Onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stresskipje, 1 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Hoi dames,

Hoe zien jullie cyclussen er uit? Gewoon even uit nieuwsgierigheid om te kijken of die van mij heel erg gek is....

2. suethatsme

suethatsme Actief lid

25 aug 2014
    414
    339
    63
    Vrouw
    Tussen de 5 en 10 weken. Komt door pcos. Heb je dat misschien ook?

Stresskipje vindt dit leuk.
  3. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Even wat anders he... zijn jullie nou nooit bang omdat alles zo onverklaarbaar is een de klachten ook dat er wat ergs aan de hand is? Denk aan bijvoorbeeld een tumor ofzo? Ik doe mijn naam hiermee vast eer aan haha maar dat gaat soms door mijn hoofd dat ik bang ben voor zo'n echo bijvoorbeeld bang wat ze allemaal gaan aantreffen..

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik maak me er niet zo veel zorgen over. Toen ik na een jaar nog niet zwanger was, toen dacht ik wel heel even dat er wat mis zou zijn. Gelukkig niks aan de hand. Maar je zorgen maken lost niks op. Ik weet niet hoe lang je aan t proberen bent voor zwanger te raken maar ff een oppepper: bij ons hadden ze niks gevonden en ik was een maand na de uitslagen alsnog spontaan zwanger.

5. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Thanks!! Pas 2 maand hoor maar zit nu op dag 63 dus dat baart me zorgen .. niet zwanger en niet ongesteld.

6. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik zie wel dat je pas een dik half jaar vd pil af bent. Het kan dik een jaar duren voordat je cyclus hiervan hersteld is. Er is iemand hier op t forum die zelfs 1,5 jaar de cyclus van slag had. Ik denk ook dat dit het is, dat je echt nog flink aan t ontpillen bent.

7. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Ja dat klopt. Maar als je naar mijn eerdere cyclussen kijkt zijn die aardig regelmatig toch? En dan nu ineens 63 en ik voel gewoon helemaal niets ook....

Ik dacht een positieve ovu test te hebben op dag 50 .. en nu?

8. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Heeey stresskipje haha! Herkenbaar zo'n cyclus van toen we voor een 2e gingen. Had de raarste cycli. Toen na bijna een jaar ovu testen gaan gebruiken en was het raak. Oké dat was echt toeval hoor!
    Toen wel gedacht van straks heb ik last van endometriose ofzo omdat dat in de familie zit. Nooit gedacht aan iets ernstigs.
    Mn cyclus is nu ook raar, maar wijt het aan de borstvoeding. Heb wel enorme pijn tijdens de menstruatie dus zet me wel weer aan het stressen. Gezellig :roflmao:

9. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Ik vraag mij dus af of ik überhaupt een eisprong heb en ga me dan van alles in het hoofd halen.

10. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Dit heb ik ook gehad! Na het stoppen met de pil eerst 6 maanden niet ongesteld geweest, daarna 3 maanden, daarna cyclussen variërend van 30 dagen tot 50 dagen. Dan kwam mijn eisprong gewoon heel laat en werd ik 14 dagen na eisprong ongesteld. Ik was ook enorm bang dat ik onvruchtbaar zou zijn ofzo, toen doorverwezen naar de gyneacoloog, na mijn verhaal aangehoord te hebben zei ze: er is niks mis, alles doet het gewoon ‘het orkest is aanwezig alleen de dirigent nog niet’. Daarna heb ik altijd cyclussen gehad tussen de 30 en 40 dagen. Lang en onregelmatig dus. Ik ben ovulatietesten gaan gebruiken, deze lieten mij zien dat ik echt wel een eisprong had en hiermee ben ik ook steeds behoorlijk snel zwanger geworden. Het wil dus echt niet direct iets te beteken! Maar vervelend is het natuurlijk wel als je zwanger wil worden.

11. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Hahaha wat een leuke en bemoedigende reactie. Het orkest is aanwezig maar de dirigent nog niet. Toch apart he dat de 1 meteen medicijnen krijgt, bloed mag prikken of een echo krijgt en een ander hiermee naar huis gestuurd wordt.. Maar thanks!!! Fijn om te horen.

12. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Een positieve ovulatie test betekent helaas niet altijd dat het eitje ook daadwerkelijk springt. Helaas kun je niet veel meer dan afwachten. Je kunt misschien je huisarts raadplegen. Kan zijn dat je dan een primolut (spelling?) kuur voorgeschreven krijgt om je menstruatie op te wekken. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

13. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Haha snap ik! Misschien ovu testen?

14. Stresskipje

Stresskipje Bekend lid

30 dec 2018
    812
    426
    63
    Vrouw
    Gedaan en gaf positief aan 15 dagen geleden vandaag. . Maar je weet niet of het eitje dan springt he.

Deel Deze Pagina