Onregelmatigheids toeslag in de zorg

Discussie in 'De lounge' gestart door lolly, 18 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Even een vraagje aan iedereen in de zorg die ort krijgt.

Ik krijg in juni altijd mijn periodiek. Nu heb ik mijn periodiek wel gehad maar het loon van de ort is gelijk gebleven. De salarisadministratie vertelde mij dat er een max zit aan je ort. Dus dat je ort op een moment niet meer stijgt maar je loon stijgt wel door.

Klopt dit wel? Ik heb er namelijk nog nooit iemand over gehoord.

Alvast bedankt

2. kili

kili Niet meer actief

Hoi,

Ik werk in de zorg en heb dit nog nooit gehoord.
    Het is zelfs zo, dat je uurloon omhoog gaat, en je ort dus automatisch ook. Ik weet niet in welke sector je werkt, maar ik zou de administratie nog maar eens bellen en anders even je cao erop naslaan.

Succes ermee !

3. Annemonique

Annemonique VIP lid

13 okt 2005
    7.873
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Houten
    Je ORT hangt af van je uurloon, dus die zal dan ook iets omhoog moeten gaan.
    Dat je in juni nog geen extra ORT hebt gekregen is opzich niet vreemd, want je ORT krijg je altijd een maand later (ben ik tenminste overal gewend). Dus de ORT over juni krijg je in juli. Denk dus dat dat bij jou het geval is geweest en je deze maand wel meer ORT hebt.

4. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Je salarisadministratie heeft gelijk. Je basis salaris stijgt wel maar je ort stijgt op een gegeven moment niet meer mee.
    Ik werk zelf in een academisch ziekenhuis en mijn ort stijgt mee tot schaal 7 , dus als ik in schaal 8 of 9 ingeschaald wordt dan blijf ik ort verdienen zoals in schaal 7.

groetjes

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    maar ik ben in juni naar schaal 40 5 gegaan. Dus volgens mij moet het dan nog wel omhoog gaan.

6. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    De schalen in een academisch ziekenhuis zijn anders dan in andere instellingen.
    Schaal 40 of meer bestaat daar niet. Ik geloof dat voor een verpleegkundige de max schaal 9 is. Maar de ort gaat op een gegeven moment niet meer mee omhoog. Ik weet niet in wat voor instelling jij werkt maar anders idd even de cao erop naslaan of de vakbond even vragen.

succes

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Ja volgens mij ook als je onder de cao vvt valt tenminste. Cao ziekenhuis weet ik niet.
    dit heb ik nl gevonden, ik heb het een stukje ingekort, alleen even wat van toepassing is:

Artikel 5.7.1 Werkingssfeer
    1. Recht op vergoeding voor het verrichten van onregelmatige dienst hebben die werknemers, die zijn ingedeeld in
    functiegroep 65 of lager.
    Artikel 5.7.2 Vergoedingsregeling
    1. De vergoeding voor onregelmatige dienst wordt verstrekt in de vorm van een geldelijke beloning dan wel, indien
    de werknemer daarom verzoekt, in de vorm van vrije tijd. (...)
    Artikel 5.7.3 Berekening vergoeding
    De in artikel 5.7.2 genoemde geldelijke beloning wordt berekend uitgaande van het geldende uurloon, waarbij echter
    voor de berekening als maximum geldt het uurloon afgeleid van nummer 20 van de inpassingstabel, op basis van de
    volgende percentages: etc..

En volgens mij zit jij op nummer 19, dus zou je nog een jaar een verhoging moeten krijgen.
    Ik zou als ik jou was even de cao uitspitten en hiermee naar de salarisadministratie gaan. Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hey bedankt voor de uitwerking. Ik wacht deze loonstrook nog even af. Misschien dat de ort deze maand de lucht in gaat. Anders ga ik maar weer eens bellen.

9. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik werk ook in de zorg. Ik heb nog nooit gehoord van een max ORT. Het lijkt mij dat je van 40 5 nog minstens naar 40 10 kan. Ik zelf zit in 45 7, dus kan ook nog ff omhoog!
    Welk CAO heb je?

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    cao vv

Deel Deze Pagina