onregelmatige cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bianca78, 2 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ..hallo daar...

    ff een vraagje.. ben een aantal maanden onregelmatig ongi. Kan dat invloed hebben op een eisprong..Dat je minder kans heb om zanger te raken?

    dank je
     
  2. sas24kia

    sas24kia Bekend lid

    26 sep 2005
    653
    0
    0
    Denk het niet, als je maar maandelijks een eisprong hebt!

    Misschien dat iemand op het forum er meer van weet.
     
  3. Lucia

    Lucia VIP lid

    6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    tja,het is natuurlijk mss een beetje moeilijker omdat je dan waarschijnlijk niet zeker weet wanneer je eisprong is,maar ik denkniet dat je er 'minder' vruchtbaar door wordt ofzo.

    suc6!!!

    Grts Lucia xxxxxxx
     
  4. Nibe

    Nibe Lid

    6 okt 2005
    13
    0
    0
    Hoi Hoi
    Ik heb ook een onregelmatige cyclus en gebruik sinds kort ovulatietest strips. Je begint op dag 7 met testen tot je een positief resultaat hebt.
    Misschien en tip voor je!
    Groet Nicole
     
  5. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    He hallo daar,

    zover ik weet maakt een onregelmatige cyclus op zich niet uit voor de vruchtbaarheid (in elk geval zolang de cyclus meer dan drie weken en minder dan 6 weken duurt). Alleen is het natuurlijk wel zo dat bij een onregelmatige cyclus het moeilijker is om te bepalen wanneer je eisprong is, daarvoor kun je eventueel ovulatietests gebruiken. Wanneer de cylcus buiten die range van 3 tot 6 weken valt, en zeker wanneer die ruim buiten de zes weken gaat, is de kans dat je geen eisprong hebt gehad die maand groter. Dan heb je dus wel vermindere vruchtbaarheid... maak je voorlopig dus vooral geen zorgen.
     
  6. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ipv testen kun je ook gewoon lekker vaak klussen (bijv om de dag) :) Is goedkoper, gezelliger en leuker ;)
     
  7. Nibe

    Nibe Lid

    6 okt 2005
    13
    0
    0
    Het "klussen"is zeker leuk maar zo een ovulatie test neemt wel je onzekerheid weg of je een eisprong hebt. Al dat stressen of dat eitje komt is niet goed voor je lichaam!
    succes allemaal.
     
  8. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik zou idd voor de ovulatietesten gaan, dan weet je tenminste zeker dat je je eisprong niet zal gaan missen. En dan is het een kwestie van geluk hebben dat het raak is.
     

Deel Deze Pagina