Ik heb geen idee.. met de echo-ervaring van net was ik blij dat ik vooraf wel geplast had.. ze drukte nl. best stevig op mn buik...
Tot een week of 10-12 ligt de baarmoeder nog erg verstopt achter het bekken. Als je blaas vol zit, komt de baarmoeder iets omhoog vanachter het bekken. En dan kan je met een uitwendige echo meer zien dan met een lege blaas. Maar als je een inwendige echo krijgt, vaak is dat tot 10-12 weken. Dan moet je blaas juist leeg zijn. Want als je blaas vol is, wordt de baarmoeder verder van het echoapparaat geduwd. Ik heb met 12 weken nog een inwendige echo gehad, omdat ze daarmee toch mooiere plaatjes kon maken. Mijn kleintje lag toen nog erg verstopt in mijn buik
ik heb met 11 weken een uitwendige echo gehad.en mij werd ook verteld dat het allemaal beter te zien was met een volle blaas ja hoor het was allemaal ontzettend duidelijk te zien. armpjes beentjes hoofdje en zelfs de oogholte. nog heel leuk.. op de echo kan je zien dat de baby op het duimpje zuigt. dus meid als je een uitwendige echo krijgt drink ff een flesje water van tevoren.
Ik had het aan een vriendin gevraagd toen ik met 12 weken een echo krijg en zij zei: volle blaas. Dus ik heb me heel de middag suf gedronken aan glazen water tot m'n blaas op springen stond. En het eerste dat de verloskundige zei was: 'Ga jij maar even plassen, zo zie ik niks!" Dit was overigens een uitwendige echo met 12 weken.
ahahah ja jemoet ook geen flessen leegdrinken, ik had een half flesje spablauw op en het werkte perfect.
Ik heb een echo gehad met 9 weken uitwendig en ik moest perse met een LEGE blaas komen. Moest van te voren zelfs nog plassen. Hij is wel heel duidelijk geworden hoor (zie album). Het verschilt nogal per VK en echoapparatuur..
Ik kreeg met 12 weken een uitwendige echo en moest komen met halfvolle blaas. Ik had 1 glaasje water gedronken. Dat was goed... het was goed te zien. Alleen werd er tijdens het maken van de echo flink op mijn buik gedrukt waardoor het voor mezelf erg vervelend voelde. Het eerste wat ik dan ook deed toen ik van die tafel af kwam was plassen!
Ik kreeg met 9w&6d een uitwendige echo. Had geen volle blaas, had van tevoren zelfs geplast. En gelukkig maar want ze drukken best op je buik, hoor En het beeld was schitterend, niks aan op te merken. Als het echt zo was geweest hadden ze me wel gevraagd om met een volle blaas te komen. Ze zei alleen: als het uitwendig niet goed lukt, dan inwendig proberen. Maar dat hoefde dus helemaal niet.
Bedankt voor alle reacties! Ik ga morgen vragen wat beter is aan de vk voor ik naar de echo ga. Ik ben morgen 8w dus weet ook niet dat het inwendig of uitwendig wordt. ben al poeppie zenuwachtig hoor... liefs csillag
vrijdag 9 weken echo gehad en gewoon een lege blaas en een uitwendige echo. Was allemaal super duidelijk te zien alleen hoor e het hartje niet.
Volgens mij kan je hem idd al zien kloppen. Vriendin van mij heeft eerst uitwendig een echo gehad (8+)die heel duidelijk was alleen konden ze het hartje wel zien maar niet horen. Ze heeft toen alsnog een inwendige gehad om het hartje te horen
De inwendige echo kan zeker geen kwaad hoor! En is ook niet pijnlijk. Ik heb hem gehad toen ik 8 weken was. Morgen heb ik een uitwendige echo en de echoscopiste heeft mij gevraagd om een uur van te voren uit te plassen en dan 2 bekers water te drinken..... dus ben benieuwd morgen. Groetjes
Meid ik heb 2 keer een inwendige echo gehad ivm mijn MK en ik verzeker je, het doet echt geen pijn. Het is hooguit ongemakkelijk omdat je daar wel ligt met je benen wijd. Tipje van mij, trek een rok of jurk aan zodat je niet je onderkant uit hoeft te doen en vervolgends half bloot daar ligt. En ontspan je onderkant want dan gaat het nog makkelijker. Denk maar aan je mooie kindje die je gaat zien dan ontsan je vanzelf. Echt meid het doet absoluut geen zeer mits je vaginistisch bent ofzo dan kan je de boel afsluiten.
voelde van de inwendige echo ook niets..heb er twee gehad. gister een uitwendige gehad en vind dat geduw op mn buik een veel vervelender gevoel dan een inwendige echo
Ik had vandaag mn 1e echo en van te voren werd duidelijk gezegd dat ik met een volle blaas moest komen!