Rug pijn pre eclampsie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door madameV, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Hallo.

Afgelopen weekend ben ik in het zkh opgenomen geweest ivm pre eclampsie. Mocht maandag weer na huis. Bloeddruk is onder controle met medicijnen. Evt inleiden willen ze nog niet omdat de baarmoedermond nog heel stug is en geen ontsluiting, dus ballon ook niet mogelijk was.

Nu moet ik dus in het zkh bevallen. Maar weet niet zo goed wanneer te bellen. Heb vrijdag een nieuwe controle afspraak staan. Maar nu heb ik sinds gister avond last van mijn onderrug met vlagen en mijn buik ook met vlagen. Maar dit beschrijf ik dan meer als een honger gevoel als erg pijnlijk. Ook veel harde buiken.

Nu heb ik zelf het idee dat het meer voorwerk is dus wil ik nog niet meteen bellen. Maar mijn vriend is bang dat die rugpijn ook kan duiden op symptomen van de pre eclampsie zoals minder werken van de nieren? Is dat mogelijk??

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi,

nee hoor, ik snap zijn ongerustheid heel goed, maar je hebt goede instructies gehad over bij welke klachten je moet bellen. Rugpijn is niet een direct teken van pre eclampsie. Als je er niet lekker bij wordt zoals bij een flinke griep, dan moet je wel bellen. Of als je die andere klachten krijgt; bandgevoel onder je borsten, hoofdpijn, sterretjes zien, ineens veel vocht vasthouden, grieperig.
    Dus kijk het nog maar even aan. Mocht je nou toch blijven twijfelen, bel je gerust je vk/gyn even op hoor; zij kunnen je gerichter uitvragen over je klachten en advies geven.

Groetjes Brigitte

3. madameV

madameV Fanatiek lid

23 mei 2013
    3.905
    168
    63
    Oke bedankt! Stelt gerust

Deel Deze Pagina