Foliumzuur en ZwangerFit

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Schildpad, 12 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Hallo,

Ik ben ruim 3mnd geleden bevallen van een dochter. Nu slik ik Zwangerfit voor na de bevalling. Toch willen wij graag langzaam aan een tweede kindje en wil ik dus beginnen met het slikken van foliumzuur.

Even een paar korte vraagjes:
    1) Kunnen deze twee vitamines samen geslikt worden? (ik weet niet hoelang het nodig is om de Zwangerfit te slikken)
    2) Of kan ik het beste stoppen met de ZwangerFit? en dan overgaan op Foliumzuur?

Alvast bedankt!

2. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Hoi Schildpad,

Zit er geen foliumzuur in zwangerfit dan? of is dat specifiek voor NA de bevalling?

Groet

3. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Das idd speciaal voor NA de bevalling. (voor energie en goed herstel etc) Waarschijnlijk dus niet genoeg foliumzuur wat er nodig is voor een eventuele nieuwe zwschap..

4. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Maar als je dat nog slikt om te herstellen van je vorige zwangerschap / bevalling.. moet je nu dan al wel bezig zijn met een volgende zwangerschap?

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Vroeg ik me ook al af... 3 maanden is wel heel kort om (bewust) weer zwanger te raken. Je lichaam is nog helemaal ontregeld. Je zult uiteraard niet de eerste zijn maar als je nog niet helemaal fit bent?

En als je er echt voor wilt gaan zou ik denk ik dan voor een pil met vitamines en foliumzuur gaan.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Je hebt ook zwangerschapsvitamines die speciaal voor voor je zwangerschap, tijdens je zwangerschap en tijdens de borstvoeding zijn. Dagravit mama&baby bijvoorbeeld. Ik zou zo'n pil gaan slikken.

Los daarvan zou ik mijn lijf ook even rust gunnen voor een volgende zwangerschap. Volgens mij wordt 12 maanden aangeraden? Maar dat is natuurlijk jouw/jullie eigen keuze.

7. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Ik (en mijn man) ben er voor mijn gevoel fit genoeg voor om aan een nieuwe zwschap te beginnen. Ik heb er ook geen haast bij. Mocht er een keer een eisprong worden over geslagen dan is dat ook niet erg. Ik slik de zwangerfit omdat dit mij werd aangeraden door de vlos toen ik net was bevallen. Maar geen idee eigenlijk of ik er al mee kan stoppen, staat namelijk niet vermeld op het doosje..8)

Alsnog bedankt voor de reacties!

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

aan de zijkant van het doosje staat vermeld hoeveel mg er van elke vitamine in zit. Dus ook van foliumzuur (B11).
    Daaraan kan je opmaken of je wel of niet moet bijnemen.

En anders een multivitamine nemen die je voor, tijdens en na de zwangerschap kan gebruiken, daar zit het wel in namelijk.

Van welk merk is dat ZwangerFit?

9. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Het heet MamaFit van Davitamon. Ik denk dat ik dit doosje nog even afmaak ( nog maar 1 pillenstrip) en dan geheel overga op foliumzuur.

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Dan zou ik tijdens die strip er niet extra bij gaan slikken hoor. Is zonde!

Deel Deze Pagina