hallooo ik ben nu 4 weken en een paar dagen zwanger (geloof ik) ben gelijk na de pil zwanger geraakt.. maar wie heeft er in het begin ook last van maagzuur gehad? en nog iets, ze zeggen dat als je gelijk na de pil zwanger raakt, dat je meer kans hebt op een meerling, wie kan mij hierover iets vertellen is het een fabel of...
Ik heb nu veel last van maagzuur. Ze zeggen dat rennies goed werken, maar die dingen vind ik ranzig... Mij helpt het om melk te drinken. Verse melk werkt beter dan houdbare melk, maar allebei doen het! Het is een fabel dat je meer kans hebt op een meerling als je meteen zwanger raakt na het stoppen met de pil.
Je kunt Gaviscon proberen, dat is er in meerdere smaken en ook vloeibaar. Melkproducten (vanillevla) werken even, maar zorgen uiteindelijk voor de aanmaak van méér maagzuur. Oh en dat van die meerlingen lijkt mij ook absoluut een fabel.
thanks voor de reacties ja Gaviscon zoiets hoorde ik ook al.. maar maagzuur komt toch meestal aan het einde van de zwangerschap voor? kan me herinneren van mijn zusje dat ze 8 mnd was toen ze het kreeg...
Ik heb sinds een week last van maagzuur en ik gebruik de tabletten van Gaviscon. Ik hou niet zo van dat vloeibare spul..
Ik drink al maanden bijna alleen maar melk en vlak voor het slapen gaan gebruik ik antagel. Mij is juist verteld dat je gaviscon en renny's beter niet in de zwangerschap kunt gebruiken.
Mijn vk gaf mij het advies: Rennies of Maalox tegen het zuur. andere adviezen die mij hebben geholpen: - melk drinken - niet te gekruid eten - minder tomatensauzen (tomaat is heel scherp voor de maag) - rooibosthee drinken (geven ze blijkbaar ook in het zh bij maagzuur) - een paar uur voor het slapengaan niet meer eten. Heb je toch honger pak een cracker of iets anders zonder kruiden, zout of suiker. Dat laatste vind ik heel moeilijk dus ik neem altijd een Rennie voor het slapengaan. Maagzuur zeker niet negeren want het kan het klepje tussen maag en slokdarm aantasten. Dan komt het zuur nog gemakkelijker naar boven. En last but not least: Na de bevalling heb je er geen last meer van (echt waar!).
Heb altijd al last van maagzuur gehad maar de laatste weken is het continu. Gebruik Rennies, Gaviscon en Antagel. Ik kreeg ook ooit de tip om zoute popcorn te eten. Het leek me erg vreemd maar het proberen waard. En het helpt gewoon echt!
Omeprazol!! Slik ik die een dag niet is het maagzuur niet te houden, ook niet met rennies. Slik ik er netjes elke dag 1 heb ik nergens last van. Vorige zwangerschap bijna 3 maand omhoog geslapen van het zuur, toen slikte ik het niet. Wel beroerd als je het nu al hebt, ben bang dat het op het eind dan helemaal is
Gaviscon is hartstikke veilig hoor. Mijn gyn raadde het mij aan. Werkt prima. De vloeibare werkt bij mij wel beter dan de pillen
rennies zijn mn redding... de suikervriie vind ik het best te doen.... Soms 1 opkauwen en de tweede opzuigen, wat een opluchting...
ik had het bij zoonlief idd pas de laatste weken, maar bij deze zwangerschap al in de eerste weken en nog stees regelmatig aanvallen.
Is mijn eerste zwangerschap en had er ook al vanaf de 4 weken last van.. het word ook wel steeds erger bij mij.. had eerst eens in de week en nu heb ik het om de dag wel.. geen idee wat helpt..
4 jaar geleden zeiden ze dat, maar het veranderd zo vaak met het gebruik van medicatie oid tijdens de zwangerschap dat ik het niet meer bij hou