Hallo meiden, Ik heb endometriose. Ik heb nog een onderwerp openstaan hierover maar het volgende is voorgevallen: Zou dus 23 april laatste zoladex prik krijgen maar niet gedaan. Gyn zei dat ik binnen 4 weken ongi moest worden. Maandag is het dus 4 weken maar nog geen duiveltjes in zicht. Heb wel in de week van 23 en 30 april een beetje van die ongi krampjes gehad. Daarna geen krampjes meer en mijn buik is ontzettend opgezwollen. Heb ook heel erg veel last van waterig slijmverlies. Sinds de zomer had ik dus helemaal geen slijmverlies door de cyste. Deze is in februari operatief verwijderd. Als ik ongesteld moest worden zwelden mijn borsten heel erg op en deden de zijkanten heel erg pijn, maar daar dus ook geen last van. Mijn tepels doen daarentegen wel heel erg pijn. Ik heb vorige week een test gedaan maar negatief. Als ik aan een eventuele zwangerschap denk ik dat dat niet kan want ben nog niet ongi geworden, daardor is de cyclus nog niet begonnen. Weet nu niet wat ik moet doen..... Ben ik nou zwanger of niet? Durf geen test te doen. Zijn er dames die endo hebben en na het stoppen met de prik voordat ze ongi werden zwanger zijn geraakt? Please help me.......
Waarom test je over een paar dagen anders niet nog eens een keer? Of misschien is je cyclus nog gewoon een beetje in de war...
Hoi Melis, De gyn zei bij mij dat het met regelmaat voorkomt dat een vrouw (ook met endo) na een therapeutische lap zwanger wordt binnen zes maanden tijd. Hebben ze alleen de cyste verwijderd? Of hebben ze ook endo weggebrand? Je eileiders getest? Ik zou het nog even een paar daagjes aankijken en daarna weer testen. Maar het is dus mogelijk Heel veel succes meis!
Hoi Kit, Bij mij is alleen de cyste weggehaald. Ze hebben wel gekeken tijdens de operatie of mijn eileiders en eierstokken in orde waren en dat was dus wel het geval. Mijn gyn zei wel dat ik extra voorbehoudmiddel moest gebruiken omdat je wel tijdens het gebruik van zoladex zwanger kon raken. Ben nog steeds niet ongesteld. Heb wel vandaag een beetje ongi krampjes. Heb het eigenlijk de hele maand een beetje gehad. Ik ben gewoon zo benieuwd. Ik durf niet te testen omdat ik bang ben dat het negatief is. Ik neem morgen wel even contact op met gyn. Maar misschien wordt ik wel vandaag of morgen ongi...... God o god wat een onzekerheid zeg.... Ik wacht het gewoon af..
Mensen ik heb vandaag de gyn gebeld. Zei zegt dat ik heel goed zwanger kan zijn. De cyclus hoeft niet te beginnen om zwanger te kunnen raken. Ze zegt dat ik een test moet doen. Ze vroeg ook of ik misselijk was en pijn aan mijn borsten had. Dat heb ik dus absoluut niet. Ik heb alleen pijn aan mijn tepels, verder heb ik nergens last van. Moet je last van je borsten hebben en misselijk zijn om zwanger te zijn? Nou dan ben ik niet zwanger..
Haai Melis, Nee hoor. Je hoeft nergens last van te hebben. Sommigen hebben last van hun borsten, anderen weer niet. Zit niets anders op dan een testje doen meis! Kan me heel goed voorstellen dat je bang bent voor een teleurstelling. Dat heb ik ook elke x weer, maar die onzekerheid is ook niet leuk! Succes. Hoop voor je dat het raak is! XXX
je hoeft dat niet allemaal te hebben hoor ik had de eerste weken van mijn zwangerschap alleen pijn aan mn tepels... sinds een paar dagen heb ik pas pijn aan mn hele borsten, maar misselijk ben ik absoluut niet succes
Hoi little hope, Dank je wel little hope voor je reactie. Ik ben nog steeds niet ongesteld. Had gisteren een beetje ongi krampjes maar die zijn weer over. Ik durf niet te testen...... liefs Melis
Nee mijn banner klopt helemaal niet meer. ik word al vanaf feb. niet meer ongi. Muuske: Denk dat ik eind van de week ga testen. Liefs melis
Doen hoor. Zit echt niets anders op.. Je verandert er niets mee door het niet te doen. Effe doorbijten meis! Succes! Duim voor je X
Meiden mijn bui wordt dikker en dikker. Doordat ik geopereerd ben voor endo (er is een cyste weggehaald uit mijn buik), en mijn buik dikker en dikker wordt doen mijn hechtingen heel erg pijn. Het is echt niet te geloven, mijn buik is echt rond en dik. Heb ook weer een beetje ongi krampjes. Als ik tegen mijn man zeg dat ik ongi krampjes heb en dat ik denk dat ik ongi wordt, wilt ie het niet geloven omdat ik het al een maand zeg. Waarom heb ik al een maand lang iedere keer van die kleine ongi krampjes? Wordt ik dan ongesteld of ben ik zwanger. Ik zit echt in een dilemma. Als ik test ben ik bang dat het negatief is ( ik weet wel zeker). Help!
Kan zijn dat je buik dikker wordt omdat je ongie eraan zit te komen.. Maar zou voor de zekerheid toch maar even contact opnemen met de gyn. Weet niet of het helemaal normaal is dat je hechtingen zo'n pijn doen. Ik had nergens geen last meer van, een maand na de ingreep. ..en raad je toch aan morgen testje te doen. Al is het ter bevestiging dat je niet zwanger bent. Neemt toch de onzekerheid weg. Sterkte!
Dank je wel Kit. Ik denk ook maar dat ik niet ga wachten tot eind deze week. Ik had gister al zwangerschapstesten besteld van hier. Als ze er zijn ga ik een poging wagen. Hou jullie op de hoogte. Liefs Melis
Hoi meiden, Heb vanochtend een zwangerschapstest gedaan en helaas was het negatief. Ben nog steeds niet ongesteld. Ik snap er niks meer van. Weet niet wat ik moet doen......
Hey Melis, Het enige wat je kan doen is afwachten. Met endo is het helaas ook vaak zo, dat je cyclus raar doet en je niet meer zo regelmatig bent. Zeker na een operatie en het verwijderen van een cyste, meestal branden of schrapen ze dit weg, waardoor er een kleine beschadiging kan zijn, en dan duurt het even voordat alles van binnen is geheeld. Succes. Groetjes, Elvira
Dank je wel Elvira. Het is bij mij allemaal zo raar gelopen. Ik had endo niet verwacht. Mijn cyclus was ook altijd heel regelmatig. Ben nu gewoon bang dat ik nooit zwanger kan raken. Ik die negatieve testjes niet meer aan.