Wat zien jullie?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Tralala89, 26 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben helemaal nieuw in de wereld van temperatuurkaartjes, vandaar dat ik graag jullie mening wil horen!

Zoals jullie hieronder zien heb ik lange cyclussen. Op advies van de fertiliteitspoli houd ik vanaf deze cyclus een temp curve bij.

Kunnen jullie iets zeggen over deze curve? Wat valt jullie op, of wat zouden jullie moeten zien?

Graag jullie mening! :) Alvast bedankt!

curve.jpg

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Nou wat als eerste echt heel duidelijk opvalt is het verschil in je temps. Je doet het op de juiste manier en rectaal?

Of er al een eisprong aan zit te komen is door diezelfde wisselvalligheid heel moeilijk om te zeggen.

3. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Ik meet inderdaad rectaal en elke dag trouw op hetzelfde tijdstip.
    Is dit misschien een typische PCOS curve? :(

4. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik wilde je het al niet vragen of je dat had om niet op de feiten voor te lopen. Ik heb zelf geen pcos, maar er zijn hier wel meiden die het wel hebben en ook tempen.
    Ik weet wel dat die kaartjes heel wisselvallig zijn ja.

5. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Ik zie grote schommelingen in de temperatuur, nu zou dit kunnen omdat je op verschillende tijdstippen tempt (de witte/ open bolletjes). Maar in combinatie met de lange cyclussen zou dit ook op iets anders kunnen wijzen. Nu ben ik geen dokter, en wil je niet iets aanpraten, maar mijn kaartjes zagen er ook wel zo uit en ik heb pcos. Hebben ze daar al onderzoek naar gedaan bij jou?
    Verder zou ik je wel willen adviseren om de "temperatuurregels" op te volgen voor een zo betrouwbaar mogelijk resultaat. (Rectaal meten, zelfdectijdstip, direct na ontwaken, genoeg nachtrust etc. etc.)
    Succes!

6. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    O.;).. ik zie net jouw bericht.. haha.. ik spring er goed op in met mijn antwoord :D
    Ik wil ook niet te veel op de feiten vooruitlopen, maar al zou het zo zijn, het is niet het einde van de wereld. Ze hebben goede behandelmethodes!

7. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik heb het inderdaad ongeveer op hetzelfde tijdstip gedaan, altijd 6 of 7 uur. Direct na het wakker worden, zonder eerst op te staan.
    A.s. vrijdag krijg ik de uitslag van een bloedtest en krijg ik een inwendige echo. Was daarom alvast heel nieuwsgierig naar het resultaat van deze curve.

8. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Eh niet om nu eens lekker betweterig over te komen, maar 6 of 7 uur is niet bijna hetzelfde als het om tempen gaat. Dan praten we over een tijdsverschil van max een half uur anders is het echt niet meer betrouwbaar. En zelfs een half uur kan al echt te veel zijn.
    Dus toch echt elke dag wekker zetten op dezelfde tijd en indien mogelijk daarna gewoon weer verder slapen.

Succes vrijdag, laat je iets weten hier?

9. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Ik heb dat nooit zo begrepen. De fertiliteitsarts heeft mij nooit deze 'opdracht' gegeven. Gewoon direct doen zodra ik wakker ben. En nee uitslapen tot 11 uur geeft inderdaad een andere waarde dan wanneer je altijd om 6 uur tempt. Maar dat 1 uur zoveel verschil zou maken weet ik niet.

Ik zal vrijdag effe posten wat eruit is gekomen.. :)

10. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik merk dat bij mezelf echt wel. Er kan echt wel 0,1 of meer inzitten. En dat is bij tempen natuurlijk al veel.
    Mara dat wil niet zeggen dat dat bij jou zo'n groot verschil hoeft te zijn natuurlijk. Ik denk alleen met je mee meid. Succes!!

11. Vintage Rose

Vintage Rose Bekend lid

22 okt 2013
    641
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meis,

Zoals je vroeg even gekeken naar je kaartje. Inderdaad grote schommelingen. Ik heb geen verstand van pcos maar ik hoop dat ze je in het ziekenhuis meer kunnen vertellen.
    Ik ben t wel eens met t feit dat je echt op t zelfde tijdstip moet tempen een uur verschil is echt te groot. Daarbij heb jij ook nog eens het nadeel dat je wisselende diensten draait ook dat kan schommelingen geven in de temperatuur.

Succes vrijdag!! Spreek je voor die tijd vast nog wel! X

12. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Dankjewel!
    Dan is het helemaal een slechte zaak dat ik op de poli zo minimaal ben voorgelicht. En m'n eigen schuld dat ik zelf niet goed genoeg heb gegoogled. Vanaf nu dus maar m'n wekker zetten. Braaf gedaan vanmorgen, weer 36,6.
    Ben benieuwd naar vrijdag. Jullie horen het!

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou zo veel mogelijk op dezelfde tijd meten, maar ik weet dat FF wel een marge van ongeveer 3 kwartier aanhoud voor een gesloten bolletje. Die witte bolletjes geven inderdaad aan dat de tijd te ver uiteen ligt. Hoe dichter bijeen hoe betrouwbaarder.

14. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Zoals beloofd nog even een terugkoppeling haha.

Zie mijn onderschrift :(
    Te hoog prolactine + (zeer waarschijnlijk) PCOS.
    Dinsdag opnieuw bloed prikken. Als prolactine weer verhoogd is moet ik voor MRI om een eventuele tumor op te sporen :(

Als prolactine waarde goed is: starten met Clomid de volgende ronde, hoop het!

En ik moest meteen stoppen met temperaturen. Ze zei: we gaan eerst je cyclus terug brengen naar een normale waarde en daarna kun je eventueel overwegen om weer te tempen. Voorlopig even niet. Lijkt me een prima plan met mijn onregelmatige werktijden :)

Deel Deze Pagina