Hallo, Ik heb een vraagje, ik ben augustus vorrig jaar gestopt met de pil. deze heb ik ongeveer 14 jaar geslikt. Nu blijf ik echter een onregelmatige cyclus houden en ben ik tot nu toe nog niet zwanger geworden. hieronder mijn cyclus: 26 dagen 25 dagen 26 dagen 31 dagen 26 dagen 26 dagen 29 dagen 28 dagen nu heb ik vandaag weer donkerbruin bloedverlies, echter zit ik pas op dag 25. Moet ik mij zorgen gaan maken en toch maar een keer langs de HA? Ik heb gehoord dat de man altijd eerst getest moet worden, klopt dat? Alvast bedankt voor de reactie.
Hoi Sandra010, medisch gezien heb je eigenlijk een heel nette cyclus hoor. Het is misschien niet op de dag af, maar het scheelt niet meer dan een week. Je hebt gewoon een goede kan sop zwangerschap. Na een jaar kinderwens kun je inderdaad naar de huisarts gaan voor doorverwijzing. Éen van de testen bij de gyn is inderdaad een zaadonderzoek. deze is in eerste instantie het minst intensief en redelijk makkelijk uit te voeren. Je hoeft niet naar de huisarts als je binnen een jaar nog niet zwanger bent, want de meeste stellen worden binnen 2 jaar na de start van de actieve kinderwens spontaan zwanger, dus doe wat goed voelt. Groetjes Brigitte