Onregelmatige hartslag

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door xxessiexx, 20 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Vanmorgen bij de huisarts geweest omdat man en ik ons zorgen maakten.
    Het viel ons toevallig op dat onze dochter een onregelmatige hartslag had.
    Bij het consultatiebureau en onlangs in september/oktober bij de kinderarts is het niet opgevallen.
    Nu hebben we weer een doorverwijzing voor de arts gekregen.
    Pff weer iets om me zorgen over te maken bah.
    Iemand ervaringen? En wat was het bij jullie kindje?
    Hopelijk is het iets onschuldigs en ik probeer nuchter te blijven, maar stiekem ben ik een beetje bang. Er gaat dan ineens van alles door je hoofd.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.582
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heeft de huisarts het ook gehoord?
    Hoe oud is jullie dochter?

3. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Ja de huisarts heeft het ook gehoord daar hebben wij de doorverwijzing ook van gekregen.
    Ze is trouwens 4 jaar.

4. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Niemand verder? Ook al is het onschuldig of juist niet. Hoopte stiekem op verhalen van mensen die dit ook hebben mee gemaakt.

5. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Niet uit persoonlijke eravaring, maar werkgerelateerd (alleen met volwassenen)

Het is lastig als je naar ervaringen vraagt. Bij de één is het dit en bij de ander is het dat.
    Wat belangrijk is, is dat ze een hartfilmpje maken om te kijken of er sprake is van een ritmestoornis. Als daar niets op te zien is zouden ze een holter kunnen afspreken. Dat is een kastje die 24 uur het ritme registreert, omdat zo'n hartfilmpje maar een momentopname is. Ze zullen waarschijnlijk verschillende onderzoeken doen.

Succes en hopelijk valt het allemaal mee!

6. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Bedankt Lisa voor je reactie. Maar ik weet dat voor volwassenen hele andere regels en adviezen gelden als voor kinderen inderdaad.

Ik vroeg mij vooral af of meerdere kinderen er last van hebben (gehad) en wat het bleek te zijn.
    Mijn man is super nuchter zoals altijd... maar ik kan nog wel eens een stress kip zijn. Soms kunnen andere verhalen dan helpen relativeren en misschien ook niet, maar dan is het alsnog lekker om het ergens kwijt te kunnen.

7. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ja hier ons zoontje van vier, hij heeft er last van. Ik maakte me ook zorgen, mijn man ook. Hij had niet alleen bij inspanning een onregelmatig ritme, ook in rust. We hebben een holter gehad en een sec.opinion in A'dam. Daar prof dr gesproken over ritme (laagste s nachts 52, overdag 72-170. Was normaal zei hij. Ook onregelmatigheid hoort bij de 'groei' van het hart. Ondanks dat het ritme 's nachts laag was, is de 'range' groot genoeg overdag, wat dan niet wees op een onderliggende hartaandoening. Voor onze eigen geruststelling mogen we volgend jaar nog een keer een holter maken en dat vinden we heel fijn.

8. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Fijn dat er bij jullie zoontje niks uit is gekomen zeg!
    Ja je maakt je toch zorgen hè het hart is immers erg belangrijk �;)
    Met mijn 2 andere kinderen loop ik ook in het ziekenhuis maar daar maak mij geen zorgen om want dat komt wel goed. Heup dysplasie maar niet ernstig.

Jatobe dacht jij toen ook dat jullie zoontje bijvoorbeeld meer moe was of andere klachten? Of zag je verder geen klachten behalve dus het "verstoorde" hartritme.

9. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Mijn zoontje is wel wat eerder vermoeid, maar dat komt door iets wat hij aan zijn beweginggstelsel heeft. Wat mij persoonlijk dan opviel, was het snel zweten bij warm weer en sneller hijgen bij inspanning.

10. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Er is nu te weinig informatie om iets zinnigs te zeggen.
    Soms is een dergelijke onregelmatigheid gerelateerd aan de ademhaling. Dit is eigenlijk vrij normaal en niets bijzonders. Er kan ook sprake zijn van ritmestoornissen of 'overslagen' van het hart.
    Ik neem aan dat je naar een kinderarts/ kindercardioloog gaat. Er zal dan een.hartfilmpje worden gemaakt, misschien een echo van het hart en er zou ook een langdurige opname van het hartritme gemaakt kunnen worden.

Merk je iets aan je dochter?

Het is nu echt te vroeg om.je zorgen te maken, hoe begrijpelijk ook..... Succes !

11. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Kan alleen uit eigen ervaring praten, il had het als kind ook. Heel vaak mee naar de dokter geweest maar niks aan de hand. Pas nu ik 30 ben is het zo goed als over.

12. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Merk ik iets aan mijn dochter:

Nee, niet echt. Eerder dacht ik van wel. Namelijk dat ze snel vermoeid is. Maar als ik dan bedenk dat ze sinds 3 maanden op de basisschool zit. En gelijk al vriendjes had met wie ze ging spelen.... is het misschien niet zo gek.

Daarbij houdt ze wel van aandacht, dat kost vast ook veel energie haha.
    laatst was er bijvoorbeeld van school een toneelstukje en zij is de enige die de hele tijd door danst en beweegt en gek doet. De rest is meer verlegen en staan meer stil dan haar.
    Maar dan komt ze thuis en dan is ze kapot. Niet heel gek ook eigenlijk.

Verder heeft ze altijd overal zin in. Ze slaapt over het algemeen ook goed. Ze slaapt rond 20:00 uur en meestal is ze 1 of 2 keer wakker om te plassen snachts en dan slaapt ze gelijk weer verder tot half 7 meestal.

Ze is alleen klein van stuk. Daar zijn we ook al bij een kinderarts voor. Daar waren we in november nog voor geweest. Toen heeft hij haar ook al helemaal nagekeken. Hij zei toen dat voor zover hij zo kon beoordelen dat ze gezond is. Maar haar hartritme is mij pas opgevallen enkele dagen voordat ik dit topic schreef. Dus ik weet niet of zij dat toen ook al had.

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mijn jongste dochter, S, heeft/had een overslag in haar hartslag, als baby. Tijdens de zwangerschap al gemerkt en tijdens de bevalling werd het erger, dus toen is ze met een keizersnee gehaald. De eerste uren na haar geboorte lag ze aan de monitor en hebben ze het ook nog af en toe gehoort.

Wat ons toen werd verteld is dat heel veel mensen dit hebben, zonder te weten en zonder daar ooit last van te hebben. Mijn man schijnt et ook te hebben gehad als kind.

Dus het kan ook echt iets onschuldigs zijn! Ik zou eerst afwachten, voor je je druk maakt!

14. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Dank je!
    Ik ben wel al rustiger hoor. Maar als je hoort dat je kind misschien iets met haar hart heeft dan schrik je in eerste instantie toch wel ff.
    Maak me nu maar niet druk omdat ik zie hoe ze is, dus ernstig zal het niet zijn.
    Volgende week hebben we de afspraak bij de arts.

15. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Update:
    We zijn onlangs bij de kinderarts geweest.
    Daar hoorden ze ook dat haar hartslag onregelmatig was.
    Ze hebben een ecg gemaakt daarna moesten we naar huis en werden we 4 dagen later gebeld over de uitslag.

Ze moet nu naar het amc om met een kastje om te lopen die 24 uur haar hartslag registreerd. Het lijkt erop dat ze een extra hartslag heeft? En dat schijnen redelijk veel kinderen te hebben. En bij een kleine percentage moet er iets aan gedaan worden.
    Dus over 2 a 3 weken gaan we naar het amc voor dat kastje.

Deel Deze Pagina