onregelmatige cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by Nikkie, Dec 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik draag hem aan een kettinkje!

En die theunisbloem zou moeten helpen, maar ik kan het nogniet beoordelen. Als ik mijn lijf moet geloven heb ik nu weer een ovulatie periode en dat zou betekenen dat mijn cyclus terug op normaal is!

Maar dan met je nog effe 2 of 3 weken wachten hahah

2. marjan77

marjan77 Bekend lid

Nou, kon niet langer wachten en heb vanavond een test gedaan.....
    NIET zwanger :cry:
    We oefenen vrolijk verder, zijn immers nog maar 3 maanden bezig.
    Maar het was wel geweldig mooi geweest!
    Helaas...

3. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    @marjan77: balen zeg maar zolang je nog niet ongi bent...is er nog hoop.
    Ik heb zelf ook al twee keer getest na mijn waarschijnlijke NOD maar nee hoor niks. Dus ik denk gewoon dat ik onregelmatig ben. Laat het dan maar pas na 1 januari komen... Dan kom ik de feestdagen tenminste "droog" door. Vooral oud en nieuw zou ik erg vinden :( Als je het licht bent valt het nog wel wat mee maar ik voel me soms knap belabberd als ik ongi ben. Vooral de eerste dagen. En ook je haar enzo he wat slap langs je hoofd valt.
    Bah moet er niet aan denken.

X Nikkie

4. Niet meer actief

Tip van flip voor de ladies met onregelmatige en lange cyclus:

Tarwekiemolie capsulles (o.a. verkrijgbaar bij kruidvat).
    Ik slikte het toen ik bezig was om voor het eerst zwanger te worden en nu ook weer.
    Helpt mij aan een kortere en regelmatigere cyclus ;)

5. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Hey dames,

Ben vandaag ongi geworden. Had het wel verwacht (maar niet wanneer) dus ik ben eigenlijk niet echt teleurgesteld. Het was nog maar de 1e echte ronde dat we er voor gingen zeg maar.
    Ik had dus een cyclus van 37 dagen. Of tel je dan tot gister, wie weet dat?
    Ik had vanochtend wat roze/rood bij het afvegen en inmiddels ook al in mijn inlegkruisje en best wel krampen.
    Heb mijn banner weer aangepast :)
    En ik was wel voor 99% zeker dat ik niet zwanger was dus dan is het ook niet echt een teleurstelling, alleen jammer dat het zolang duurde deze keer.
    Mijn temperatuur was trouwens vorige week een stuk hoger, kan het dat je je ei zo kort voor je menstruatie hebt gehad? Als ik de rest van temperatuur bekijk (vanaf 6 december mee begonnen) zie ik niet echt een uitschieter verder. Was vorige week ook niet helemaal fit en had wel de avond ervoor aardig wat alcohol gehad dus misschien beïnvloed dat je temperatuur?

X Nikkie

6. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Welke cyclus moet ik nu aanhouden? Ik ga in eerste instantie uit van 30 dagen en zie het dan wel. Ik hou een marge van 4 dagen aan voor mijn eisprong.
    Is dat een goed idee?
    Dan zit ik op 34 dagen.

groetjes NIkkie

7. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Zo mijn cyclus was deze keer bijna normaal, 27 dagen!
    Ik hoop dat dit zo blijft!
    Want nu is het erg lastig om mijn eisprong te bepalen. Ik voel mijn eisprong helemaal niet. Of hij moet heel kort voor mijn ongi liggen, mijn temperatuur was namelijk 8 a 9 negen dagen veel hoger...
    Kan dit?

8. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Veel hoger niet, een halve graad maar. 3 dagen na je eisprong moet hij gestegen zijn en dat aanhouden tot aan je menstruatie, dan daalt hij weer.

9. puppie

puppie Lid

Jan 17, 2007
    93
    0
    0
    Hallo Nikkie,

Wij zitten nu in ronde zes en herken jou verhaal heel goed. Had de eerste drie rondes netjes 28 dagen cyclus. de vierde ronde 35 dagen en de vijfde ronde 33 dagen. Ik weet dus ook niet hoe mijn cyclus nou loopt en aangezien wij verschillende factoren tegen hebben met de vruchtbaarheid houden we toch een beetje rekening met de dagen die het vruchtbaars zijn. ( dan extra veel sporten haha) Maar het is wel best lastig en je word er behoorlijk onzeker van.

10. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Sorry, er stond iets verkeerd :oops: Het moet zijn dat mijn temperatuur 8 a 9 dagen VOOR DE MENSTRUATIE wat hoger is.
    @Puppie: veel succes dan maar. Bij mij begon ie redelijk, toen een lange cyclus, nu weer normaal. Hoop dus dat het nu 27-30 dagen blijft.

groetjes Nikkie

11. jennie72

jennie72 Bekend lid

Jan 6, 2007
    899
    0
    0
    Hoi dames herken dit maar al te goed helaas :( mijn cyclus is net een jojo echt helemaal geen pijl op te trekken. Wij zijn nu 11 maanden bezig in het begin ging het nog wel, 34, 32 , 30 maar de laatste tijd heb ik het idee dat ze langer worden ik hoop het niet eigenlijk 3 keer al 38 dagen. In Feb naar de gyno kan ik het gelijk vragen he. :rolleyes: Heel vervelend zo,nlange cyclus. Zijn dat tarwekiem capsules of teunisbloemcapsules?
    voor je cyclus beter te krijgen wie weet dit? bedankt jennie72

12. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Volgens mij kan het beide, ik heb zelf teunisbloemoliecapsules.
    Succes!

groetjes Nikkie

Share This Page