onregelmatige cylcus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lottepotje, 9 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lottepotje

lottepotje Actief lid

9 nov 2011
    214
    0
    0
    Tandartsassistente
    Overijssel
    Hallo,

Ik heb eigenlijk een paar vraagjes.. :)

Ik ben sinds Maart vorig jaar gestopt met de pil, kreeg toen een ontrekkingsbloeding en werd toen niet ongesteld tot aan Juli. Sinds Juli heb ik cyclussen van: 37,47,47,30,50,43 en nu ben ik weer aan het wachten tot de volgende menstruatie (of positieve test?!), ik zit nu op dag 43. Ik heb natuurlijk al wel getest, kreeg 1 behoorlijk duidelijk (vond ik zelf :) zie album) en de rest tuurtestjes... maar wanneer kan ik nu eigenlijk het beste testen?..

Mijn moeder testte tot aan de 3e maand van haar eerste kindje negatief, daarna werd het beter.. Is zoiets ook erfelijk?..:(

En mijn "klachten" zijn eigenlijk: zere boobs (heb ik nog nooit eerder gehad en het doet zo nu en dan echt pijn! De rest van de tijd is het gevoelig), opgeblazen buik, mijn broeken drukken er allemaal op, veel last van lucht (is de man niet al te blij mee:)) moe, vermoeide ogen en onderin de buik heb ik soms het idee dat het "gespannen staat"(vooral tijdens wandelingen etc.) Ook heb ik nu bijna geen witverlies?.. Had ik met mijn eerdere cyclussen altijd wel.

Laat ik zo zeggen.. deze maand ben ik echt ff de weg kwijt in mijn eigen lichaam. Is het een idee om met de lange cyclussen naar de HA te stappen?

Alvast bedankt!!

Liefs;)

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Is inderdaad lastig omdat je niet weet hoe lang je cyclus is ja. Als je echt twijfelt dan kan je ook via de HA een bloedtest laten doen voor een zwangerschap. Daarnaast kan de HA je advies geven ivm de onregelmatige cycli.

De klachten die je hebt kunnen door een zwangerschap komen, maar het hoeft niet perse. Spannend!

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina