Help! Wel of niet naar de dokter

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miss Saxobeat, 4 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Saxobeat

Miss Saxobeat Niet meer actief

Hoi dames,

Ik kan wel wat advies gebruiken.

Heb weer een flinke dipdag (vandaag na een lange cyclus weer ongesteld geworden) en zit nu serieus over een bezoekje aan de HA te denken. Sinds vorig jaar mei zijn manlief en ik hard aan de klus voor een eerste kindje. In oktober en in december ben ik zwanger geweest, maar beide keren liep dit helaas op een miskraam uit. Mijn cyclus begon hoopvol, na het stoppen met de pil: 5 weken. Nu is ie behoorlijk regelmatig maar zo lang: 60 dagen ongeveer.

Begin ongeduldig te worden, ik wil zo ontzettend graag een kindje en de teleurstelling is steeds groter als het niet lukt. Ik vind een cyclus van 60 dagen echt wel erg lang en ik heb op internet zelfs gelezen dat bij een cyclus langer dan 35 dagen de kans op een 'natuurlijke zwangerschap' aardig klein is. Nu ben ik al twee keer zwanger geweest dus het kan wel... maar toch... rondes van 2 maanden betekenen 6 kansen in een jaar...

Wat zouden jullie doen?

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Met zo lange cyclus zou ik zeker advies bij de ha vragen. Heb wel verhalen gehoord dat je pas na een jaar geen zwangerschap doorgestuurd wordt, maar een cyclus van 60 dagen lijkt me ook wel lang...

+ als je nu een afspraak maakt weet je ook meer waar je aan toe bent :)

3. Liv1985

Liv1985 Actief lid

9 jul 2013
    314
    30
    28
    Den Bosch
    Ik zou ook zeker gewoon de stap wagen en naar de huisarts gaan.

Wij zijn vanaf juni bezig en ook nog zonder succes. Ik heb voor volgende week vrijdag een afspraak gemaakt.
    Ik heb wel een regelmatige cyclus, maar we klussen al 6 maanden erg gericht en zonder succes.

Ik ben al eerder bij de huisarts geweest, gewoon om het erover te hebben. Van haar mocht ik terugkomen in het nieuwe jaar en daar zitten we inmiddels al 2 maanden in.
    Ik hoop dat ze al wat kan gaan onderzoeken bij ons.

Maar back to you!
    Wie weet heb je ook een huisarts die je meteen verder helpt, niet geschoten is altijd mis..

Ik wens je er veel succes mee!!

4. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    Ik zou oook zeker ff naar de HA gaan!!Laat je het even weten ?

5. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Ja hoor, zeker naar de huisarts gaan! Een dergelijke afwijkende cyclus plus 2 miskramen is reden genoeg... In mijn ziekenhuis wordt bij 2 miskramen of meer habitueel abortus onderzoek gedaan. Zou dan gek zijn als je HA je alleen al op basis daarvan niet verwijst!

6. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hmm lastig.. Hij is wel heel lang maar wel regelmatig, dus er is een kans dat hij niets doet.. Zou wachten tot er een jaar voorbij is sinds het beginnen en dan vragen om hulp/doorverwijzing..

Hier cyclus die steeds langer werd, op het einde was ie 44, toch nota bene door de anticonceptie zwanger geworden, dus hier zorgt het (nog) niet voor problemen..

7. nzl

nzl Lid

18 jan 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook zeker naar de dokter gaan!

Ik ben op 15/12/13 gestopt met de pil, ontrekkingbloeding gehad en daarna op 13/1/14 ongesteld geworden en daarna niet meer. Nu dus al meer dan 50 dagen niet ongesteld geweest en ook steeds negatieve testen.

Dus ik ben dinsdag naar de dokter gestapt en vandaag bloed laten prikken, urine ingeleverd en een vaginale swab gedaan.

Misschien dat het hier (woon in het buitenland) anders gaat maar ik vind een jaar lang wachten wel een beetje raar hoor!

Bloedtesten enz. zijn zo gedaan (was dr in 15 min weer klaar) en dan weet je ook gelijk waar je aan toe ben!

Succes!

8. Miss Saxobeat

Hoi dames,

Dank voor jullie reacties. Heb het er met ML over gehad en besloten maandag toch maar eens met de HA te bellen. We worden nu toch wel ongeduldig en we willen zo graag... ben benieuwd, wordt vervolgd.

9. Quatane

Quatane Actief lid

13 feb 2014
    241
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou idd ook naar de huisarts gaan, daar doe je zeker niks mis mee! Laat je weten wat er maandag uit de bus komt?

10. Miss Saxobeat

Hai dames,

Het heeft even geduurd maar ben inmiddels bij de huisarts langsgeweest. Zij heeft meteen een verwijsbrief opgesteld en heb volgende week donderdag een afspraak in het ziekenhuis. Ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen... Spannend, ik laat het weten!

Deel Deze Pagina