Onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door TheMandy, 29 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

11 jan 2010
    170
    0
    0
    Hoi allemaal
    ik ben nieuw op dit forum
    fijn om wat lotgenoten te ontmoeten.
    ik ben 4 mnd gestopt met de pil, 1e 3 mnd vsm geslikt
    en nu over op etos omdat ik goede berichten hoorde.
    het optimaliseert je cyclus schijnt dus baat t niet schaadt het niet.
    nog tips om achter je vruchtbare dagen te komen
    je kunt ook temperaturen of kijken naar structuur van je vagina vocht.
    op je vruchtbaarste dag trekt dit draden tussen je vingers
    klinkt een beetje vies maar is wel een goede graadmeter wanneer je de testen kan doen. bij mij klopt het met de ovulatietest en ik voel de eispong ook, zeurende pijn bovenin flanken.
    ben etos gaan slikken omdat ik korte lutale fase blijkt te hebben na pilgebruik.
    ik had voorheen altijd lange cyclus, nu 1 maand maar blijkt pas rond 23e ovultatie te hebben en 8 dagen later al ongi.
    het zou kunnen dat de innesteling wordt bevorderd met de etos pillen.

Groetjes regenboogje

2. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde probleem, zit al halfweg de medische molen en nu 2 jaar later nog niet zwanger. Ik ga nu verder met LH (ovulatie)testen, want dit adviseren de gynacologen. Ik had het eerder wel een paar maanden gedaan (alhoewel niet consequent dagelijks), maar het kostte me zoveel testen en ik had nooit een positieve test dus ik dacht dat ze niet betrouwbaar waren. Maar achteraf had ik dit beter wel kunnen doen, want waarschijnlijk heb ik nooit een ei-sprong gehad, maar dat weet ik nu dus niet zeker.

Dus ik zou je in ieder geval adviseren om alvast met ovulatietesten te beginnen en vaststellen of en wanneer je eisprong is. Je moet even kijken hoe lang je kortste cyclus was en daar 14 dagen vanaf trekken (bijvoorbeeld als je kortste maand 34 dagen was, dan moet je ongeveer op dag 20 of iets eerder beginnen met testen). Dan weet je niet alleen of je wel een ovulatie hebt, maar ook dat je dan kunt klussen. Als je geen eisprong hebt kun je direct met de gynacoloog bespreken om te beginnen met chlomid (hormoonpillen) om de eisprong op te wekken. Ik was er in het begin ook helemaal niet zo mee bezig en dacht dat het vanzelf wel een keer goed zou komen, maar dat heeft mij achteraf helemaal niet geholpen en de boel eerder vertraagd. Succes!

3. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Vervelend he die onregelmatige cyclus. Ik ben sinds april 2008 gestopt met de pil en bij mij begint het nu pas enigszins regelmatig te worden (wij zijn nog niet bezig met zwanger worden maar ik ben wel heeeeel blij dat ik al gestopt ben met de pil en deze hele lijdensweg niet heb terwijl je probeert zwanger te worden...) In het eerste jaar varieerde mijn cyclus van 26 tot 94 dagen... Het afgelopen jaar was dat van 30 tot 49 dagen en de laatste drie maanden was het 35, 34, 36 dus er komt eindelijk een regelmaat in. Blijkbaar heeft mijn lijf zolang nodig gehad om te herstellen van het pilgebruik (7 jaar). Veel meiden denken direct na het stoppen met de pil zwanger te worden, maar je lijf heeft echt tijd nodig om het weer zelf te gaan doen. Bij de een duurt dat 3 maanden, bij de ander 3 jaar...

Ik heb tussendoor teunisbloemolie-capsules van efamol gebruikt, dat hielp naar mijn idee wel.. Ben daar toen mee gestopt omdat ik van de homeopaat een ontgiftingskuur kreeg en dan hebben dat soort suplementen weinig zin.

Ik hoop voor je dat het bij jou niet zo lang duurt als bij mij, succes ermee!

4. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Hoi Dames,

Wat bij mij vorig jaar heeft geholpen, de onregelmatige & lange cyclussen zat te zijn, Menstruasan van A. Vogel. Ik ben er toen op de 1e dag van mijn menstruatie mee begonnen (incl ovulatiestrips) had mijn eisprong op dag 13 en een 1e lichte positieve zwangerschapstest op dag 24. En afgelopen september is onze 2e dochter geboren.
    Nu na een cyclus van 45 dagen, gister wederom gestart en de ovulatietesten van sensitest weer besteld, ben benieuwd.....

5. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    Haii hier ook weer een ''nieuw'' iemand !

Ben in sept 2009 gestopt met de pil... daarna een cyclus gehad van 38 en 74 !! Dat wil ik dus niet meer weer..
    Maar ik weet ook niet zo goed wat ik moet denken over die pillen.
    Bedoel zou dat echt helpen ??
    als ik dat lees van bikkel5126 , heb ik wel zoiets van .. jaa dat wil ik ook !
    Hmm ik weet het effe niet.. :p :s

6. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    @rachell
    De pillen van Menstruasan zijn homeopatisch, baat het niet, dan.......
    Vandaag krijg ik de ovulatietesten thuis en ga de 19e beginnen met testen, waarschijnlijk met pillen de 22e mijn ovulatie.
    Ik zal foto's van de testen in mijn album bijhouden.

Groetjes Bikkel

7. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    Ja ik ga er wel even naar kijken..

ik heb die ovu testen ook gedaan haha maarja had dus niet verwacht dat ik een cyclus van 74 dgn zou hebben .. dus had ook wel een hele grote kans dat ik te vroeg was ..

@ Bikkel Neem aan dat dat gewoon bij de DA kan kopen ??

8. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Ja die pillen kan je gewoon bij de drogist kopen, 60 in een potje voor € 12,95

9. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

11 jan 2010
    170
    0
    0
    Hoi meiden zie mijn 1e bericht
    ik gebruik nu dus 2 weken die etos pillen daar zit vitex agnus castus in en schijnt de cyclus te optimaliseren.
    en dit merk ik echt!!
    1e 3 ronden na de pil had ik cyclus van 30 dgn en na 22 dgn eisprong en na nog 8 dgn alweer OD.
    Nu heb ik al rekbaar slijm en is pas 14e dag! en ook lichtroze streepje op ovu test dus ei zit er aan te komen.
    dus dat is 1 week eerder als voorheen!
    ben benieuwd hoe cyclus nu verder gaat
    houdt jullie op de hoogte.

liefs regenboogje

10. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    Ik heb ze gehaald de pillen! ;)
    Ik ben er alleen nu al mee begonnen ...
    maar ik zit wel midden in mijn cyclus , is dat erg ??

@ regenboogje Geweldig ofniet ! Heerlijk zo .. niet die onzekerheid dat het weer oo zolang duurt !! Super voor je !

11. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    @rachell Heb je de Menstruasan pillen gehaald? Ben benieuwd!

12. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    Ja ik heb ze gehaald ! Ik ben er al wel mee begonnen .. ik zit op dag 27 zou dat erg zijn ?
    Ik heb wel beetje last van wit slijm klein beetje .. denk elke keer dat het mn ei is .. of dat ie eraan komt ..
    Maarja .. werken die pillen trouwens gelijk ..of merk je dat pas bij je volgende cyclus ??

truste iedereen !!

13. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Denk niet dat dat erg is,homeopatisch. ik gebruikte ze meteen bij het begin van menstruatie en had die keer op dag 13 ei.

14. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    ik heb net ovulatie test gedaan en die was positief !
    Whoehoee ik had er nog eentje van de vorige keer ..!

Toevallig ! ;)
    Hmmm hoop dat het gauw raak is !

15. bikkel5126

bikkel5126 Bekend lid

10 mei 2008
    613
    0
    0
    Brabant
    Heey goed joh! Nu klussen!!!!!
    Toeval of gewoon zo moeten zijn???

Succes

16. anne83

anne83 Actief lid

26 mrt 2006
    285
    0
    16
    Hallo

Ik ben ben in januari 2009 gestopt met de pil en ik werd op 30 november 2009 voor het eerst pas ongesteld uit mezelf. (11 maanden later dus).
    Ik was ondertussen (oktober) al bij de gyeanacoloog geweest, die constateerde dat er geen eisprong plaats vond. Hij had medicatie voorgeschreven provera en clomid om de boel op te wekken.
    Omdat ik het daarna in mijn buik voelde rommelen, besloten te wachten met die medicatie te slikken en ja hoor 30 november mijn eerste menstruatie.
    Wat waren wij blij, op 31 december wederom een menstruatie.
    Nu vorige week weer bij de gyeanacoloog geweest, ik hoef niet meer terug te komen, alles werkt gelukkig weer.:)
    Waarschijnlijk door de pil dat mijn lichaam geheel ontregeld was.

Deel Deze Pagina