Ik temperatuurde van onze eerste twee omdat we in de mmm kwamen en zaten. Hierdoor herken en check ik wanneer mijn lichaam vruchtbaar is zeg maar en zo ook nu.. Volgens mijn berekening ben ik ongeveer morgen 5w zwanger. Maar de assistente in het zh zet me op 7 weken vandaag omdat ze vanaf de laatste menstruatie rekenen. Nu had ik een week voor mijn positieve test een negatieve dus het lijkt me vreemd dat ze gelijk heeft. Het is toch zo dat je twee weken na de eisprong kan testen en je dan 4 weken zwanger bent op de nod? Of bereken ik dat verkeerd? Vind het belangrijk omdat we twee premature kindjes hebben gekregen. Ik krijg dus nu een echo volgende week volgens mij met 5w6d volgens hun dus dan 8 weken. Zou er hartactie kunnen zijn wanneer ik gewoon echt geen 6 weken zwanger ben?
Hoi, Het hangt natuurlijk er van af hoe lang je cyclus is. Bij 28dagen zou je op de NOD vier weken zwanger zijn inderdaad. Maar als je cyclus korten of langer is , dan is dit anders. Je hoeft je er niet druk om te maken want inmiddels houden we altijd de datum aan die de echo aan geeft. Die is betrouwbaarder dan de cyclus. Groeten Evelien
Oké. Bedankt voor het bericht terug! We zien het wel volgende week. Maar is het mogelijk om met 6 week al hartactie te zien? Dit vraag ik me wel af.
Vanaf ongeveer 6 weken en 2 dagen kun je hartactie zien op een echo. Ben je 5 weken en 6 dagen tijdens de echo kan het zijn dat je nog net te vroeg bent om dat te kunnen zien. Groetjes Gea