Ik heb zoals vele een oproep gekregen voor de griepprik. Nog steeds twijfel ik of ik wel of niet ga, maar nu zit er een folder bij de oproep waarin staat dat je de eerste 2 maanden niet zwanger mag worden. Nu vind ik het nog moeilijker om een keuze te maken omdat we al een jaar onder behandeling zijn van het zhuis met onze kinderwens. Als ik de spuit nu ga halen betekent dit dat ik verplicht 2 maand pauze moet nemen, weer 2 verloren maanden Wie zit er in hetzelfde schuitje en/of heeft advies? Groetjes pcootje
wij kregen precies hetzelfde advies en 2 maanden stoppen voelden voor ons niet goed dus ik ga deze vaccinatie niet halen. Ben ook eigenlijk niet bang om risico te lopen.
Je mag de maanden dat je die spuiten krijgt ook niet zwanger worden, hier krijg je spuit 1 in nov, spuit 2 in dec. Dus eigenlijk mag je dus 4 maanden niet zwanger worden... Voor mij de reden om dus de spuit niet te nemen, ookal val ik onder de risicogroep ivm astma.
ik ga deze spuit ook niet halen. want je weet ook niet wat de gevolgen of bijwerkingen op een lange termijn zijn. dit vaccin is binnen een korte tijd zo uit de grond gestampt.
Ik heb vandaag contact gehad met de huisarts. Je mag dan idd 4 maand niet zwanger worden...moet dat voor ons niet zo'n probleem zijn aangezien we niet voor niets bij de gyn lopen. Dat betekent dat ik in februari er pas weer voor mag gaan, of zei de arts ik moest er voor kiezen om maar 1 spuit te halen. Het schijnt dat de geleerden daar nog over aan het discussieren zijn. Schijnt volgende week meer duidelijkheid in te komen. Ik wacht dan nog even af met mn beslissingen en volg de ontwikkelingen op de voet.
als ik na deze ronde ongesteld raak, krijg ik halverwege nov een hsg, om dan na een goede uitslag te beginnen met hormooninjecties. Dat is dan ergens in december, dus ik ga geen 4 maanden overslaan.
ik ga komende maand een hsg krijgen, maar als ik besluit te prikken dan verschuif ik mn hsg naar januari
Op advies van mijn gynaecoloog neem ik de Mexicaanse Griepprik NIET. Hij raadt vrouwen die vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan aan, deze griepprik niet te nemen. Of je moet inderdaad 3 maanden stoppen. Bij ons in het ziekenhuis hangen zelfs posters dat als je bezig bent met zwanger worden, je de Mexicaanse Griepprik niet moet nemen. Er heerst verder ook nog onduidelijkheid over de GEWONE griepprik. Volgens mijn gynaecoloog mag ik die juist wel hebben, maar volgens mijn zusje die als verpleegkundige in een ander ziekenhuis werkt, juist ook weer niet.
Even een update: Ik heb net mijn gyn aan de telefoon gehad. Ten eerste is geen voorstander van vaccineren voor zichzelf. Hij heeft zich alleen laten vaccineren omdat hij thuis een peuter heeft die hij niet wil besmetten. Hij adviseert mij ook om juist voor die reden de spuit te gaan halen Hij vind het onzin om 2 maanden niet zwanger te worden omdat je bij een gewone griepprik ook geen verbod krijgt om zwanger te worden. Hij adviseert om de maand van vaccinatie niet zwanger te worden omdat je lichaam op dat moment bezig afweer te maken tegen het virus, daarna ben je volgens hem genoeg beschermt en de toekomstige vrucht ook. Ook schijnt volgens hem 1 vaccinatie voldoende te zijn, hij heeft er zelf ook maar 1 gehad in het zhuis waar hij werkt. We hebben de HSG dan ook verschoven naar de maand waarin we weer groen licht hebben omdat er toch veel vrouwen verhoogd vruchtbaar zijn na een HSG. Het zou dan wel heel jammer zijn om die maanden niet te mogen benutten door een griepprik. Nu alleen nog even afwachten af het kabinet besluit om 1 of 2 vaccinaties te doen. Ik heb nog 2 dagen om te beslissen omdat ik zojuist ongesteld werd.... dat betekent dat ik over 2 dagen moet beginnen met de clomid of een ronde oversla en me laat vaccineren