Hoi hoi, Het lijkt me leuk om een topic te beginnen voor vrouwen uit midden limburg. Ik ben een 24-jarige moeder uit Haelen, en ik heb een prachtige dochter van ruim 3 maanden. Graag zou ik in contact willen komen met andere vrouwen om lekker mee te kletsen. Ik zou zeggen midden limburgers laat je horen...
Mag meer naar het zuiden ook? Ik woon nu in Valkenburg kom uit Maastricht. Word 23 en heb een zoontje van net 1 jaar
Nee hoor, dat maakt niks uit Limburg is Limburg . Ik kom oorspronkelijk uit Brabant maar sinds 2 jaar woon ik (samen met mijn vriend) in het zonnige zuiden. Ach, wat leuk dat je al een kleine van een jaar hebt. Die van ons is nog zo'n kleine gup . Om maar ergens te beginnen, heb je vakantieplannen of blijf je net als ons lekker thuis? Omdat onze meid nog zo klein is hebben we besloten dit jaar niet te gaan. Wat leuk dat je hebt gereageerd, ben benieuwd of er nog meer Limburgers zich gaan melden.
Echt vakantieplannen niet jammer Vriendlief werkt heel veel komende vakantie is gewoon unieke kans en als je 15 euro netto per uur krijgt en je hoeft er niet veel voor te doen af en toe ga ik eens mee en we gaan lang weekend naar den haag maar echt vakantieplannen dit jaar nog niet. Geniet echt van je kleine want de tijd vliegt heel snel!! Mis het echt Kan niet wachtten als er een 2e komt Hoe bevalt Limburg je tot nu toe? Ik weet dat er genoeg Limburgers op deze forum zitten maar waar o waar zitten ze?
Tja, misschien had ik beter de topic vrouwen uit Limburg kunnen noemen, misschien dat dat scheelt . Ik zelf werk niet, ik ben een (zieke) thuisblijfmama. En mijn vriend pakt ook maar 2 weken. En wij gaan in zijn vakantie ook lekker genieten van de kleine. We gaan af en toe naar de camping waar mijn familie zit. Dan zijn we er toch ff uit. Maar het bevalt me erg goed moet ik zeggen hier in Limburg, alleen het dialect dat gaat mij niet zo goed af , ik blijf een beetje in dat brabants hangen. Maar Deurne ligt aan de grens van Limburg, dus de taal is af en toe wel hetzelfde. Maar er worden met mijn ouders en mijn vriend over en weer grappen gemaakt over limburgers en brabanders zoals, neem je je paspoort mee , je kent het denk ik wel. En wat je zegt met de 2de kleine. Wij willen weinig leeftijdsverschil dus als madam 6 maandjes is gaan we voor de 2de. Ik vindt het zo leuk, kan bijna niet wachten.
Ja dat dialect haha is idd hier ff wennen maar ik heb dat ook nog steeds (en dan kom ik uit maastricht ) vind gewoon irritant dat je 1 km verderop bent en daar weer ander dialect is enz.. Maar ach ja we wonen hier wel heel mooi Ik ga ook stoppen met werken is me teveel nu blijf jaartje thuis en wil volgend jaar gaan studeren. Lekker naar een camping. Geeft je idd even het gevoel dat je eruit bent geweest. Zo willen wij dagje naar zee enz. gaan. Of naar steinerbos met de kleine is echt zo leuk! Wel snel zeg als je kleine 6 maandjes is maar wel heel leuk! Wie weet zijn we dan samen zwanger Slaapt je kleine goed door nu?
Haha ja dat dialect is echt een drama bij mij, en idd een km verder hebben ze weer een ander dialect, maar ja ik zal het er maar mee moeten doen . Ik ben dan een thuisblijfmama, maar ik volg nog wel een studie dierenartsassistent/paraveterinair van de LOI. Welke studie wil jij gaan doen? Ik ben volgens mij echt verwent door onze kleine gup, want ze sliep al door toen ze 2 weken was (van 23.00 tot 6.00). En nu ze 3,5 maand is slaapt ze van 20.00 tot 7.30 met nog wel een voeding om 23.00 uur (ik geef bv op verzoek). Ze huilt ook bijna nooit en is altijd tevreden. Als ze moet slapen gaat ze slapen en als ze wakker moet blijven doet ze dat ook. Dus ik ben echt een gelukspoeper (schaam schaam)... Hahaha, ja dat zou wat zijn ja, ongeveer tegelijk zwanger, maar je weet het nooit. de tijd zal het ons leren zeggen ze . Ik lees dat je straks ook thuis wilt blijven, wat doe je dan voor werk nu als ik mag vragen?
Heerlijk is dat als ze doorslaapt! Joshuah deed dat gelukkig ook (behalve de eerste nacht) en zelfs vanaf 5 maand slaapt hij door van 19.00 tot 08.00 Leuk zeg dierenassistent! Ik ga volgend jaar (als alles goed is) beginnen met de verloskunde opleiding in Hasselt. Kan niet wachten! Ik werk als kinderoppas bij een gezin thuis op 2 kleintjes 30 uur in 3 dagen. Teveel voor mij nu. Hoe bevalt LOI je zo? Ik moet namenlijk een P gaan halen hier in Ned. en wilde dit jaar Sept. bij NTI gaan beginnen voor mijn P. Is thuisstudie wel te doen? Ik leer gemakkelijk maar niet zoveel zelfdiscipline
Hier een limburger , hahaha ... ik kom uit Venlo en woon samen met mijn meisje Sara van 2 jaar en 7 maanden .. Ik studeer en loop stage dus een drukke single mama hier ...
hallo, hier nog een midden/noord limburger, woon op de grens namelijk in Reuver. ik ben 28 jaar, mijn vriend ook. we willen dolgraag een kindje. in december 2008 zijn we gestopt met de pil. ik werk in een logeerhuis van St Daelzicht, hier komen clienten met een verstandelijke handicap logeren. wat leuk een topic voor Limburgers! groetjes Y
@veronique86 : Ik volg nu een studie sociaal juridische dienstverlening , erg leuk trouwens .. heb net het 1ste jaar afgerond .. en jij gaat een opleiding voor verloskundige doen las ik , leuk hoor ...
@ Yootje: Welkom hier Hoop dat je snel een posi test mag hebben! Leuk Reuver mijn vriend gaat er vaak een weekendje met autistische kinderen naar toe. @Nicole26: Leuke opleiding! Hoelang moet je nog? Is wel zwaar met een kleintje maar als je het echt wilt lukt het wel he ! Ik kan niet wachtten totdat ik met de opleiding kan beginnen maar word wel zwaar met een pittige opleiding en kleine die rondloopt.
@veronique86 : ik ga alleen op dinsdag naar school en dit is een versneld traject en dat kan je in 2 jaar af hebben maar dan moet je er wel constant tijd in steken dus bij mij word het denk ik een jaar of 3 ik heb tenslotte nog een veeleisend peutertje hier rondlopen die ik niet aan de kant kan zetten hahahaha ... Wanneer begint jou opleiding ? en hoe lang duurt de opleiding ?
@nicole26: Het is even zwaar ja maar als je eenmaal de diploma in handen hebt Ik wil als het goed is volgend jaar sept. ermee beginnen en opleiding duurt 3 jaar. Hier in Ned. 4. Theorie is in Belgie pittiger maar opleiding is veel goedkoper! Wat ik hier 1 jaar moet betalen betaal ik daar 3 jaar voor. Ik moet wel veel stages lopen.
Ik zie dat er meer Limburgers zich gemeld hebben, kei leuk . @veronique86: Ik zelf vind het wel te doen zo'n thuiscursus. Ik heb alle theori gehad en hoef nu alleen nog maar examens te doen. Maar door medische redenen kan ik maar 1 examen per half jaar doen, en ik moet er nog 8, dus ik ben er nog wel even zoet mee . @nicole26: Het zal denk ik niet altijd meevallen, studie en een kleine. Maar geduld wordt beloont zeggen ze. Ach ja, en het is toch niet zo erg als je een jaartje langer over je studie doet toch . @yootje: Allereerst hoop ik ook dat je snel een posi test mag hebben. En leuk zeg, werken met verstandelijk gehandicapten, is dat niet zwaar af en toe, of valt dat wel mee?
@veronique86: Soo dat scheelt zich dan wel heel veel wat kosten betreft .. studeren hier is idd duur ... maar ja je krijgt er ook wel wat voor terug he .. @teigetje : nee is helemaal niet erg als ik er een jaartje langer over doe , mag op eigen tempo alleen betaal je natuurlijk een jaar meer maar goed het is niet anders .. en jij doet ook een studie lees ik net , gaat dat een beetje goed ? Zie dat jullie kids lekker doorslapen , nou hier een jongedame die pas sinds een paar weken fatsoenlijk slaapt , slapen is hier altijd en drama geweest .... verschrikkelijk gewoon maar nu gaat het prima ze heeft vanmorgen zelfs tot 10 uur geslapen wat een luxe , hahahaha
die positest hoop ik zelf ook snel te krijgen, al zie ik het een beetje duister in, dat het deze ronde zal zijn. het werken met verstandelijk gehandicapten vind ik niet zwaar. althans in het logeerhuis niet, hiervoor heb ik op een intensieve groep gewerkt waar clienten woonde die een verstandelijke beperking en bijkomende gedragsproblematiek hebben. dat was wel zwaar. ik heb nu ook het idee/gevoel dat ik meer leuke dingen kan doen met hun. in plaats van alleen politie-agentje spelen! @verinique86, waar werkt jou vriend dan?
@nicole26: De studie die ik volg gaat best goed, het is een thuisstudie. Ik volg de studie al stinds 2006 en heb sinds vorig jaar alle praktijkdagen voldaan en het theorigedeelte is ook klaar. Dus nu hoef ik alleen nog maar examens te doen. Maar zoals ik al eerder had beschreven kan ik om medische redenen maar ik examenvak per half jaar doen . En ik moet nog 8 vakken. Normaal duurt deze opleiding ook gemiddeld een jaar, maar ik doe er dus een heeeeel stuk langer over. Maar ja, als ik het maar haal een keer.
Oww dat is wel vervelend zeg dat er zoveel tijd in gaat zitten dan , maar het belangrijkste is dat je het papiertje dadelijk in handen hebt ..