Ik zoek me suf op het internet maar kan het alleen van de man vinden. Wanneer je stopt met roken is de zaadkwaliteit van de man binnen 2/3 maand weer verbeterd...maar hoe zit dat nu bij een vrouw, hier kan ik niets over vinden of is dat niet bekend? Ben gestopt met roken en hoop snel zwanger te worden 😊
Ik ben ook dit jaar gestopt en toen had ik een app, quitbuddy of zoiets. Die hield dat soort dingen bij en dacht me te herinneren dat het met een maand ofzo al flink verbeterd was T.o.v. niet rokers qua kans verhoudingen. Succes en hou vol hoor!!
Ik heb het daar met mijn gynaecoloog over gehad. Volgens hem verminder je de kans met 25% als je als vrouw zijnde rookt. Geen idee waar hij dat vandaan haalt en of het waar is. Ik vond het idd wel veel!
Pfff al 2 dagen gestopt! Moet mezelf wel 10 keer per dag voorhouden dat het voor een goed doel is! Maar tot nu toe lukt het! Ik werk in de horeca en altijd een borreltje na, sigaretje erbij.. Heel lastig om niet te doen
Succes meid! Ik ben ook een horeca persoon en bijna 8 jaar geleden gestopt toen ik zwanger raakte... Soms is t wel eens moeilijk idd,maar ben blij dat ik ervan af ben Hou vol!
Ik weet niet hoe het precies zit met vruchtbaarheid van de vrouw. Maar t zal er vast op vooruit gaan als je stopt idd! En dat je al 2 dagen gestopt bent is erg goed! Als t heel lastig werd bedacht ik me; alleen voor vandaag of alleen voor dit uur etc. Succes!
Er vanuitgaande dat je een normaal vruchtbare vrouw bent ken ik de aantallen niet. Bij IVF patienten die roken is de kans op een geslaagde IVF 50% lager als bij een niet-roker. Schrikken he?
Je hebt een stoppen met roken app ik meen dat het na een maand is volgens die app. Smoking buddy ofzo heet het. Ook leuk om te kijken welke doelen je nog meer bereikt hebt en hoeveel je al bespaard hebt Verder zet hem op meid! Het valt niet mee maar het is het zeker waard! Top dat je wilt stoppen. Ik ben 2 jaar geleden gestopt en na 3 weken een positieve test en ik rookte meer dan een pakje per dag
Voor meer info over o.a. roken voor de zwangerschap: https://assets.trimbos.nl/docs/5fe189ba-3afe-4353-84e9-006e7acd7dee.pdf
Ik ben in januari gestopt toen ik de mmm in ging en nu 11 weken zwanger ♡ ik vond het stoppen niet moeilijk en mis het ook totaal niet
Ik was in 2010 gestopt met roken voor de gezondheid van mijn man hij stopte toen ook in de zomer van 2014 door stress rondom niet zwanger raken beidde weer begonnen ik sinds 1 januari dit jaar weer gestopt omdat ik er zo klaar mee was vond het smerig heb mijn bijna volle pakje aan mijn man gegeven toen en er niet meer naar omgekeken ook totaal geen moeite mee gehad en heb totaal incl laatst een half jaar 14,5 jaar gerookt als ik het goed heb en ben zo blij dat ik ervan af ben het begon met erbij willen horen en stoer doen en heb er achteraf spijt van dat ik ooit begonnen ben haha En ik denk inderdaad ook dat je vruchtbaarheid dan beter word want die gaat logischerwijs omlaag als je rookt roken is sowieso eigenlijk nergens goed voor dat besef kwam bij me toen ik weer begonnen was met roken begon na te denken waarom rook ik eigenlijk want zo lekker vond ik het niet dus het zat puur tussen mijn oren zodra ik dat concludeerde was het erg makkelijk om er voorgoed vanaf te komen en nu 9 maanden en 9 dagen sigarettenvrij heerlijk Voel me zoveel beter daardoor