Hypermobiliteit en zwanger

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annikaatje, 22 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Is er iemand bekend met hypermobiliteit en zwanger zijn? Het zou volgens mijn fysio 2 kanten op kunnen gaan: of ik heb veel minder last van m'n gewrichten of ik krijg bekkeninstabiliteit en meer last...

2. Evientje

Evientje Niet meer actief

Had bij de eerste minder last tot aan de bevalling, had wel naarmate me buik groter werd wat meer last van mijn bekken. Geef het in ieder geval bij een zwangerschap duidelijk aan bij de verloskundige, en vraag je fysio om extra oefeningen voor je bekken (is nu het advies van mijn fysio).
    Ik heb bi (bekkeninstabiliteit) aan de bevalling overgehouden, grote baby klein vrouwtje, overigens niet continu last van, tot ik een auto ongeluk erboven op kreeg met heup en rugletsel.
    Maar de klachten van mijn bekken tijdens de zwangerschap waren ook normaal voor iemand met geen hypermobiliteit en een buik en het dragen zoals ik deed, droeg compleet naar voren en leek met 4,5 maand hoogzwanger. Dus denk dat het ook per persoon afhankelijk is.

3. Bbtje

Bbtje Bekend lid

7 jan 2014
    796
    0
    0
    NULL
    NULL
    Interessant. Ik ga dit volgen, ben ook hypermobiel (waardoor onder andere veel/vaak/snel last van mijn rug).

4. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Bedankt Evientje! Ik ben vrij lang 1.83. Ik hou jullie op de hoogte als t gauw raak is ;)

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik ben hypermobiel.
    Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik nergens last van gehad en gng het idd beter met mijn gewrichten.
    Ben benieuwd hoe het deze zwangerschap zal gaan

6. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    @wintersun: is het na je zwangerschap dan weer een tegenvaller dat alles weer pijn doet?

7. Anjou

Anjou Niet meer actief

Hier ook hypermobiel. Tijdens de zwangerschap voelde ik me echt stukken beter. Geen pijn enz. (heb ook fybromyalgie). Wel wat lichte bekkenklachten maar met minder werken en fysio ging dat heel goed. Had wel een extreem kleine buik dus dat scheelde ook. Na de bevalling kon ik gelijk alles weer. Na een week op 6 kwam de pijn ook weer terug van de Fybro dus dat was wel even een tegenvaller. maar ook dat went wel weer!

8. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ik sluit me hier ook even bij aan, lijkt me wel leuk om ervaringen te wisselen! :) ben ook benieuwd hoe mijn lichaam tzt gaat reageren

9. Neve

Neve Niet meer actief

Hier zit het ook in de familie, het is nog maar afwachten hoe het bij mij gaat lopen straks.
    Mijn moeder heeft heel ernstige bekkeninstabiliteit overgehouden aan haar zwangerschappen, die heeft zelfs een flink aantal maanden in een ziekenhuisbed in de woonkamer gelegen omdat ze gewoon niet meer kon lopen. Veel therapie, oefeningen en beperkingen volgden in de jaren daarna. Nu kan ze nog steeds veel niet en moet blijven oppassen, maar naar eigen zeggen is het krijgen van kinderen het wel waard geweest... (sorry voor dit rampverhaal - dit wil je natuurlijk eigenlijk niet horen!)

10. XmoonlightX

Haha ,ach ik heb al genoeg problemen gehad zonder zwanger te zijn 😉gelukkig nu al jaren onder controle dus hopelijk blijft het zo ...
    Maar ervaringen en tips zijn altijd leuk om te delen vind ik :D

11. tifa

tifa Bekend lid

6 jan 2014
    512
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet alleen van een collega die liep na 3 maamden met krukken en zat na 4 maanden in een rolstoel en mocht niet meer werken, kreeh ook hulp thuis voor de huishouding en haar andere kind

maar ik weet niet of je dat nou wil horen!

12. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Hier ook fibro en hypermobiliteit (oa). Erge last gehad vanaf een week of 19, en nog steeds heuppijnen. Tijdens de bevalling een zenuwbeschadiging gehad waardoor ik tijdelijk uitval van mijn benen had. Ik ben ook smal en mijn zoon woog 4200gr, na een moeilijke bevalling uiteindelijk natuurlijk bevalling. Maar had niet moeten wezen denk ik. De uitval werd mede veroorzaakt door de BI werd mij gezegd..welke weer (mede?) veroorzaakt werd door de hypermobiliteit.

13. XmoonlightX

Tja het heeft denk ik ook te maken in hoeverre je er sowieso nu al last van hebt..

14. XmoonlightX

Okay...en nu afwachten wat me lichaam gaat doen....

15. Anjou

Anjou Niet meer actief

XmoonolightX Gefelicteerd!!
    Hou goed je lijf in de gaten. Bij twijfel met klachten aan bijv je bekken, trek op tijd aan de bel. Ik heb met na de 12 weken goed ingelezen in de bekkenklachten en herkende het gelijk toen het in heel milde vorm begon, Door goede therapie, rust enz heb ik er verder heel weinig last van gehad en was ook zo weer volledig op de been na de bevalling!!

16. debso77

debso77 Lid

7 mrt 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb dus ook Hypermobiliteit maar wist het nog niet 16 jaar geleden bij me eerste zwangerschap ..werd ik snachts wakker en had ik totaal geen gevoel meer in me rechter been vanaf me heup ..ik viel dus met me grote buik op de grond ..
    nou heb ik dus een een bekkeninstabiliteit aan beide kanten maar rechts is het ergst ik mag niet meer zwaar tillen anders ga ik er door heen ..
    ik ben nu bezig of al zwanger van me 2e ts vandaag me nod ..dus ik ben benieuwd hoe het dit x gaat nu ik er wel van weet ..
    weet wel dat ik dit keer overal rekening mee houd :)

17. XmoonlightX

Ik ben er al veertien jaar mee bekend dus ben benieuwd!!
    En ik houd het zeker goed in de gaten!!

Fijn dat het bij jou mee viel Anjou! En debso hopelijk herken je nu de klachten sneller waardoor het niet zo ver hoeft te lopen!!

18. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ja dat was wel een behoorlijke domper. :(

19. Annikaatje

Annikaatje Actief lid

15 feb 2014
    160
    0
    0
    Tnx voor alle reacties!! Ik heb op 23 febr een knallende ovulatietest gehad, maar tot op heden nog geen positieve zwangerschapstest... Vorige week zat er een wervel in m'n onderrug niet goed dus ben even tussendoor bij de fysio geweest. Helaas is dat erg gaan reageren en heb ik nu erge pijn... Vrijdagmiddag van werk naar huis gegaan om plat te liggen, gister plat gelegen en ook vandaag de afspraken afgezegd.... Het trekt enorm door in mijn bilspier, maar ook aan de voorkant voel ik het... Morgen de huisarts maar bellen want ibuprofen vind ik nu ook geen optie. Dinsdag naar de fysio en hem ook maar zeggen dat ik "bezig" ben...ik dacht dat het te vroeg was voor BI, maar Google verteld ook andere verhalen...

Deel Deze Pagina