Hoe snel na de bevalling waren jullie weer fit?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door vlinder1981, 5 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Hallo
    18 oktober bevallen van een zoon. Onze 3e.
    Hebben een zoon van bijna 5 en een dochter van 3. Het is zeer genieten met ons 3e hummeltje.
    Maar na de bevalling had ik veel bloedverlies waardoor een laag HB. Ik had net niet een laag genoeg HB voor bloedtransfusie of een ijzer infuus (bij mijn 1e wel). Dus moet ik het zien te rooien met ijzertabletten, bietensap, veel groente en genoeg rust.
    En vooral dat laatste is een puntje 😁
    VL is na de kraamweek een week thuis geweest en werkelijk alles gedaan. Ik heb elke dag een paar uur kunnen rusten/slapen. Ik voel mn energie zeker wel toenemen maar het is nog zo minimaal dat iets al snel teveel is. VL gaat maandag weer werken en dan????
    Ik zit een beetje te wachten op die ene boost. De mommy power boost!? 😆 Beetje stom misschien.....
    Hebben jullie ervaring met die intense moeheid en hoe gingen jullie daarmee om?
    Slapen/bijtanken kan ik natuurlijk wel vergeten vanaf maandag.. oei oei wat spannend.

Groetjes!

2. Elsbeth82

Elsbeth82 Actief lid

1 dec 2013
    116
    3
    18
    NULL
    NULL
    Mama fit pillen kunnen helpen. Roosvicee ferro al in huis?
    En natuurlijk gewoon vroeg naar bed en zo mogelijk zo lang mogelijk een middagslaapje blijven doen. Andere kinderen af en doe dag/ nacht weg?
    Het is de 1e tijd gewoon pittig met 2 kids ;)

3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Gaat het al wat beter?
    Ik had hetzelfde als jij. Duurde wel even voordat de moeheid in de ledematen weg was.

4. xxmamaxx2016

xxmamaxx2016 Niet meer actief

gefeliciteerd met je zoontje!

afgelopen januari bevallen met keizersnede.. ook veel bloed verloren en bloedtransfusie gekregen.. maar hb kregen ze niet op pijl. ijzertabletten erbij.. maar ik was na 6 weken weer aan het werk. na 3,5 maand weer zwanger en nu weer aan de tabletten vanwege bloedarmoede en mn energie is ver te zoeken. ik ben dus veel te snel weer gaan werken. ja en snel zwanger maar dat is door de situatie.

wat ik hiermee wil zeggen... rust goed uit en luister naar je lijf :) je zal je vanzelf weer sterker gaan voelen en geen wandelende vaatdoek meer :)

x

5. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Floradix kan wellicht wat voor je zijn!

Deel Deze Pagina