onregelmatige cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Loontje4, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een vraagje.
    Ik had voor mijn eerste zwangerschap een redelijk regelmatige cyclus, zo tussen de 28 en 33 dagen. Nu zijn we voor een 2e bezig en is het een grote puinhoop, zie ook mijn handtekening. Zo ook deze cyclus. Zit op dag 24 en heb nog steeds geen eisprong gehad. Meet het met ovutesten en temperatuur ook. Bestaat er medicatie of iets dergelijks om een regelmatigere cyclus te krijgen en daardoor ook meer kans op zwangerschap? Ik begin er onderhand wel een beetje genoeg van te krijgen dat het allemaal zo stroef loopt.
    Heb er echt de balen van vooral omdat het in het begin ook wel onregelmatig was maar niet zo lang als nu. Zit dadelijk op een cyclus van 40 dagen.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Hieronder staat nog het kaartje van mijn temperatuurcurve.

Groetjes Loontje

My Ovulation Chart

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

op zich is het niet erg dat het wat onregelmatig is, maar je moet wel een eisprong hebben om zwanger te worden.
    Als je deze niet kunt meten met testen en tempen is dat iets om met je huisarts te bespreken. Toch lijkt het erop dat ie er meestal wel is, als ik je cycluspatroon zie. Overleg even met je huisarts of het slim is om door te gaan met tempen en ovutesten of dat hij iets anders kan bedenken.
    Met deze cycli lijken mij medicijnen niet echt nodig. Maar goed, dat kan een huisarts beter bepalen.

Mirjam

3. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie.
    Ik ga idd zo even een afspraak maken met de huisarts.
    Zit nu op dag 30 en nog steeds geen ovulatie te bekennen.
    Als ik nu net met de pil gestopt zou zijn zou ik het niet zo erg vinden maar dat is toch al ruim driekwart jaar geleden. Zit nu al op een cyclus van minimaal 45 dagen. Baal er wel van.

Deel Deze Pagina