Het leek me leuk om hier te kletsen over onze hobby: honden. Ikzelf heb een Nederlandse Schapendoes: Roxy. Ik hoop er ooit nog eens een tweede bij te krijgen, lijkt me zo gezellig. Ik ben twee weken geleden begonnen met behendigheid en in november start ik met de cursus kynologische kennis II, vorig jaar heb ik deel I gedaan. Ben benieuwd wie er zin heeft om mee te kletsen!! Ben ook benieuwd hoe jullie hond(en) omgaat met de kinderen of dat ie anders op je reageert als je zwanger bent.
Hoi, laat ik eens reageren, 2 personen is toch al een clubje nietwaar ! Ik heb een flatcoated retriever, dit is onze tweede. Mijn ouders hadden vroeger een Hovawart. Aangezien de Hovawart totaal ontspoord was (onze eerste hond, helemaal verkeerd opgevoed met de beste bedoelingen), ben ik met haar op cursus geweest voor probleemhonden. Daar kreeg je ook veel theorie en zo ben ik honden echt leuk gaan vinden en me er in gaan verdiepen. Zo leuk om te zien dat je door een andere aanpak zo'n totaal ander resultaat kunt krijgen. Onze vorige flatcoat is anderhalf jaar geleden net voor haar derde verjaardag plotseling overleden, doordat haar nieren het begaven. Daar hebben we ook allerlei cursussen meegedaan, puppy, basis, ringtraining, gehoorzaamheid A, B, C en GG0 plus behendigheid. Met deze flatcoat heb ik puppyjachtcursus gedaan, maar dat is toch niet echt mijn ding. Daarna basisopvoeding, ringtraining en gehoorzaamheid A. We willen binnenkort weer met haar verder trainen, maar zijn pas verhuisd en er is een baby bijgekomen, dus we hadden niet zoveel tijd. Met de baby gaat het trouwens prima, ook met ons dochtertje. Verhalen van poepluiers, placenta's etc. geven aan de hond gaan er bij mij niet in. Ik heb weinig bijzonders gedaan, geef de hond niet meer en niet minder aandacht. Volgens mij is het het duidelijkst als alles gewoon hetzelfde blijft. Lijkt me ook nog eens leuk om zo'n cursus Kynologische kennis te doen, maar dat is volgens mij nog aardig veel werk of niet?
"Three makes a crowd" toch??? We hebben 4 honden, 3 duitse herders en 1 weimaraner.....allebei Duitse rassen, heel toevallig als je in Duitsland woont Verder hopen we rond Sinterklaas een nestje DH's te krijgen van ons teefje. Voor haar het eerste nestje, voor ons inmiddels "gesneden" koek. Al gebeurt er bij ieder nest wel iets wat er bij een eerder nest niet is voorgevallen. Mijn vriend traint africhting (vergelijk politiehondenwerk) met de DH's, zelf heb ik met de Weim G&G gedaan en jachtcursus. Door ons kleintje en het nestje van de Weim heb ik sinds vorig jaar zomer eigenlijk niets meer gedaan. Ook ik heb KK1 goed afgerond en heb KK2 cursus gevolgd. Vooral 2 was wat lastiger omdat je veel dieper ingaat op vooral een aantal biologische en anatomische aspecten van je hond. Bij KK1 is het veel afwisselender omdat wel 8 of 10 onderwerpen hebt waarover de cursus gaat. Voor de rassenkennis (KK1) heb ik evt nog wel een cd-rom voor je. Hiermee kun je dus alle rasgroepen per groep oefenen maar ook alle rassen bijv.
Hé, leuk! Wij hebben 2 Golden retrievers (reutjes) met de jongste (4) doe ik aan jachttraining en de oudste (6) neemt zijn taak als 'huishond' zeer serieus . Ben zelf in verwachting van ons eerste kindje en ben heel benieuwd hoe de honden dit gaan ervaren. Van de oudste heb ik wel een idee, die is stapel op kinderen en heeft wel duidelijke regels nodig denk ik. En helemaal met speelgoed... alles wat nu op de grond ligt is van hem. De jongste is echt mijn hond, zit het liefst in mijn broekzak. Dus die zal het misschien 'zwaar' gaan krijgen, tenminste dat zal hij zelf vinden hahaha. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen en dat de combi hond/kind prima te doen is. Vraagje: Wij zijn op zoek naar een andere auto wegens de gezinsuitbreiding. Ik heb zelf een eigen zaak en rij daar voor een auto met alleen een bestuurders en passagiersstoel. De achterbak is nu voor de honden. Maar straks met die kleine gaat dat natuurlijk niet meer passen. Dus opzoek naar een andere auto maar wat? Er moeten 2 volwassenen, 2 honden, baby en een kinderwagen in. Waar rijden jullie mee?
Hoi, Wij hebben zelf geen honden maar mijn schoonouders en mijn moeder wel. Mijn schoonouders hebben een Appenzeller Sennenhond en mijn moeder een Oostenrijkse Pinscher. Allebeide erg lief, wel erg wantrouwig tegenover vreemden. Hero van mijn moeder snuffelt graag aan Lisanne. Joris van mijn schoonouders is nu ook wel wat 'aardiger' nu Lisanne daar wat vaker komt, Joris is wat jaloerser van aard dan Hero. Maar allebei leuke honden.
ik meld me ook aan hihi. wij hebben een bullmastiff van 2 jaar, en is een echt goed zak, slaapt ong 20 uur perdag hihi maarja ze zijn er ook niet opgebouwd om actief bzig te zijn met ze. we hebben hier voor een cane corso gehad, maar die is helaas ingeslapen met 20 maanden omdat zij verkeerd gefokt was en dus een kronkel in haar hoofd had, en niet te vertrouwen meer was.
Aangezien je toch al een eigen zaak hebt, zou ik gaan voor een bus met dubbele cabine. Je kunt die op de zaak zetten, extra voordelig natuurlijk ivm grijs kenteken. Evt kun je ervoor kiezen om dan een ventialtor op het laaddeel te laten installeren, dan kunnen je honden daar naar toe. Zelf hebben we een Peugeot Expert (driezitter) en de honden zitten in hun kennels achter in de laadruimte (afgescheiden met tussenschot). Al gaat deze auto er bij ons binnenkort uit, hebben 2 auto's nodig en als onze frummel binnenkort in een autostoeltje moet, dan gaat dat niet meer passen met zn 3-en. Wij zoeken nu een gewone station/combi voor mij en voor lief een caddy oid.
@duimpje wij rijden in een opelvectra gts. de wandelwagen achterin en de hond op de achterbank, maar ze gaat niet zo heel vaak mee. dus dat scheelt wij wonen dicht bij zee dus het is altijd maar 5 min dat ze op de achterbank zou moeten, maar aangezien onze hond slechte achterhand heb, mag en kan ze niet veel lopen in iedergeval niet lekker renenen en maf doen. wij lopen veel aan de riem en stukken los in de buurt
Onze twee teven zijn helemaal gek met ons meiske, zij zelf trouwens ook met hen Ze wordt helemaal afgelebberd als de dames de kans krijgen. Madammeke kijkt dus heel erg naar het gedrag van de honden, als ze binnen komen dan gaat bij dochterlief de mond open en blijft de tong dus buiten hangen... net als bij de honden Onze reu is helaas iets minder gecharmeerd van haar, vooral als ze huilt. Zijn nu rustig aan bezig hem er aan te wennen dat ons gezin is uitgebreid en dat hij dat maar moet accepteren. Het gaat wel beter gelukkig. De derde teef hebben we er nog niet echt bij gehad, maar dat komt denk ik omdat ze pas twee a drie maanden bij ons is. Wel eigen fok, maar heeft totdat ze weer bij ons kwam bij een vriend gezeten.
wij hebben 2 honden, een Engelse stafford (9) en een Tosa inu (3). Met onze tosa willen we volgend jaar een nestje. Ons eerste nestje, dus alle tips zijn welkom!! Over 2 weken gaan we een show met haar lopen, kijken hoe dat gaat. Onze stafford is helemaal gek op kinderen, onze tosa niet zo. Ze zoekt ze niet op, zoekt een rustig plekje op zodra ze het te druk vind.
@ auto: Voor mij geen grijs kenteken auto meer. Vond het welletjes na 4 jaartjes. Dus we zijn opzoek naar een station/MPV auto. De honden wil ik in de achterbak hebben en dan daar misschien nog een schot maken voor de wandelwagen... Ik woon ook vlak bij het bos maar ga ook vaak genoeg met de auto en honden op pad. We dachten zelf aan een VW Touran of een Ford Focus station. Misschien moeten we maar eens een kijkje nemen en proefrondjes rijden.
@Ashja, ga je naar Bleiswijk over twee weken? @Duimpje, wij hebben nu sinds ruim een jaar een Dacia Logan stationwagen. Als je een nieuwe auto wilt voor weinig geld waar heel veel in kan, dan is deze ideaal. Oke, het is geen Ferrari, maar hij rijdt prima. 2 kinderzitjes, de hond en een wandelwagen passen er prima in.
Ja, voor het eerst. Zal wel lastig worden want ze is al 3. We zijn wel benieuwd wat de keurmeesters van haar vinden en zijn dan weer een ervaring rijker!
hier ook een hondengek ikzelf heb met mijn vader 12 jaar lang mechelse herders getraind en verkocht... zijn dus 6 honden... nu heb ik zelf een mopshond voor mij het meest geweldige ras dat er is jammer dat wij zo weinig ruimte hebben. maar maar man zou er graag een basset hound bij willen...
Spannend, we hebben op 4 oktober ons teefje laten dekken, haar eerste nestje. Dus we weten nog niet zo goed hoe ze zou reageren op een evt dracht. Nog anderhalve week wachten, dan kunnen we in ieder geval een echo laten maken. Dan hebben we in ieder geval een indicatie of ze pups gaat krijgen. En als dat zo is, dan krijgen we zo ongeveer Sinterklaaskadootjes. Wat een goed boek ter voorbereiding is: De Geboorte bij de Hond (van Naaktgeboren) Is wel wat statistisch geschreven, maar dat komt omdat de man gewoon jaren achtereen informatie rondom dracht en geboorte heeft genoteerd. Je kunt er heel veel uithalen. Verder wil ik je adviseren eens bij een ervaren fokker te gaan "stage" lopen bij bevalling. Niet iedere fokker wil dat, maar je leert er zoooo veel van. Ik mocht bij een vriendin een bevalling meemaken, een week voordat onze eigen teef haar nest kreeg. En dat was echt heel fijn.
hier ook 2 honden ...engelse staffords Levi van 3,5 jaar en Vaya van 1,5 jaar en ik ga nog elke week naar cursus met ze en ze zijn dol op kinderen ...ik pas elke week op mijn neefje van nu 6,5 maand en ze gaan er fantastisch mee om
Hoi hoi, Hier ook iemand met 2 honden. We hebben een huskey en een landseer (pony ) Bekijk bijlage 24660 Ik heb altijd iets met grote dog-achtigen gehad en toen ik de landseer had gevonden werd ik spontaan verliefd, en ja hoor een jaar later hadden we een pup in huis. Het zijn overigens wel echte buiten honden en komen nooit binnen, dat is met zo'n grote hond ook niet te doen . Ik wilde met de landseer shows lopen en als dekreu gebruiken, maar helaas is er 1 bal terug geschoten in de buik en is nooit meer terug gekomen. Terug naar de fokker brengen kan ik niet over mijn hart verkrijgen, dus is hij gedoopt tot hui-tuin-en-keuken hond. Dus nu ben ik aan het denken om er mee te gaan reddingszwemmen (daar worden ze veel voor gebruikt). De honden kunnen prima samen met onze meid, al vertrouw ik de huskey niet zo met dat zenuwachtig getrepel. Maar onze andere lobbus kijkt er niet meer naar om. Zo, dat is even in het kort het verhaal met onze honden. O ja, ik heb bij mijn ouders ook nog een terveurense herder van 12 jaar, maar die heb ik met de verhuizing niet meegenomen, omdat hij al zo oud is en bij mijn ouders prima zit.
ik ben ook mijn hele leven opgegroeid met honden.. heb zelf ook geleerd voor hondentrimster.. vroeger een yorkshire terrier, en een kruising herder-chowchow.. bij mijn moeder thuis zitten 2 Old English Bulldogs. en een Cavalier King Charles Spaniel.. alle 3 echte schatten.. wij zelf hebben nu een Mopshond.. echt Wat een geweldige hondjes zijn dat.. als we straks een huisje hebben gekocht, en meer rust wilt mijn vriend graag een wat grotere hond.. (ziet toch net wat stoerder uit vind hij met wandelen, dan alleen zo'n mops haha) het liefst zou ik nog een Poedel of een Bedlington Terrier erbij willen.. maar ik denk dat mijn vriend het liefst een ander ras heeft haha.. maarjah dat moeten we nog even uitzoeken,. welk ras bij ons past..
hey, hier ook een hondengezin, wij hebben een engelse stafford van 3 en half zeer lief voor onze kleine van 13 maanden. het is een echte schat die het liefst de hele dag speelt. kan hij straks mooi met ons zoontje spelletjes spelen. balletjes weggooien enzo. wel schattig dat ons zoontje hem de hele dag wil aaien en kusjes wil geven. hij krijgt ook weleens wat speelgoed raak, maar hij kan wel tegen een stootje. en het lijkt hem niets te doen. wij hebben inmiddels net een andere auto een toyota advensis en deze heeft zeer veel ruimte. nou was ik de opel astra gtc gewend en daar past dus echt niet in. het achterwiel van de kinderwagen moest er zelfs af anders paste hij niet in de kofferbak. niet echt handig. een auto met ruimte is echt wel aan te raden.
Hier ook 2 honden. Een Jack Russell en Bullmastiff. Met de Jack Russell (Rocky) heb ik alle EG's gelopen en behendigheid bij de FHN. Met de Bullmastiff (Poemba) ben ik gestopt na de jonge honden cursus (heeft nogal een eigen willetje en kan niet zo heel goed met andere honden, maar is een grote knuffeldoos thuis ). Voor Poemba hadden wij een Franse Bulldog. Helaas hebben we hem met 4 jaar moeten laten inslapen (rugproblemen tot verlamming toe). Hier zullen er altijd honden blijven, maar dan niet meer zo'n groot kalf als de Bullmastiff .