Ik ben benieuwd of ik recht heb op ww na mijn zwangerschapsuitkering? Ik heb nu een zwangerschapsuitkering hiervoor werkte ik met een 0 urencontract op oproepbasis. Ik wil na mijn uitkering soliciteren op een vast contract bij de stichting waar ik heb gewerkt voordat ik met verlof ging. Heb ik na mijn zwangerschapsuitkering recht op ww tot dat ik een vastbaan heb gevonden? Groetjes vwpolo
Beste Vwpolo1988, Je kunt na je zwangerschapsverlof een WW-uitkering aanvragen als je voldoende urenverlies hebt. Daarnaast moet je voldoen aan de overige voorwaarden voor WW. Werkte je voor je verlof gemiddeld minder dan 10 uur per week? Dan kan je WW aanvragen als je minimaal de helft van dit aantal uren verliest. En je hebt geen recht meer op loon over deze uren. Werkte je voor je verlof gemiddeld 10 uur of meer per week? Dan kan je WW aanvragen als je 5 uur of meer van je arbeidsuren per week verliest. En je hebt geen recht meer op loon over deze uren. Voldoe je aan de voorwaarden voor de WW? Schrijf je dan op de eerste dag na je zwangerschapsuitkering in als werkzoekende bij het WERKbedrijf. Ga hiervoor naar WERK.nl. Daarna kan je op deze site de WW aanvragen. Ontvang je een WW-uitkering en krijg je een contract aangeboden? Geef dit dan door met het wijzigingsformulier. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je veel succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Mariƫlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare