Hallo allemaal, vandaag ben ik precies 41 weken zwanger en alles zit nog potdicht. Er is dus een flinke kans dat ik met 42 weken ingeleid ga worden. Nu vertelde de gyneocoloog vandaag, zo dat wordt een flinke baby.. Dit was niet bepaald met de echo hoor, maar puur door aan mn buik te voelen. mijn vraag aan jullie? wie heeft de 41 a 42 weken gehaald? en hoe groot en zwaar was die kleine bij de geboorte? liefs
Bevallen met 41 weken. 3500 gram ongeveer en 52 cm. Bevalling begon pats boem. Ik had ook het gevoel dat hij er zelf niet meer uit wilde komen. Maar ineens ging het heel snel
Mijn zoontje bleef ook lekker zitten tot bijna 42 weken. Niks van ontsluiting, harde buiken, voorweeën... Echt niets. Ik bleek bij routine controle in het ziekenhuis hoge bloeddruk te hebben en het werd dus een inleiding. Tegen mij zeiden ze ook dat het een flinke baby zou worden. Ik heb dus kleertjes gekocht vanaf maat 56, niets kleiner. Toen hij er uiteindelijk was, was hij 3605 gram en 52 cm. Hij verzoop in maatje 56 haha
Ik heb ook moeten wachten tot 41+6 weken. Tegen mij zei de gyn ook dat ik een 'erg groot kind' zou krijgen, kijkende naar en voelende aan mijn buik. Uiteindelijk had ik gewoon erg veel vruchtwater en was mijn zoon helemaal niet zo groot: 51 cm en 3390 gram. Gewoon gemiddeld dus.
Ik had ook totaal geen voortekenen voor de bevalling. Na de tweede keer strippen ben ik bevallen met 41+6 (anders zou ik met 42 weken worden ingeleid). Mijn zoontje was 52 cm en bijna 4200 gram. De verloskundige had 'm kleiner ingeschat een paar dagen eerder.
Ik ben bevallen met precies 41.1 weken. Tussen 23:00 en 00:00 ben ik door de gun gestript (lag 4 dagen met ballonkatheter) in het ziekenhuis. Ik zat toen ook potdicht en baarmoeder was niet verstreken. Om 3:00 's nachts braken m'n vliezen spontaan en kreeg ik weeen. Dus bevallen om 19:07. Maar wat raar dat jij geen ballonkatheter kreeg? In het ziekenhuis waar ik beviel is het policy om bij elke zwangere van 41 een ballonkatheter te geven. Mijn dochter woog overigens 3970 gram en was 52 cm
Ik kreeg overigens een Temazepam van de gyn omdat ik veel te gespannen was waardoor ik onbewust de bevalling tegenhield. Na die Temazepam om 1:00 braken m'n vliezen dus 2 uur later spontaan. Die ballon kreeg ik 4 keer, deed dus niks.
Echt heel verschillend dus bij iedereen. Ik heb nog niet eens iets van ontsluiting helemaal niks! Pot en pot dicht!! Maar bedankt voor de reacties. Ik zie het wel gewoon. We gaan vanavond En morgen alle fabeltjes gewoon proberen Hihihi
Oh en balon katheter doen ze pas als ze inleiden ook echt gaan starten, gaan eerst nog een paar keer met strippen proberen, mits dit überhaupt mogelijk is. Ik wil het liefst thuis bevallen namelijk.
Met 41 zat ik ook nog potdicht. Uiteindelijk met 41+3 ingeleid vanwege te weinig vruchtwater en toen konden ze de vliezen wel breken. Dus je kunt vrij vlot van potdicht naar ontsluiting gaan. Beeb was ruim 9 pond en 52 cm met opgetrokken benen.
41+2 en ze woog een kleine 3154, net op het randje ivm suiker. hoefden nét niet opgenomen te worden (onderwaarde is 3160) en ze was 49cm. nu met 2 maanden is ze 54.8cm en 4036kg kwam gelukkig opeens toch nog spontaan
Mijn tweede is met 41+2 geboren. Maandagmiddag nog op controle geweest, strippen was niet mogelijk, woensdag zou ik overgedragen worden aan het ziekenhuis. Dinsdag eind van de middag begonnen de weeën, 2,5 uur later was hij er met 3660 gram en ca 51 cm.
Ik ben bevallen met 41,4 weken. Ik ben 2x gestript van tevoren en heb 48 uur weeen gehad. Ze was 3425 gram, dus dat viel mee (ze was door de gynaecoloog op 5 kg geschat .. sterkte met de laatste loodjes!
Bedankt voor alle reacties! Ik ben sowieso al weer wat gerust gesteld hormonen he.. Hahahah moesten even m'n lijf weer uit! Paar uurtjes doen wonderen hihi