Onregelmatige lange cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Winterluxje, 30 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winterluxje

18 jan 2019
    19
    19
    3
    Vrouw
    Na mijn bevalling van mijn eerste kindje heb ik ruim een jaar borstvoeding gegeven. Daarna werd ik regelmatig ongesteld tussen de 30-35 dagen. Nu is mijn cyclus zo lang geworden, minstens 50-60 dagen. Ik heb tussendoor ook menstruatie achtige krampen maar geen bloed. Omdat die krampen een week duren ga ik er niet vanuit dat het een ovulatie is.

Is er iemand die dit herkent? Ook de krampen zonder bloeding?

2. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.013
    1.558
    113
    Vrouw
    Heb je tussendoor nog anticonceptie gebruikt? Hoe lang heb je al zo’n lange cyclus?

als je net bent gestopt met de pil of dit pas 2 rondes zo is zou ik het even aankijken. Ben je al lange tijd niet aan de pil dan zou ik eens langs de huisarts gaan.

Ik heb zelf pcos en nu na een operatie wel een eigen cyclus. Mijn arts geeft aan dat als je cyclus langer duurt dan 35 dagen (anderen houden 42 dagen aan) dan is de kans groot dat je geen (goede) eisprong hebt.

3. Winterluxje

18 jan 2019
    19
    19
    3
    Vrouw
    Dankje voor je reactie! Ik ga sowieso even naar de huisarts maar ik ben ook benieuwd naar ervaringsverhalen.

Ik slik al jaren de pil niet meer en ik ben nu sinds vorig jaar juli zo’n zeven keer ongesteld geweest. Maar er zit steeds meer tijd tussen.

Had je bij pcos ook tussendoor buikpijn?

4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.013
    1.558
    113
    Vrouw
    Ik kan mij niet herinneren dat ik buikpijn had, er gebeurde gewoon niks (ik ben een jaar lang niet ongesteld geweest), maar moet zeggen dat t al wat jaren geleden is dus weet het niet zeker.

Sowieso goed om langs de huisarts te gaan en zou aansturen op doorverwijzing. Los van het wel of niet hebben van een eisprong is het natuurlijk lastig zwanger worden met zo weinig kansen per jaar en als je geen idee hebt wanneer je een eisprong hebt ook lastig mikken.

Heb je trouwens overgewicht? In dat geval kan het nuttig zijn af te vallen (makkelijker gezegd dan gedaan), dat is voor je hormoonhuishouding gunstiger.

maar goed, ik zeg niet dat t pcos is hè, maar het kan t wel zijn. Succes!

5. Winterluxje

18 jan 2019
    19
    19
    3
    Vrouw
    Wow een jaar niet ongesteld, dat is wel erg lang! Ik wil inderdaad even een doorverwijzing naar de gyn, fijn als ze even eierstokken en baarmoeder kunnen nakijken.

Ik heb ook een tante die vroeg (36) in de overgang ging dus daar maak ik me ook een beetje zorgen over.

De nodige Corona kilo’s zijn wel blijven plakken maar ik val nog binnen een gezond bmi !

6. 19Summer87

19Summer87 Actief lid

12 apr 2021
    308
    192
    43
    Vrouw
    Voor mijn eerste zwangerschap had ik een onregelmatige en vaak lange cyclus, variërend van 30 tot ongeveer 70 dagen, maar gemiddeld zat ik op 45.
    Heb hier verder geen onderzoek naar laten doen omdat ik dacht dat het nog steeds ontpillen was (10 mnd na stoppen met pil was ik zwanger).
    Had wel ook menstruatie achtige buikpijn tussendoor, daardoor vaak gedacht dat ik ongesteld werd, wat dan niet gebeurde waardoor ik ging testen, maar bleek dan ook niet zwanger..

7. Winterluxje

18 jan 2019
    19
    19
    3
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Bij mij kan het niet van het ontpillen komen maar wel door veranderde hormonen na de eerste zwangerschap. Fijn om in ieder geval de herkenning te lezen!

8. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.304
    17.196
    113
    Wat voor soort buikpijn?

Hier ook na zwangerschap (de 2e) sterk veranderde cyclus. Gooide het op de mirena/verwijderen. Na een jaar was ik zwanger. Daarna bleef het chaotisch.
    Toen ik zomer 2018 of 2019 9 weken niet ongesteld werd zonder zwangerschap toch maar naar de huisarts en bleek ook ik pcos te hebben. Buiten cyclus om nauwelijks symptomen en had dus al wel 4 kinderen zonder mmm.

Deel Deze Pagina