Steken in zij/onderbuik: ovulatie, innesteling, menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ikkie97, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Ik ben in januari gestopt met de pil. Hierna had ik netjes 3x achter elkaar een cyclus van ongeveer 26 dagen. De 4e keer kreeg ik na 29 dagen 's nachts erge steken rechts onderin mijn buik bij mijn lies en de volgende ochtend werd ik ongesteld. De week daarna had ik weer een paar dagen bloedverlies met steken aan de linkerkant. De week daarna weer wat bloedverlies en besloten toch maar een test te doen. Die was positief.... dus ik naar de huisarts en daarna naar de verloskundige voor een echo. Niks te zien... baarmoeder nog helemaal zoals die normaal gesproken eruit ziet. Ik mocht over twee weken nog een keer terugkomen (dat is morgen) maar ik ben er zelf van overtuigd dat ik echt niet zwanger ben en dat het dus waarschijnlijk direct na of tijdens de innesteling mis is gegaan. Volgens mijn "schema" had ik vorige week ongesteld moeten worden. Omdat ik na de vorige keer de week erna weer een soort van ongesteld was, kan ik ook daarvan uit gaan en dan had ik deze week ongesteld moeten worden. Heb de hele week al wat buikpijn en gisternacht er zelfs wakker van geworden, ook weer erge steken rechts onderin. Dus al verwacht dat ik gister ongesteld zou worden. Maar tot op vandaag nog steeds niks.... wat kunnen die steken nou zijn? Toch dat ik ongesteld ga worden, of is het de eisprong of eventueel een innesteling? Wie heeft dit ook meegemaakt?

2. xBlade

xBlade Lid

11 mei 2011
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmmn.. zie dat je nog geen test hebt gedaan.. ik zou ff snel naar de drogist racen en ff een test gaan halen..:cool:

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Nou ja heb morgen dus nog een afspraak staan bij de verloskundige dus die wacht ik eerst ff af....

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Was gewoon benieuwd of meer mensen die steken herkennen en wat het dan was...

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Was dus vandaag bij de verloskundige, in mijn baarmoeder nog steeds niks te zien. Maar..... wel iets in mijn eileider. Ze kon niet zeker zeggen of het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was of een cyste, dus meteen door naar de gynaecoloog. Deze heeft ook een echo gedaan, dacht dat het een cyste was die overigens ook in mijn andere eileider te vinden was, maar wilde bloedprikken voor de zekerheid. Zou een uur duren, ik moest ook wachten en mocht niet eten voor het geval er toch iets anders aan de hand zou zijn. Na een krap uur kwam hij terug met de uitslag: een hcg waarde van 39. Dat betekende dat er waarschijnlijk toch iets van een zwangerschap is geweest, maar die zichzelf vermoedelijk heeft opgelost. Dat wat er in mijn eileiders zit, zijn in ieder geval cystes die op zich niet ernstig zijn maar die waarschijnlijk wel mijn verlate menstruatie verklaren omdat er ook alleen heel dun baarmoederslijmvlies te zien was.. Moet over twee weken terug komen om te kijken of de cystes zijn veranderd. Die positieve test die ik heb gehad kon volgens de gynaecoloog ook een eisprong zijn geweest...

6. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Oke, wat een verhaal allemaal. Wat vervelend.
    Dat een zwangerschapstest door de eisprong positief uit kan slaan klopt, Hcg en Lh lijken erg veel op elkaar.
    Maar als je Hcg nu 39 is, klinkt het logisch dat de zwangerschapstest positief uit slaat. De meeste reageren op een gehalte boven de 20.
    Dus ik weet vrijwel zeker dat je zwanger geweest bent, want ik denk niet dat je ergens anders Hcg van krijgt.
    Heb je nog wel een controle afspraak? Want je Hcg moet wel gaan dalen.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Ja ik moet over twee weken terugkomen, 's morgens om half 9 eerst bloedprikken en dan 's middags om 1 uur terugkomen bij de gynaecoloog voor de uitslag en opnieuw een echo.

Weet iemand hoelang het duurt na een bevruchting voordat je lichaam hcg aanmaakt? Zou het bijvoorbeeld kunnen dat ik afgelopen week heel toevallig zwanger ben geraakt dat ik daar nu die hcgwaarde 39 van heb...? (nou denk ik wel heel positief hoor)

8. shanty

shanty Lid

21 mei 2011
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Ik dacht laatst gelezen te hebben dat hcg pas wordt aangemaakt na de innesteling en verdubbelt in waarde elke 2 dagen......Als ik me niet vergist

groetjes

9. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Deel Deze Pagina