teveel bezig zwanger te worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door christie, 14 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. je hoord weleens als je er teveel mee bezig bent om zwanger te worden dat het dan helemaal niet wil
    en als je zoiets hebt we zien het wel, dat je dan zomaar zwanger bent.
    wie heeft dat meegemaakt

2. JoyceD

JoyceD Fanatiek lid

6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Uhm , ikke :oops:

Mannetje en ik waren na anderhalf jaar proberen eindelijk door gestuurd naar het zk .
    Na daar een half jaar gelopen te hebben en verschillende onderzoeken te hebben gehad was ik het ineens zò zat .
    Ik moest nog 1 laatste onderzoek ondergaan en dan zouden we kijken welke stappen we konden ondernemen .
    Heb toen gezegd tegen mijn kerel dat ik na dat onderzoek die hele kinderwens gewoon uit het raam gooide .
    Het hoefde van mij echt niet meer .
    De dag voor ik dat laatste onderzoek zou krijgen , kwam ik er achter dat ik zwanger was ;)

Groetjes Joyce

3. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    ik had dit ook...

ik ben gewoon helemaal geobseddeerd geweest. egt heel erg, dat ik gewoon op t punt stond om anti depressivia te krijgen...

en idd, ik was er heel veel mee bezig, maar toch kon ik ook niet zwanger worden...
    ik ben nu zwanger dmv iui :D

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hier nog 1tje....

wij zouden de 16e terug moeten naar het UMC en ik ging er zelf vanuit dat we na de vakantie (wij gaan 16 juni) zouden mogen starten met vruchtbaarheidsbehandelingen (iui) en hield er totaal geen rekening meer mee dat het op de "gewone" manier nog zou lukken...

dan is het ook goed schrikken als ineens blijkt (vorige week maandag) dat je pats boem wel ineens zwanger bent...

dus tja ik denk toch dat er echt wel iets inzit hoor...

liefs smoekie

5. bloem75

bloem75 Lid

23 mrt 2007
    80
    0
    0
    Dat herken ik ook. Bij ons eerste kind wilde ik het zo graag! Na een half jaar had ik iets van "Eigenlijk hebben we het zo goed met z'n tweeën. Laat ik daar ook zo veel mogelijk van genieten." Je raadt het al, toen was ik snel zwanger.
    Nu probeer ik ook wat afstand te nemen. Ik probeer wat minder op dit forum actief te zijn en er minder aan te denken. Met z'n drietjes hebben we het ook erg goed!
    Maar het is wel moeilijk in de praktijk. Iedere maand laat ik me vooral de laatste dagen voor NOD weer gek maken.

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier ook. Bijna een jaar aan het klussen geweest, allerlei onderzoeken gehad. Nog 1 onderzoek te gaan. Helemaal niet bezig met zwanger worden, die maand zelfs maar 1 keer zo geklust dat ik zwanger zou kunnen raken. En ja hoor, hartstikke raak!

7. little hope

little hope Actief lid

7 apr 2007
    445
    0
    0
    Ewijk
    moet zeggen door wat ik heb meegemaakt...ik denk nu nog steeds dat ik niet zwanger ben :O terwijl ik positieve testen heb gehad en in het zh op mijn nod ook al 50% hcg had...

ik geloof alles pas als ik de echo heb gezien

8. je kunt jezelf jammer genoeg niet voor de gek houden :)
    ik denk ook wel eens ,ach laat het ook maar zitten we hebben het leuk met z'n vijven
    maar toch onbewust ben ik er altijd mee bezig,en ik weet dat ik kinderen kan krijgen,dus het moet een keer lukken.

9. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Hallo,

Hier nog iemand maanden lag er mee bezig geweest zonder resultaat,
    de maand waarin ik zwanger ben geworden had ik het heel erg druk met vanalles en nog wat en dus helemaal niet bezig met zwanger worden ( en maar 3 keer geklust) en wat denk je? RAAK!

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik was er ook veel mee bezig , al wou ik er niet aan denken toch deed ik het wel.
    tot we bij de gyn waren geweest en me virend een potje zaadjes moest inleveren toen had ik zo van nou deze maand is vergooid het gaat toch niet lukken.
    3 weken later kregen we de uitslag, zaad was te weinig voor een natuurlijke bevruchting zei de gyn , vriend moest 18 mei weer heen voor zaadtest en was die weer slecht dan werd het ivf zei hij.
    nou gelukkig is dat allemaal niet meer nodig geweest want een week na de rot uitslag was ik ZWANGER.

ik zelf denk dat het niet lukte omdat ik er teveel mee bezig was en we hadden vorig jaar een rot jaar om de 2 a 3 maanden overleed er wel iemand .

11. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Hier ook 1.....
    Wij hadden voor ons zelf besloten dat we in januari naar de HA zouden gaan om doorgestuurd te worden voor verder onderzoek, maar dat bleek dus niet nodig!

Misschien dat er toch wel iets in zit dus...
    Maar ik vergeet ook nooit meer wat ik hier een keer heb gelezen:

Het is niet zo dat je niet zwanger wordt omdat je er veel mee bezig bent, je bent er veel mee bezig omdat je niet zwanger wordt.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    :) :) :)
    Dat lijkt mij ook!

Maar toch hoor je het vaker dat mensen opeens zwanger zijn, vlak voor ze de MMM ingaan of als ze 't opgeven. Anderzijds: een beetje kijken wanneer je vruchtbaar kan zijn, kan geen kwaad denk ik...

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Ik ben er nu ook weer veel mee bezig , eind 2006 ook maar toen kreeg ik een hevige schimmelinfectie /ontstekingshaard waardoor ik veel meer bezig was met de schimmelinfectie en ja je raadt het al ik was ondertussen ook zwanger maar dat is helaas geeindigd in een mk in januarie .

L.syb

14. 8samantha8

8samantha8 Bekend lid

13 apr 2007
    768
    0
    0
    stein
    heey alelmala ik ben er zelf ook teveel mee bezig maar nu denk ik ik ben zo gelukkig met mij vriend waarom ga ik me zo druk maken het komt vanzelf wel al ben ik weer super zenuwachtig 1 week voor mijn nod en elkekeer teleurgesteld en me vriend maar zeggen je bent verdrietig he zeg ik zo ja best wel zegt tie komt wel goed krijg ik een lief kusje :)

maar probeer er niet zoveel mee bezig te zijn maar word echt een obsessie als je iedereen om je heen zwanger zie achja we gana bijna naar pinkpop 3 dagen ff afleiding maar dan heb ik me eisprong al gehad we zien vanzelf wel :)

groetjes samantha

15. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Same here! Gelukkig ben ik niet de enige :rolleyes: Het is nog net niet zover dat ik een babykamer klaar heb staan.

16. 8samantha8

8samantha8 Bekend lid

13 apr 2007
    768
    0
    0
    stein
    heey jessica83
    volgens mijn denk iedereen er wel aan als ze zwanger willen worden toch,, denk ik
    maar vind het jammer dat het dan zo lang aat duren hoe komt het eigenlijk dat je dan niet zwanger kan raken heb je dan ineens geen eisprong ofzo ?
    groetjes samantha

17. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Je hebt maar 1x in de maand een eisprong. Een aantal dagen plus de dag van de ei ben je het vruchtbaarst. Waarom weet ik niet. Baal ook wel net als iedereen dat het vaak zo lang moet duren voordat je eindelijk zwanger bent.

Deel Deze Pagina