Hallo, Ik (en enkele met mij) vraag me af wat er nu aan de hand is. Volgens enkele ovutesten en temperatuur is mijn eidag geweest op dag 18 (3 november). Nu drie dagen later bemerkte in in de ochtend een snotachtig propje slijm (als een dikke speldeknop) in mijn onderbroek. Mijn normale slijm is zeer overdadig en duidelijk rekbaar of waterig (heb ik ook enkele dagen voor de vermoedelijke eisprong gehad). Nu voelt de vagina droog, maar had dus dat propje. Is dit iets wat met het verplaatsen van het ei naar baarmoeder te maken heeft of heeft het al iets met eventuele innesteling te doen? Ik hoop dat iemand mijn (onze) vraag kan beantwoorden.
Hoi Djaar77, het komt denk ik niet door de verschuiving van het eitje, maar het heeft meer met de hormonen en de aanmaak van slijm te maken in je baarmoeder en je vagina. Na de eisprong wordt alles geprikkeld en daar komt slijm bij vrij. Waarom het dan een propje is.. geen idee! Groetjes Brigitte
Hallo Brigitte, Mag ik dan nog een vraag stellen? Vandaag had ik mijn (3e) plas van de dag tesamen met ontlasting. Nu was deze urine zo troebel dat ik mijn toch behoorlijke ontlasting niet meer kon zien onder in de toiletpot. Gisteren tijdens het vrijen wilde ik ook maar niet nat worden. Beide verschijnselen had ik ook in de vorige periode na de vermoedelijke eisprong. Als ik alles bij elkaar optel kan het dan zo zijn dat ik inderdaad mijn ei afgelopen maandag gehad heb zoals FF suggereerd en dat dit voor mij tekenen zijn die duidelijk na het ei horen? (of kan het op zwangerschap duidden?) alvast bedankt
Hoi Djaar77, als het met regelmaat één keer per cyclus voorkomt zou je dat kunnen relateren. Het is niet standaard, maar ieder mens werkt anders, al is de eisprong waarschijnlijk wel voor al die tekenen he, houdt daar rekening mee. Het duidt verder niet meteen op een zwangerschap. Groetjes Brigitte