Erge pijn na wortelkanaalbehandeling en 27 weken zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KF20, 10 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KF20

KF20 Lid

25 feb 2014
    68
    0
    0
    Administratiefmedewerkster
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

afgelopen weekend kreeg ik last van een kies. Gister toch maar naar de tandarts gegaan omdat ik bekend ben met zenuwontstekingen. Ik hoopte de helse pijnen nu voor te zijn aangezien ik 27 weken zwanger ben en geen medicatie mag. Gister is hij begonnen met een wortelkanaalbehandeling. De kies kon niet goed verdoofd worden wat vreselijke pijn met zich mee bracht. Ik heb al zoveel kanaalbehandelingen achter de rug maar nog nooit meegemaakt dat het niet goed verdoofd kon worden. Er zit nu een noodvulling in en maandag word hij afgemaakt. Er konden geen fotos gemaakt worden aangezien mijn tandarts geen loodschort heeft. Maar sinds de verdoving begon uit te werken gister kreeg ik enorme pijn. Dit is niet te onderdrukken met paracetamol. Ik heb vrijwel niet geslapen vanacht en de pijn is continue aanwezig. Ik voel het inmiddels door mn hele rechterkant. Vanochtend weer de tandarts gebeld en hij gaf aan dat het napijn is. Maar nu heb ik nog nooit zulke erge napijn gehad. Is iemand bekend met erge pijn na een wortelkanaalbehandeling? Als dit echt mogelijk is dan zing ik het nog wel ff uit maar ik ben vooral heel bang dat er iets niet goed zit.

Bedankt alvast!

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Ja ik, het moest toen opnieuw schoongemaakt worden :(

3. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Hier ook echt helse pijnen gehad na zo n behandeling, op een gegeven moment dacht ik echt dalijk pleurt die hele noodvulling eruit :$ Voordeel was wel ik was toen niet zwanger dus ik heb toen heel wat pijnstillers en alcohol gehad om de nacht door te komen. Erg slecht ik weet het !:( Dit werd wel minder, en na de 2e behandeling heeft het een tijd lang goedgegaan, maar ik heb hem alsnog laten trekken uiteindelijk, nu ben ik er tenminste vanaf.

4. duqi

duqi Bekend lid

7 sep 2011
    508
    1
    0
    mijn dochters
    noorden
    Ik heb met 24 weken deruit gehaald. Zoveel keren wortelkanaal behandeling gedaan . Maar die pijn bljf komen . Ik ging naar de tandarts ik zij haal het eruit want ik kon niet meer teg e n de pijn ik vondt het eng als ze aan me tand trok. Ik heb wel een paar keer harde buik gekregen van de spaning pfffg

5. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Hoi, ik ben mondhygiëniste en ik denk dat het inderdaad napijn kan zijn, of het kan zijn dat het kanaal/de kanalen nog niet goed genoeg schoon zijn. Ik zou proberen nog even af te wachten, enkele dagen. Als het niet voorbij gaat zal de tandarts de kies opnieuw moeten openen en nogmaals reinigen.

Van een loodschort is nooit bewezen dat het daadwerkelijk (strooi)straling richting de baby tegenhoud., al blijven we het wel gebruiken...dus tja... In mijn ogen kan een enkele röntgenfoto, wanneer deze echt een meerwaarde heeft voor de behandeling, of echt nodig is voor diagnostiek, en dus gerechtvaardigd is, niet zoveel kwaad. De straling (vooral voor digitale röntgenfoto's) is erg laag. Maar dit hangt ook af hoe je als patiënt ertegenover staat en of de tandarts hier zicht gemakkelijk bij voelt. Let op dat als je bijvoorbeeld naar Amerika zou vliegen aan een vergelijkbare hoeveelheid straling blootgesteld wordt.

Verdoving kan iig geen kwaad nu.

6. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ooit een wortelkanaalbehandeling gehad, en ook na uitwerken van verdoving heel erg pijn! Hele nacht niet geslapen; waardoor je dus ook niet uitrust en de pijn bleef. Uiteindelijk paracetamol met codeine gekregen.. Was toen niet zwanger. Die heeft toen geholpen, plus dat ik er een beetje stoned van werd, kan blijkbaar niet zo tegen codeine..
    Maar is lastig als je zo pijn heb en je mag niet meer. Toch nog een keer de tandarts vragen. Want hierdoor krijg je geen rust en blijft er pijn waarschijnlijk nog wel even :(

Deel Deze Pagina