Hoi meiden, Ik ben 17okt ongesteld geworden (stopweek pil) Toen ook gestopt met de pil. Nu inmiddels dag 40 en nog geen teken van een naderende ongi. Ga me langzaam zorgen maken.. Wie herkent dit of heeft dit zelf ook (gehad) en hoe verloopt het verder bij jullie? Bedankt alvast!
Ik heb dit ook gehad toen ik stopte met de pil. Duurde volgens mij bijna 60 dagen voordat ik ongesteld werd en de ronde daarop was ik zwanger Ik hoop stiekem ook dat je zwanger bent en anders dat je snel ongesteld word! Wanneer heb je voor het laatst getest?
bedankt voor je reactie! 60 dagen pff.. ik heb voor t laatst eergister getest,noppes.. had jij klachten in die 60 dagen? ik chago nu, duizelig af en toe en moe maar verder geen buikklachten of zo.. Mn man wil dat ik een cl. bleu doe,test nu met kruidvat 2x5. Maar denk niet dat ik zwanger ben hoor..
Mijn allereerste keer na pilstop na ca 18 jaar pilgebruik, duurde het 72 dagen!! Tweede keer pilstop omdat we voor een tweede kindje willen gaan duurde het 44 dagen.
Ik ben 21-10 gestopt met de pil (12 jaar geslikt). Ik ben 24-10 netjes 'ongesteld' geworden, maar sindsdien niet meer.... Mijn cyclus duurt al 34 dagen of slechts in vergelijking met 40, 60 of zelfs 72 dagen. Kan het misschien te maken hebben met de duur van de pilgebruik en welke pil je hebt geslikt?
zover ik weet heeft het niets te maken met de soort pil en tijd dat je geslikt hebt. Je lichaam moet het hormonaal zelf gaan regelen nu en dat duurt bij de een langer als bij de ander.. Pff als ik zo 60/70 dagen hoor heb ik nog een lange weg te gaan.. Hoop dat t bij mij niet zo ver komt.. Heb nu zo heel af en toe een krampje maar of t wat betekend.. Met pil had ik altijd hoofdpijn dag van te voren,maar t schijnt dat na pil gebruik ook je klachten anders kunnen worden.. Nog meer ervaringen?
toen ik (bij de eerste) stopte met de pil duurde het ook zo'n 60 dagen. vaak heb je dan ook geen eisprong is mij verteld. toch hebben we het wel regelmatig geprobeerd die "ronde" had ook kwaaltjes, bleken toch van het ontpillen te zijn. 2e ronde duurde het iets minder lang (45 dagen) - niet gelukt, 3e ronde raak. nu bij de 2de geen pil geslikt, 1e ronde raak. achteraf had ik liever die eerste ronde na de pil niets geprobeerd omdat je jezelf dan zo gek maakt omdat je niet ongi wordt. hoop dat je gauw ongi wordt. of zwanger bent natuurlijk! dat is mogelijk, maar de kans is groot dat je lichaam nog aan het ontpillen is.
Bij mij ongeveer 90 dagen, maar dat was de prikpil Toen hij uitgewerkt was moest ik nog 90 dagen wachten. En nu ben ik weer aan het wachten, grrr...
Ik ben de eerste keer na het stoppen met de pil na 45 dagen ongesteld te worden. Was echt een opluchting, ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te worden! Nu is het weer afwachten hoe lang het duurt. Is wel lastig, omdat ik ook niet weet wanneer ik precies vruchtbaar ben en dus moet klussen. Dus doen we dat laatste maar een lange periode, je weet maar nooit! Lastig is wel dat ik ook niet wanneer ik nu eventueel kan testen. Ik wacht maar gewoon af, hoe lastig dat soms ook is.
Ik zit inmiddels al over de 110 heen.. Ben bij de dokter geweest en die zegt dat het 6 maanden kan gaan duren.. Dus geen zorgen! Zou wel een test doen voor de zekerheid om te kijken of je niet zwanger bent..
Ik win Mijn 1e ronde duurde 114 dagen. Hierna verloor ik 5 dagen bruin/rood wat ik als menstruatie heb gezien. Daarna duurde de 2e ronde 115 dagen. Toen verloor ik echt helderrood bloed. Wel een regelmatige cyclus dus 114-115, alleen een beetje erg lang
haha ik heb net even geteld, en ik zit nu op 119(!).. Hopen dat ik hierna niet weer zo'n lange krijg :S
Hoi Wendy 339, Ik had dat ook hoor! Ik stopte al in juli en werd pas ongesteld midden sept. Heel heftig en daarna duurde het 38 dagen voor er weer een kwam.... Je moet het even afwachten denk ik. Het duurt een poosje voor alle hormonen e.d. uit je lichaam zijn en je lichaam moet zich even kunnen herstellen. Bij de één gaat dit sneller dan bij de ander, geloof ik. Als het je echt te lang duurt, kun je altijd naar je huisarts gaan, maar die zal ook zeggen dat het zelfs tot één jaar kan duren voor alles weer een beetje in een normaal ritme komt. Geduld hebben dus even, en als het je toch niet lekker zit, gewoon toch naar je H.A. gaan. Ik hoop dat dit je een beetje geruststelt. Succes Groetjes, Pinda
Ow Had liever gezien dat ik de topper was in dit topic en dat niemand daar over heen zou gaan, maar helaas... Als je je er niet prettig bij voelt moet je de huisarts bellen en net zolang door blijven zeuren en bellen totdat je geholpen word!
Ik werd toen ik stopte met de pil (is al lang geleden, rotzooi!) na 3 maanden voor het eerst ongesteld.
Ik ben 12 juli gestopt met de pil en op 16 juli laatste pilbloeding gehad... Daarna gewacht, gewacht, nog langer gewacht, maar er kwam niks... Uiteindelijk (na ruim 3 mnd!) heb ik van de huisarts primolut gekregen om weer een ongi. op te wekken omdat ik erg veel last van mn buik kreeg: opgezet, pijnlijk en krampen! Nu zit ik helaas alweer op dag 34 en nog niks te bekennen... Ook al een inwendige echo gehad in oktober en 2x bloed laten prikken (aug. en okt.) waar uit bleek dat ik ook geen eisprong heb gehad. Gelukkig mag ik als deze cyclus weer langer dan 2 of 3 mnd. duurt door naar de gyn. voor verder onderzoek, want volgens mijn huisarts is dit niet normaal, ook niet na jarenlang pilgebruik!
Bij mij zat er 43 dagen tussen, ik hoopte ook stiekem dat ik gelijk zwanger was maar helaas. Zit nu in ronde 2. Spannend.