Hallo Ik heb een vraagje, ik heb een hele onregelmatige cyclus. Ik heb al 2 keer gehad dat ik 2 of 3 maanden overtijd was. Ik heb anderhalve week geleden na 3 maanden weer de menstruatie gehad. Mijn man en ik willen heel graag kinderen, alleen ik weet niet hoe ik dat het beste aan kan pakken. Ik heb bevruchtbaarheidstesten gehaald, alleen die hebben denk ik ook niet veel zin als mijn cyclus zo onregelmatig is. Ik hoop dat je mij wat tips kunt geven hoe ik dit het beste aan kan pakken. Alvast heel erg bedankt Chantal
Hi chantal, Ik denk dat jij een lastige cycles hebt om zomaar zwanger te raken. EN wil je daarom ook adviseren hiermee naar de huisarts te gaan en je evt te laten doorverwijzen naar een gynaecoloog voor onderzoek en adviesen Imke
Bedankt voor je snelle reactie. Maar wat ik er nog niet bij heb gezegt is dat ik een dieet heb gevolgd ik ben 35 kilo afgevallen, kan het niet daardoor komen dat mijn menstruatie onregelmatig is? Want voor dat ik aan dat dieet begon was mijn menstruatie gewoon goed. Groetjes Chantal
Hoi Chantal, dat is heel goed mogelijk. Wel goed van je zeg, dat je zo bent afgevallen, want dat verhoogd wel echt je kans op een zwangerschap. Maar een onregelmatige cyclus kan dan inderdaad wel een vervelnd gevolg zijn. Maar het wil absoluut niet zeggen dat het zo blijft. Maar de huisarts kan je wellicht meer info geven en gericht met je op zoek gaan naar een behandelplannetje of een plan maken hoe lang nog gewoon te proberen. Succes ermee. Groetjes Brigitte