Hoi allemaal, Ik ben sinds een paar maanden gestopt met de pil en zijn sinds deze maand "officieel" bezig voor een 2de. Bij het zwanger proberen te raken van ons zoontje bleef ik na de sex altijd even liggen(of zelfs met mijn benen de lucht in ) zodat het sperma er niet direcht iit liep.Ik las later dat dit gewoon een bakerpraatje is, maar nu lees ik weer dat dit niet zo is! Bij deze mijn vraag: Heb je een veel kleinere kans om zwanger te worden als je niet blijft liggen na de sex? (ik typ dit vanaf mijn tel, dus sorry voor eventuele spelfouten) Groetjes, MamaDy
Hoi MamaDy, Ik wou dat ik het wist..... Maar morgen kan ik je hier officieel antwoord op geven ben namelijk 12 dagen overtijd. heb ook zwangerschapssymptonen. Morgen middag afspraak bij de gyn en dan zal ik weten of ik idd zwanger ben. En dan kan ik het je zeggen want de keer dat ik dan bevrucht moet zijn was notabene staand! Je hoort t van me xxx Anneke
Ik denk niet dat je een veel kleinere kans hebt hoor. Tijdens je vruchtbaarheids periode is je baarmoeder mond een klein beetje open ( en iemand die al bevallen is heeft sowieso een kleine opening ) dus dat sperma zwemt er gewoon direct in. En wat niet gebruikt wordt vloeit er weer lekker uit. Zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt, als je even wilt liggen dan lig je. En anders niet.
Denk ook dat het niets uitmaakt hoor. Ga zelfs meestal 15 minuten later naar de wc om het 'af te vegen'. Want vind het zo'n vies gevoel.
Bedankt voor jullie reacties! Anneke: spannend morgen! Ik hoop voor je dat je goed nieuws gaat krijgen!
Nou MamaDy hier is je antwoord, we deden t staand (sorry voor de details) en zie mijn banner!!!!!!!!!!
@Annekelovenico, Haha wat grappig. Dan weten we meteen dat het niet uit maakt. Van harte gefeliciteerd! En ik maar liggen met kussens er onder haha.
Hahaha ja ik was toen net onderzocht door de gyn en wist dat ik in mijn vruchtbare periode zat. Maar ik liet t los en dacht eerst maar eens horen dat alles ok is daar van binnen. Mijn vriend zijn zaad moest ook onderzocht worden en hij mocht/moest maar 3 dagen onthouding hebben. Dus we moesten t die vrijdag doen maar we hadden t vet druk dus ff snel pfffffffffffffff niet te geloven toch
Gefeliciteerd annekelovenico!! Hihi, blijkbaar helpt het toch niet om je bips in de lucht te gooien na de seks. (Deed ik wel toen we zwanger wilden worden van onze eerste ).
Dankjullie wel meiden. Hahaha ja joh wij hebben ook de meest gekke dingen gedaan maar ik zelf geloof wel nog steeds dat je echt niet meteen moet gaan plassen er na. Dan denk ik toch dat je t er een soort van uitperst xxx
Ik heb wel met mijn benen omhoog gelegen en was beide keren in ronde 2 zwanger... Kan pure mazzel zijn natuurlijk Maar iemand voor mij heeft gelijk: in je vruchtbare periode staat je bm open en zwemt er dus altijd wel wat naar binnen. Ik had altijd zoiets van: hoe meer hoe beter En ach, baad het niet dan schaad het niet toch? Ik zou alleen niet meteen daarna alles schoonmaken/afvegen/wassen/plassen. Geef de jongens even de tijd Liefs!
Ik kan nog niet uit eigen ervaring praten, maar hoorde van een vriendin dat nadat zij na 7 maanden met haar benen de lucht in ging wel ineens zwanger was..... Ik blijf wel altijd ff kort liggen.