Onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kissie, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Hi ladies.

Ik kan me bij jullie verhalen aansluiten. Ik ben in oktober 2005 gestopt met de pil en na 133 :) dagen ben ik ongesteld geworden (minimale hoeveelheid bloed) en nu ben ik weer aan het wachten....

Angela,
    Bij mij zei de ha ook dat ik tot na de zomer moest afwachten... dat het zelf op gang moet komen.

Liefs,
    Marit

2. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    Hoi Hoi was ik weer ff,

na super veel "ontpil"verschijnselen heb ik toch netjes op tijd mijn menstruatie gehad, cyclus van 26 dagen.. maar tjonge wat een klachten had ik :x , hebben jullie daar ook last van?

ik werd ongesteld en dacht aan de ene kant YES, :) netjes op tijd, als ik kijk hoe lang sommige van jullie er over doen om weer normaal ongesteld te worden, echt balen voor jullie. maar ja andere kant, shit.. :evil: . niet zwanger, zou ook wel hééééé'l snel zijn....

Meiden Sterkte allemaal en zet hem op!!

Liefs Lisje

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    hoihoi,

Bij mij precies hetzelfde verhaal, ik stopte in februarie 2005 met de pil, werd dus 17 februarie ongesteld, daar na netjes 31 dagen later, maar toen...een half jaar later pas weer op 22 september, toen 27 december, toen 28 februari 2006 en daarna 22 april, en nou is het maar weer afwachten, dus ik denk dat het nu bij mij om om de maand is dat ik ongie word, echt erg vervelend. en dat allemaal door die stomme diane 35, nooit meer hoef ik de pil. Ook ik durf niet goed na de huisarts, en ben nog jong dus wacht het nog even af en dan zal ik wel een keer na de HA moeten... maar tot die tijd proberen we zo goed mogelijk te klussen. Ik zit er aan te denken om na deze menstruatie die moet komen, een hele cyclus, of na de eerste 20 dagen ofzow gewoon iedere dag ovulatietesten te doen, wel een duur grapje, maar misschien werkt het??? wat denken jullie?

liefs meliske

4. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    He Meliske,

Da's wel echt heel vervelend, ik weet ook niet hoe het bij mij zal gaan verlopen, na mijn eerste cyclus van 26 dgn, moet ik maar afwachten want zit net weer aan mijn nieuwe cyclus..
    Die testen zijn duur, je kunt ook vanaf de 1ste dag van je ongesteldheid gaan temperaturen ( wel in je kont, sorry) dit iedere dag bij houden, je zult zien dat het iedere dag ong. het zelfde is bv 36,54 en 36,59 ect en dan ineens is ie 36,90 of 37.. dan is in princiepe je eisprong en moet je eigenlijk een dag of 3 a 4 gaan klussen, dat is mij verteld, en tja heb tot nu toe de zelfde temp... dus denk wel dat dat klopt en het scheelt je heel veel geld, maar moet je dan eigenlijk iedere dag doen VOORDAT je opstaat, ook het weekend rond de zelfde tijd, Nou hoop dat dit misschien werkt.. zet en op, en trouwens je kunt toch rustig naar de huisarts, die zijn daar toch voor..

Liefs Lissy

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Ja dat is ook zo, maar kom echt niet graag bij de huisarts. maja misschien is het toch beter om wel te doen. Wacht nog een maand of 2 af en dan ga ik er misschien toch wel heen. Echt niet eerlijk verdeeld in de wereld he, sommige mensen worden zwanger terwijl ze niet willen, en mensen die heeeeeeeel graag willen, moeten er zo lang op wachten. maja That's life!

kus meliske

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ben op advies van de huisarts ook gaan tempen. Na een cyclus uitproberen heb ik nu het ritme een beetje te pakken. Ik hoop zo echt een beetje inzicht te krijgen in mijn cyclus, want ik wordt er stapel van. Sinds ik in oktober gestopt ben is er geen pijl meer op te trekken en dat terwijl ik er 17 jaar (dus ook zonder pil) de klokop gelijk kon zetten.

7. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    Tja ik moet ook maar afwachten hoe het met mijn cyclus gaat, want de 1ste keer netjes na 26 dagen ongesteld, en zit nu weer op dag 10 en moet zeggen dat mijn temp constant rond de zelfde graden ligt, dus ben inderdaad benieuwd of hij dan in eens stijgt tijdens mijn eisprong,
    Wel heel vervelend voor jullie zeg die onregelmatige cyclus, voelen jullie je dan ook minder lekker in je vel of valt dat wel mee?

Nou meiden sterkte en tja... Klus se...
    :oops:
    Liefs Lisje

8. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Ik zit inmiddels wel weer goed in me vel, ik kom steeds watdichter bij een normale cyclus van rond de 30 dagen, dus als ik dat vooruit zicht zie heb ik er wel een fijn gevoel over, in het begin dacht ik echt... oh je zal je zien dat IK onvruchtbaar ben ofzow. Meestal wordt ook gezegd na een jaar niet zwanger na de huisarts, maja wij zijn nog niet echt een jaar aan het klussen, we wisten niet wanneer we het moesten doen, dat begint nou langzamerhand te komen. Ik ben nou voor de 3de cyclus aan het tempen, daaruit kan ik wel een beetje zien wanneer ik een eisprong heb gehad, maja als je temp omhoog gaat is het al te laat voor het klussen dus...

Lisje jij bent nou bezig met de 2de ronde?

Liefs meliske

9. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    he meliske,

Ik ben inderdaad aan de 2de ronde bezig, nou ja... de eerste ronde was gelijk na het stoppen, dus weet niet of ik die echt mee kan rekenen.. ik zet mijn vriend gewoon aan het klussen, maar het is wel moeilijk, want wat ik erg heb is, voel ik 'n steek in mijn buik en dan denk ik; shit... nu moeten we.. da's ook niet echt goed.

Ben je nu aan de 3de ronde?
    gelukkig word je cyclus weer wat normaler.. ik heb erg last gehad de 1ste periode na het stoppen van "ontpil verschijnselen"maar dacht wel gelijk, dat mijn lijf het weer goed op pakte..

Spannend zo he..het is wel meoilijk dat je na 1 jaar pas naar de gyn kan om te kijken of je vruchtbaar bent ja of nee... vind je niet?

Liefs Lisje

10. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Ik ben al wel langer gestopt met de pil (vorig jaar februarie) maar kon toen helemaal niets van mijn cyclus opaan dus dat tel ik niet echt mee, we hebben toen ook niet echt ervoor geklust maar gewoon op de gok zeg maar, nou de laatste 2 cyclussen zijn we er echt voor aan het klussen, nou weten we ook ONGEVEER wanneer mijn eisprong is.

Het is idd erg spannend allemaal, iedere keer als je weer ongie wordt is het toch even slikken, maja we gaan met volle moed weer verder in de volgende ronde.

Ik ben niet iemand die erg graag naar de HA gaat, dus ik stel het steeds maar uit, als ik merk dat we dalijk echt steeds op het goeie moment klussen en het is na een half jaar af zo nog niet raak dan ga ik er toch wel effe heen.

Liefs meliske

11. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    dat is ook zo.. ik ga ook niet gauw naar de huisarts en ik ben natuurlijk ook net pas bezig, en probeer het nu toch met temp.. dus ben ook wel heel benieuwd of dat werkt.. alleen jammer dat je inderdaad niet zo ff een testje kunt doen of je vruchtbaar bent..

hoop voor je dat het gauw raak is, want vorige jaar feb is alweer een tijdje tergu, maar wat je ook zegt, natuurlijk sinds kort ook pas ëcht"aan t klussen..
    :D
    Succes meissie.

Liefs Lisje

Deel Deze Pagina