Onregelmatige Cyclus!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Debster84, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hai hai,

Ik ben al sinds augustus actief op dit forum en ben er even tussenuit geweest een maand of 4 maar werd toch wel weer eens nieuwsgierig!
    Ik heb namelijk een heel erg onregelmatig cyclus!
    Ben in aug gestopt met de pil ik werd na 36 dagen ongi en was daar heel blij mee ik dacht gelukkig duurd het dit keer niet lang!! (vorige keer toen ik stopte met de pil was het eerste keer pas na 57 dagen)
    Maar de tweede keer werd helaas 72 dagen en daarna volgde 62 dagen en helaas daarna weer 65 dagen en ik zit inmiddels weer op 37 dagen...

Nu is mijn vraag wie zit er in hetzelfde schuitje? en wat kan je er aan doen?

Graag hoor ik het van jullie,

Alvast bedankt!

Gr Deb

2. BabyNijn

BabyNijn Bekend lid

15 mei 2011
    947
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neem contact op met fe huisarts! Die kan je wel helpen.

3. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Helaas die zegt dat ze er niks aan kan doen...
    Ze zegt dat ik maar gewoon af moet wachten, en ik ook niet teveel op internet moet kijken en niet met ovutesten in de weer moet omdat dat veel te veel geld gaat kosten en ik er dan teveel mee bezig bezig ben en hormoonpillen had ik kans op een meerling en die wilde zie liever niet geven...
    Dus ja ik wacht maar netjes af maar dacht ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en of er al veel zwanger zijn geworden met zo een onregelmatige cyclus?

4. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ook ik heb een onregelmatige cyclus zoals die van jou. Ik ben naar de huisarts gegaan en heb ene doorverwijzinge gevraagd. Want ik had maar 4 keer per jaar een kans om zwanger te worden en dat is neit veel. Ben al weer een jaar aan het proberen zwanger te raken en loop nu bij de gyn moet morgen voor een Follikel meting na gebruik van Clomid.
    Ik zou gewoon een doorverwijzing vragenvoor naar de gyn.

Ik Heb 1 zoon en had voor hem ook een onregelmatige cyclus zoals nu. Je kunt er dus wel zwanger mee worden alleen kan het dan langer duren. het duurde toen 8 mnd en dat is erg gemiddeld hoor.
    Je weet gewoon niet wanneer je ongi en je kunt niet gericht klussen. Als je zwanger wilt worden is dat gewoon niet handig.
    Als je er zelf aan toe bent zou ik de huisrts het vragen. Tabletten voor regelmatig cyclussen hielpen bij mij niets.

Succes

5. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    hallo

ook ik heb een onregelmatige cyclus, ik ben in december gestopt met de pil en nu pas 2x ongi geworden de eerste keer na 39 dagen en de tweede keer na 63 dagen nu zit ik op dag 45 en nog steeds niks
    ik ben wel al bij de gyn geweest het is nu even aankijken tot na de zomervakantie wat mijn cyclus doet als het niet veranderd gaan we gelijk beginnen met onderzoeken
    ik hoef iedergeval niet te temperaturen maar wil zelf toch als mijn ongi begint met ovulatietesten beginnen om te kijken of ik wel een ei heb

6. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

28 dec 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Hoi!

Nou de moed niet opgeven hoor, ik heb ook onregelmatige cyclus en kwam in de laatste ronde (waarin ik zwanger raakte) uit op 57! Ik zou juist WEL ovu testjes doen. De laatste ronde voelde ik op dag 43 ineens steken, testje gedaan en ja hoor, eisprong. Toen raakte ik zwanger... omdat je cyclussen zo lang zijn moet je goed naar je lijf luisteren en wat ovu testjes doen, je kan dus gewoon zwanger worden!! Succes!

7. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi,

Ook ik heb een onregelmatige cyclus, zie banner. (laatste cyclus duurde 56 dagen).
    Ben voor informatie even bij de HA langs geweest. Ik moet nu twee maanden een templijst bijhouden.

Als ik dan nog niet zwanger ben 1x een strip de pil weer innemen, het schijnt dat er dan een 'gouden ei' vrij komt.
    Als het dan nog niet is gelukt mag ik weer bij haar terug komen en gaan er testen gedaan worden, omdat we dan een jaar bezig zijn.

Momenteel zit ik op dag 35 in deze cyclus. Kan qua tempen niets geen eisprong vinden tot nu toe... dus ik wacht het maar rustig af.. meer dan dat kan ik niet doen.

8. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oow... hoe herkenbaar. Ook hier iemand met een onregelmatige cyclus. Gestopt met de pil in oktober. Daarna na 40 dagen, 70 dagen, 32 dagen en 50 dagen ongesteld. Nu zit ik op dag 35 ongeveer. Ik raak de tel onderhand kwijt.... :( Vandaag trouwens wel wat roze bloedverlies gehad maar of dat nu ovulatiebloeding is of het begin van mijn menstruatie (of misschien innesteling) is maar de vraag.... Echt geen idee!!

Maar goed, momenteel zitten we pas in ronde 2 voor een kindje, dus ik wacht nog even af.

Voordat ik aan de pil begon (zo'n 5 jaar geleden) had ik ook altijd al een onregelmatige cyclus. Nooit een probleem mee gehad zelf, maar nu we proberen zwanger te worden kan ik m'n eigen lijf wat dat betreft niet uitstaan...

9. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik vind ovetesten met een onregelmatige cyclus zoals ik die heb een erg dure hobby

10. Jantine

Jantine Bekend lid

8 mei 2011
    683
    2
    18
    NULL
    @Loesje 29, ik herken het helemaal. Ben ook onregelmatig en vind het juist wel prettig om mijn lichaam te leren ´lezen´. Heb zo dus ook m´n ei gevonden (ovutestjes).
    Ik gebruik overigens ook Efamol van PMP, dat zijn pillen met teunisbloemolie erin. Ik geloof er meestal niet zo in maar het werkt bij mij wel! Voor mijn mk in maart was ik keurig om de zes weken ongesteld, voor mij een reuzesprong vooruit.

11. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hai meiden,

Allemaal bedankt voor de reactie, ik heb nu even niet zoveel tijd om te reageren, me zoontje is wakker, moet koken, en me ogen vallen bijna dicht zoooooooooo moe pfff zodra ik meer tijd heb kom ik weer terug en reageer ik even op jullie berichtjes!!

Iig bedankt!

Gr Deb

12. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hai,
    Ik heb ook al een zoontje en toen ik voor die zwangerschap stopte met de pil was de eerste ongi ook pas na 57 dagen en daarna bleef het weer weg en ik maar wachten en wachten en testen en testen en toen ineens op dag 62 had ik een positieve test en toen ik de echo kreeg bleek ik al veel verder dan gedacht en bleek dus dat ik na die 57 dagen ineens een cyclus van 29 dagen had gehad en op dag 14/15 al me ei!!
    Alleen nu ligt het dus weer even anders helaas, het is idd erg omdat je niet weet wanneer je moet klussen en je vruchtbare dagen zijn...
    Ik ben vorig jaar aug toen ik net gestopt was met de pil al in het ziekenhuis geweest bij de gyn om te praten over volgende zwangerschap omdat ik heel erg bang was/ben omdat ik het moeilijk heb gehad tijdens zwangerschap/bevalling en daarna heb ook PND gehad en anderhalf jar aan medicijnen gezeten en was bang om de stap te nemen voor volgende, maar die gyn heeft dus wel gezegt als ik vragen had dat ik altijd langs kon komen dus denk dat ik nu wel lang genoeg heb gewacht en denk dat ik deze cyclus nog maar even afwacht en dan toch echt eens ga bellen dan zit ik toch al dik tegen het jaar aan en dat vind ik toch lang genoeg geweest!! toch??
    Van de huisarts krijg ik iig geen pillen dus dan gaan ze idd maar kijken wanneer ik een ei heb/krijg of weet ik het wat haha.

13. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    In het begin dacht ik dat ik echt aan het ontpillen was en had van allerlei klachten maar nu na 9 maanden heb ik nog steeds vanalles en nog wat en weet dus echt niet wanneer ik en of ik een ei heb....
    Ik heb een keer op dag 50 ofzo een positieve ovutest gehad omdat ik dacht ach ik zal weer eens gaan testen en toen heb ik 1 week getest en toevallig me ei gevonden maar ja om nu elke keer zovel te gaan testen...wie weet heb ik hem nu al wel gehad of ik moet hem nog krijgen....me lichaam weet het zelf niet wat het moet doen want ik heb in het begin van deze cyclus vanalles gevoelt en nog en nu word het steeds minder weer en heb nu alleen dat ik heel erg moe ben, dus ik kan echt niet uitgaan van me lijf of luisteren naar me lichaam ik begrijp er niks van haha.

14. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hmm ik wacht ook al een tijdje op een gouden ei haha dus denk dat ik dat ook maar eens ga doen 1 week de pil weer even slikken!
    Daar had ik toch al aan zitten denken!
    Wij gaan in juli zoals vele waarschijnlijk lekker een week op vakantie en hebben 3 weken maar ik zit er natuurlijk niet op te wachten om precies in die week ongi te worden en aangezien ik niet weet wanneer me ongi komt zat ik eraan te denken om dan maar bij me volgende ongi me pil weer in te nemen want dat moet als je ongi bent toch ofzo? weet het nu al niet meer....
    wanneer je je eerste pil weer in moet nemen als je weer voor het eerst begint met de pil dan he...

15. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Klopt, na je ongesteldheid mag je dan beginnen met de pil.
    Volgens mij is het dat wel de bedoeling dat je de hele strip opmaakt zegmaar, alleen op die manier kan je je lijf 'foppen'.

Ja, ovutesten vind ik ook te duur. Vooral met zo'n onregelmatige cyclus.
    Gisteren heb ik wat cervix slijm gepakt tussen mijn vingers en kon er duidelijk draden van trekken.
    Had stiekem gehoopt dat ik vanochtend een temp-stijging zou hebben, maar helaas...

Hoeveel dagen hebben jullie dat je er draden van kan trekken??
    Verder wacht ik het maar rustig en gelaten af, meer kan ik toch niet doen.
    Al hoop ik dat mijn cyclus toch echt korter is dan de 56 dagen van de laatste keer.
    Hoe langer de cyclus hoe meer kans op onvruchtbaarheid én hoe minder kans op jaarbasis op een zwangerschap.

Voordat ik de pil gebruikte was ik altijd keurig om de vier weken (28/30 dagen) ongesteld, maar nu dus duidelijk niet!!!

16. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Ik weet niet hoeveel dagen bij mij dat draderige is maar is maar paar dagen en dat heb ik nu in het begin van me cyclus al gehad en verder niet meer dus weet niet of nu me ei al geweest is?....ga morgen nog maar eens een test doen is nu weer anderhalve week geleden..

Deel Deze Pagina