, dat er niks mis is met ons We zullen zien, ik wacht op de oproep en ondertussen gaan we vrolijk verder! Naar om te horen van je miskraam, hoeveel week was je zwanger? Bij mij ging het na 6week mis... @ Jeaninne: Nee ik vat het ook niet zo op hoor Alleen dat ik het wel vaker hoor, maar dat geeft niet Kan wat hebben hoor haha Ik heb trouwens vanaf ik begon met menstrueren ( vanaf mijn 12e) nooit een regelmatige menstruatie gehad, toen zat er ook makkelijk 3 of 4 maand tussen... Op mijn 14e aan de pil gegaan ivm altijd veel klachten rond mijn menstruatie. Na een tijd daarmee gestop, en op mijn 15e leerde ik mijn vriend kennen, en toen op mijn 18e een implanon laten zetten voor 3jaar, en daar nu 2jaar vanaf! Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik in die jaren mijn cyclus natuurlijk niet heb bijgehouden. Maar voor wat ik mij kan herinneren was het een zooitje @ Devil: Ik zal er eens op letten @ Debby: Een vriendin van mij heeft ook pcos, en ze vertelde mij dat mijn klachten veel op die van haar leken, nu wil ik niet zeggen dat ik het ook heb maar je denkt er wel aan natuurlijk. Zou fijn zijn om dat uit te sluiten bij de gyn, en anders er idd clomid oid voor te krijgen! We zullen zien!
Ik had het inderdaad ook vanaf dat ik ongesteld werd. Maanden niks, dan weer twee keer achter elkaar en dan weer anders. Een zooitje zoals je schrijft. Ik ben uiteindelijk aan de mirena gegaan. Dat vond ik super! Toen ik zwanger wilde worden is die eruit gegaan en was het weer ongeregeld. Niet zo erg als vroeger, maar wel nog steeds geen pijl op te trekken. Ik heb er puregon voor gekregen. Vanaf de tweede of derde cyclusdag spuit ik dat. Ik krijg tussendoor echo's hoe het eitje groeit en als het groot genoeg is moet ik een spuit pregnyl halen. Dan moet mijn man zijn 'potje' brengen (hij heeft daarbij ook nog eens trage zwemmers), dat wordt gecentrifugeerd en dan krijg ik binnen de 36 uur na de laatste spuit het zaad ingespoten. Op het juiste moment, net voor de eisprong, zodat de zaadjes zeg maar 'klaarliggen'. Maar ik hoor ook van mensen dat ze niet de inseminatie hebben, maar dan net voor de 36 uur samen moeten knuffelen. Het is dus bij iedereen anders. Dat ga je vanzelf horen in het ziekenhuis. Die periode is best intensief, maar ik was blij met de gedachte dat ik wel elke maand een kans had. En uiteindelijk bij de vierde is het gelukt. En nu is onze kleine jongen bijna vier maanden en ik ben nu weer de eerste keer aan het spuiten.
Mijn miskraam was met 8,5 week, maar achteraf bleek dat het vruchtje niet verder was gegroeid als 5,5 week, een missed abortion dus. Mijn ene eierstok was trouwens actiever als die andere, die was lui want had altijd aan dezelfde kant mijn eisprong. Ze zeiden dat dat een beetje een pco beeld was aan een eierstok. Mijn eisprong is trouwens nog nooit eerder geweest als cd 21. Ik hoop voor je dat het snel raak zal zijn!
@ Jaeaninne, zo`n periode lijkt mij ook behoorlijk intensief, maar wat je er voor terug krijgt is natuurlijk alles! Mooi om te horen dat het op deze manier gelukt is, en je bent nu weer aan het spuiten en dus bezig voor een 2e? Of om je cyclus regelmatig te houden? @ Jeluna: Jeetje dat is ook niet mis... Kwamen jullie er bij een echo achter? En aan 1 eierstok pcos, wist niet dat dat ook kon. Maar dan kun je daar dus wel rekening mee houden! Ik hoop natuurlijk ook dat het voor ons snel raak is, we zullen zien. Mijn ongi is nu op het einde, en dan ga inderdaad rondom dag 15 beginnen met ovulatietesten. Toch maar wel weer. En inderdaad letten op extra slijm etc. En nu ik ook die pillen gebruik van de etos hoop ik dat mijn cyclus wat korter word... We shall see! Liefs Woezel
Jij reageerde nogal agressief over de hele onregelmatige cyclus kwestie toen ik gewoon met Woezel aan het praten was hoor. Toen kwam jij inneens binnevallen met je uitroeptekens. Ga je me nou ook nog persoonlijk lopen beledigen? Zwak hoor.. Ik heb een drukke baan waar d's en t's er helemaal niet eens toedoen. Ga jij nou maar lekker je tijd hier verdoen met mensen hun spelling te checken.
Ahhh gezellig hier! Hahha lijkt het echte leven wel Ik heb medisch gezien een sticker op me kop en kont dat ik in de gaten gehouden moet worden. Ik mag niet zwanger worden zonder de gyn, ivm medicatie. Door mijn verleden is mijn hormoonhuishouding op zijn kop komen te staan, dus dat is tot nu toe te enige reden waar door ik mijn ei kwijt ben. Heb even gauw alle reacties gelezen, en wil je 1 ding zeggen; doe wat jij goed vindt aanvoelen dus wel of geen gyn, wel tempen of niet! Groetjes, Vlindertje!