Bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door GrGe, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GrGe

GrGe Nieuw lid

21 aug 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo. Ik heb een week geleden, met 4 weken zwangerschap eenmalig helderrood bloedverlies gehad (een plasje bloed). Daarna direct getest, had ik nog niet gedaan maar vermoedden wel een zwangerschap, en deze was positief, dikke streep! Hierna helemaal geen bloed meer verloren, inlegkruisjes bleven schoon.
    Verloskundige gebeld maar deze kan uiteraard pas over 2 weken een echo maken i.v.m. hartactie.
    Een week na de bloedverlies nog eens een test gedaan en de streep was een stuk lichter maar dus wel nog steeds positief. Ook voel ik nog steeds zwangerschapsverschijnselen als misselijkheid en gespannen borsten.
    Vanaf een week na bevruchting buikkrampen gehad maar dit was te vergelijken met de krampen die ik had tijdens de eerdere zwangerschap van mijn dochtertje, dus toen was er niks aan de hand.

Ik wil graag weten hoe reëel de kans is dat dit een miskraam is geweest aangezien het bloedverlies, kramp en lichtere teststreep.
    Wil me er liever niet mee bezig houden tot de echo maar ben natuurlijk heel erg nieuwsgierig.

Alvast bedankt.
    GrGe

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi GrGe,

ik durf het je niet te zeggen. Het kan toch zijn dat je een vroege miskraam hebt gehad. Zo'n miskraam verloopt vaak als een flinke menstruatie en kan je aandacht ontglippen als je niet getest hebt. Maar goed, een positieve test is een positieve test, hoe dik de streep ook is. Spannend zeg, kan me voorstellen dat je niet kunt wachten tot de echo. Ik duim voor je.

Groetjes Brigitte

3. GrGe

GrGe Nieuw lid

21 aug 2014
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Brigitte,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.
    Ik wil je bij deze laten weten dat ik gisteren een echo heb gehad.
    Hierop was te zien dat alles goed gaat en ik inmiddels al 9 weken zwanger ben, dat is 3 weken verder dan verwacht.
    We hebben het hartje al zien kloppen en we zijn ontzettend blij!

De bloeding zal een gesprongen adertje zijn geweest en de eerdere vermoedelijke menstruatie een innestelingsbloeding?!

Nogmaals bedankt voor je reactie.
    Super dat jullie er zijn om vragen te kunnen beantwoorden.

Groetjes GrGe

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi GrGe,

wat fijn voor jullie! Gefeliciteerd!
    En graag gedaan hoor.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina