Hallo, Ik ben in november 2013 gestopt met de pil. 4x heb ik een cyclus gehad van 35 dagen, de keer hierna een cyclus van 62 dagen. Nu zit ik in mijn cyclus op dag 70! Ik ben van de week bij de huisarts geweest en die zegt een jaar proberen natuurlijk zwanger te raken. We zijn in april begonnen dus dit is nog lang geen jaar en ik weet dat we geduld moeten hebben. Alleen lees ik nu veel verhalen dat er geen eisprong is als je een lange cyclus heb, is dit waar? En waarom was het eerst wel regelmatig en nu niet meer? Hebben jullie nog tips om mijn cyclus regelmatig te maken? Groetjes.
Hoi Vlinder12345, je kunt wel degelijk een eisprong hebben bij een lange cyclus. Het vervelende is gewoon dat je niet weet wanneer. Dus het timen is lastiger en daarom is het lastiger om zwanger te worden. En je hebt minder kansen in het jaar. Ik heb geen verklaring waarom het nu al 2 keer zo lang duurt. Daar kom je misschien bij de gyn achter mocht je daar eens heen worden verwezen. Tips om je cyclus regelmatiger te krijgen zijn eigenlijk vrij algemeen: rust, reinheid, regelmaat in je leven. Voor zover het gaat. Niet roken, gezond BMI, gezond eten, meer kun je niet doen. En je partner idem. En hij moet eigenlijk ook niet te strakke boxershorts aantrekken of zijn mobieltje in zijn broekzak doen. Deze laatste 2 tips zijn wat dubieus hoor, maar goed, het kan geen kwaad het in acht te nemen. Groetjes Brigitte