Onregelmatige Cyclus..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bambie88, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Jeej! Hopelijk een ei!

2. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

@noeska hoe zit het met jou... zie al zoveel cyclusdager op staan maar ronde 2... vertel hoe zit dat;)

3. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    haha tja dat behoeft misschien enige uitleg... Het is wel een heel verhaal hoor, dus zet je schrap...

Een half jaar nadat mijn vriend en ik elkaar hadden leren kennen (in 2004) kreeg ik last van hele heftige buikpijn en heftige tussentijdse bloedingen. Tijdens de stopweek werd ik dan weer niet ongesteld. De buikpijn was echt verschrikkelijk, ik lag te janken en te krioelen op de grond van de pijn. Uiteraard ben ik daarmee naar de huisarts geweest, in eerste instantie was zijn reactie dat ik dan waarschijnlijk door de pil heen zwanger was geworden en een miskraam had gekregen. Dat was een behoorlijke klap… zwanger door de pil heen en een miskraam… pfff en we waren net een half jaar samen. Ik kreeg een morning-afterpil om de boel goed schoon te maken (daar heb ik overigens nu wel mijn bedenkingen bij ;)) en kreeg een zwaardere pil. De buikpijn en de bloedingen werden steeds heftiger dus opnieuw naar de HA. Ze hebben toen een uitstrijkje gedaan en daar kwam uit dat ik chlamydia had. Mijn vriend moest toen direct zijn urine laten checken en hij had het inderdaad ook. Na een antibiotica-kuur was het gelukkig allemaal over. Ik heb mijn laatste ex (waren er totaal maar 2 dus heel moeilijk kon het niet zijn) opgebeld om het te vertellen. Hij heeft zich toen ook laten testen maar hij was schoon, dus ik was wel heel erg blij (voor zover je er blij mee kan zijn) dat ik het dus van mijn huidige vriend was en ik er dus niet al jaren mee rondliep.

Toch kreeg ik wel steeds meer een afkeer tegen de pil, tegen de hormonen, tegen het onnatuurlijke. Ik had het gevoel dat er iets niet klopte en wilde weten wat mijn eigen lichaam zou doen en ik wilde, aangezien mijn kinderwens ook al jaren sterk aanwezig is, als we ervoor zouden gaan niet eerst hoeven te ontpillen. Ik ben toen in goed overleg met vriendlief in april 2008 gestopt met de pil en zijn we condooms gaan gebruiken. Ik ben echt heel erg blij dat ik dat gedaan heb want zoals je ziet waren (zijn) mijn cyclussen niet om over naar huis te schrijven. Ik heb zeker in het begin al heel wat zwangerschapstesten versleten, het duurde allemaal zo lang. Ben wel meteen vanaf de eerste dag een schriftje bij gaan houden over hoe wat waar wanneer. Op een gegeven moment kreeg ik wel vertrouwen in de condooms en wist ik wel dat testen geen zin had, het kon toch niet. Ik begin nu na bijna 3 jaar mijn lichaam eindelijk een beetje te leren kennen en kan ik al aardig voorspellen wanneer ik ongeveer ongesteld ga worden.

Ben meerdere keren naar de HA geweest voor de uitblijvende menstruatie, herhaaldelijk gevraagd om doorverwijzing, maar dat ging hij niet doen tenzij de menstruatie langer dan een half jaar (dus 180 dagen! :$) zou uitblijven of we langer dan een jaar probeerde om zwanger te worden. Heb toen ook aangegeven dat dat laatste nog helemaal niet aan de orde was, nou dan kon hij me ook niet doorsturen………

Wel heb ik de eerste dag van de menstruatie weer zo onwijs veel pijn, ongeveer vergelijkbaar als toen met de soa, alleen iets minder stekerig maar meer kramperig (niet uit te leggen aan iemand die er geen last van heeft) dus het gevoel dat er iets niet klopt heb ik nogsteeds wel. Eerste dag van de nieuwe cyclus ben ik stoned van de pijnstillers omdat ik anders dus niet functioneer... Nu we in september getrouwd zijn hebben we dit jaar besloten om er (eindelijk!!) voor te gaan! Ik vind het doodeng, want ik ben heel bang dat het niet gaat lukken, maar ik probeer me er ook niet al te veel mee bezig te houden. We hebben gezegd we gaan het gewoon proberen en dan zien we wel. Ik probeer me hier ook echt aan te houden, maar ik begin wel te merken dat ik behoefte krijg aan grip op de zaak. Aan de ene kant heb ik zoiets, we proberen het een paar maandjes, is het dan nog niet gelukt dan gaan we naar de HA, zeggen we dat we al minstens een jaar bezig zijn en hopen dat ze gaan zoeken naar een oorzaak, maar aan de andere kant wil ik heel die malle molen helemaal niet in! Dus aan de ene kant heb ik behoefte aan zekerheid, vertel me wat er aan de hand is, maar aan de andere kant wil ik het eigenlijk helemaal niet weten, struisvogelpolitiek…. Ik probeer er gewoon luchtig in te staan en mee bezig te zijn, maar eigenlijk ben ik heel bang….

Dus, al sinds 2008 gestopt met de pil en nu gaan we er pas echt voor, dus vandaar nu pas ronde 2.

Dat is mijn verhaal :)

4. Zeepaardje

haha idd lang verhaal:)

nou meid, idd moelijke keus, tja als je zelf het gevoel hebt dat er iets niet klopt zeg ik ga naar de ha:) des te eerder ben je bij je doel, jullie wens:) maar ja voor een buitenstaander makkelijk zeggen:) of je gaat bij ronde6 naar de ha en zegt gewoon dat je jr bezig bent hihi je hebt toch al je cyclussen mooi opgeschreven!

in ieder geval fijn dat je nu niet hoeft te ontpillen, s6 meid!

5. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Thnx! ;) Tja, weet je... Eigenlijk hoop ik gewoon dat het helemaal goed gaat komen en ik me om niets druk maak dus daar houd ik me nog maar even aan vast. Voorlopig kijk ik het allemaal nog even aan en er komt waarschijnlijk vanzelf een punt dat ik denk "en nu is het genoeg geweest, nu ga ik naar de HA!" En dan zijn we gewoon al mooi minstens een jaar bezig hoor, ik ga me niet weer zo af laten schepen....

6. Zeepaardje

@noeska; groot gelijk meid

@all; heb me ineens testdrang:( pff... drukkend gevoel in me buik en borsten voelen anders aan, maar goed ken me lichaam lang genoeg om te weten dat die me weer voor de gek houd:(

7. bambie88

bambie88 Actief lid

11 aug 2010
    349
    8
    18
    @Noeska: Ik hoop ook dat ik me eitje kan vinden :) het duurt verschikkelijk lang zo een cyclus wordt er gek van hahaha
    @Sasjuh: Tjah niets aan te doen het is balen maar op naar de volgende ronde..
    @Noeska: Jeetje wat een verhaal, ik zou me alleen niet zo druk maken al is het moeilijk, ik maak me ook druk zit nu in maand 6 en denk al bij mezelf zit het wel goed allemaal
    dat is vrouw eigen denk ik hihi!! Probeer altijd positief te blijven dat probeer ik ook al lukt t niet altijd!!

@Wolfje: oehw spannend,,, ik zou nog wel even wachten als het er zit zit het er over 7 dagen ook nog wel ( ik weet t ik heb ook getest) maar sterk blijven hihi

8. Zeepaardje

@bambie; ik ben nooit voor nod getest, dus dat ga ik nu ook volhouden, had er de vorige rondes alleen geen moeite mee en nu wel haha

9. bambie88

bambie88 Actief lid

11 aug 2010
    349
    8
    18
    hey wolfje is je testdrang al iets minder?

10. Zeepaardje

ja helaas wel, nu erg gevoel dat het toch niet raak is en voel verder ook niks meer...
    alleen zere rug, maar ben vanmorgen door me rug gegaan, auw!
    en temp is gezakt helaas...

11. bambie88

bambie88 Actief lid

11 aug 2010
    349
    8
    18
    Ja dat is balen meid, maar geen bloed geeft moed he ;) en anders met volle moed naar de volgende ronde XXX

12. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ahh balen Wolfje! Maar inderdaad, geen bloed geeft moed! Wie weet houd je lichaam je nu voor de gek door niks te laten voelen... You never know...

13. Zeepaardje

het probleem is dat ik juist van alles voel hihi wat bij mij duid op ongi en helaas slecht voorgevoel...

14. bambie88

bambie88 Actief lid

11 aug 2010
    349
    8
    18
    Hey Wolfje blijf positief en realistisch geef de hoop niet direct op ik ben altijd eeb stuk sterker als ik ongi ben haha!! ik voel met je mee!!

Vraagje..

Hoe weet ik of ik PCOS heb? las net het een en ander en heb regelmatig last van puistjes, en natuurlijk de onregelmatige cyclus..
    al wel een echo gehad toen ik net ongesteld was geweest en toen zij de gyn dat alles er heel mooi uitzag alleen dat t wel stil lag en ze nog geen eitje zag groeien maar kan morgen anders zijn gaf ze aan. (kan wel kloppen aangezien ik langere cycli heb) nu vraag ik me af of dit kan duiden op PCOS.. of had ze dat dan op dat moment aangegeven of kan je dat niet zien op een echo?

PFF soms is het niet goed voor je hart om op internet te lezen..

X

15. Zeepaardje

@bambie; tja moeilijk pcos kenmerkt zich door lange onregelmatige cyclussen... maar dan heb je heel veel eitjes maar groeien ze niet... pff lastig hoor...

16. bambie88

bambie88 Actief lid

11 aug 2010
    349
    8
    18
    Ja dat las ik ook inderdaad, dat onregelmatige heb ik wel.. alleen ik heb al eens een ei sprong gehad dit heb ik gemetem met een ovu test.. ergens intoen ik net gestopt was met de pil.. dus ga ervan uit dat ik wel een eitje heb nou ja dat hoop ik :)

Ik moet me er ook niet zo druk om maken, het komt echt wel dat geloof ik!!

Ik wil ook gaan beginnen met tempen.. wanneer moet ik dan beginnen? ik ben nu sinds 7 feb ongi..

17. Zeepaardje

@bambie; ik ben er gewoon mee gegonnen, al zeggen ze dat je op de eerste dag moet beginnen...

18. Felicee

Felicee Bekend lid

8 okt 2010
    956
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toen in december 2006 stopte met de pil was mijn cyclus ook onregelmatig (wisselde van 28 tot 60 dagen). We waren nog niet bezig voor een kindje want ik wilde eerst een tijd pilvrij zijn.
    Omdat ik mijn cyclus zo raar vond ben ik vrij snel begonnen met temperaturen.
    Mijn eisprong wisselde heel erg. De tijd tussen mijn eisprong en NOD was altijd 11 dagen.

Ik ben naar de huisarts gegaan en gezegd dat ik graag verder onderzoek wilde omdat iets in mijn lichaam niet goed voelde. Zij heeft mij doorverwezen naar de fertiliteitsarts.
    Aangezien ik heel wat temp. kaartjes kon laten zien konden we door met onderzoeken. Aan de hand van mijn bloedwaarden en twee echo's is bij mij ook PCOS vastgesteld. Ze raadde me aan om 10 kilo af te vallen. (woog toen 82 kilo bij 1.70 m). Een week later bleek ik zwanger te zijn.

Na de bevalling van onze dochter heb ik geen pil meer gebruikt en is mijn cyclus redelijk regelmatig geweest (28 tot 32 dagen). Schijnt vaker te gebeuren na een bevalling. Ben toen nog wel 11 kilo afgevallen en was ook deze keer weer erg snel zwanger.
    Zo zie je maar dat je ondanks een onregelmatige cyclus en PCOS snel zwanger kunt raken.

In jouw situatie zou ik zeker aanraden om temperatuurslijstjes bij te gaan houden. Een arts zal hier ook altijd naar vragen en je krijgt een veel beter beeld wanneer je precies je eisprong hebt. Je moet eigenlijk beginnen op de eerste dag van je menstruatie, maar je kan best nu nog beginnen. Ik gebruikte daarnaast ook ovu testen (gewoon goedkope) om te kijken of deze hetzelfde aangaven als mijn temperatuur.

Heel veel succes!

19. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Bambi, volgens mij kunnen ze PCOS vaststellen dmv een echo, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het is in ieder geval eenvoudiger vast te stellen dan endometriose (daar ben ik dan weer bang voor :(), dat moet middels een kijkoperatie. Haha nee het is echt niet goed voor je om op internet te gaan zitten lezen. Doe ik dan ook maar zo min mogelijk, maarja soms maak je je zorgen, ga je googlen met als resultaat dat je je nog veel meer zorgen maakt!

Felicee, fijn om weer een succesverhaal te horen! En wat goed dat na de bevalling de cyclus een stuk regelmatiger is geworden!

Wolfje hoe is het met jou?

Hmm ik ga zelf ook wel steeds meer twijfelen of ik toch ook maar zal gaan temperaturen... Heb vandaag wel de etos zwangerworden pillen gehaald, ik gebruikte eerst de davitamon femnatal en daarna de davitamon mama compleet plus want dat zou volgens de verkoopster de opvolger daarvan zijn, maar die is dus eigenlijk voor als je al zwanger bent en ik hoor toch wel veel positieve verhalen over de etos zwangerworden, dus die ga ik vanaf nu maar gebruiken en als ik dan zwanger ben maak ik de mama compleet plus wel op. Hopelijk helpen ze een beetje!

20. Zeepaardje

met mij gaat het goed, nog 4dg tot de duivels komen:p en dan op naar de volgende ronde:)

Deel Deze Pagina