Ik ben in maart gestopt met de pil en ik werd na 35 dagen ongesteld. Daarna duurde het 70 dagen en toen opeens weer 35. Ik dacht toen dat ik misschien een menstruatie had overgeslagen (omdat 70 het dubbele van 35 is), maar ik weet eigenlijk helemaal niet of dat kan. Daarom verwachtte ik na 35 dagen weer ongesteld te worden, maar inmiddels zit ik op dag 43 van m'n cyclus en ik heb vanochtend weer negatief getest. Ik snap er dus helemaal niks meer van en ik wil graag weten waar dit door komt en of ik er zelf iets aan kan doen.
Hoi, Het kan komen door het stoppen van de anticonceptie. Als je vroeger wel een normale cyclus had, hoeft dat nu niet zo te zijn helaas. Wat je kan doen is bij huisarts om advies vragen als het zo lang onregelmatig blijft. Bij sommige vrouwen moet bloed afgenomen worden om te kijken naar de hormonen in het bloed. Groet Evelien
Hallo Evelien, Bedankt voor je reactie. Gisteren heb ik de huisarts gebeld, maar de assistente zei dat ik beter nog even kon wachten, omdat de dokter nu nog niks kan doen.. Volgens haar ligt het waarschijnlijk aan het ontpillen, maar dat weet ze natuurlijk niet zeker..
Dan nog een vraagje, kan het zijn dat ik soms een menstruatie oversla? Want een cyclus van 35, 70 en 35 dagen vind ik wel heel toevallig.. En zijn er bepaalde dingen waardoor dat zou kunnen komen?
Het komt waarschijnlijk door het ontpillen. Je cyclus is daardoor in de war . Je slaat dan niet echt een menstruatie over maar de cyclus duurt gewoon veel langer dan normaal. Groetjes Gea