Onregematige cyclus na stoppen met de pil!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door rachell, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rachell

rachell Actief lid

2 sep 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    Haii Dames..,

Ik vroeg mij af hoe jullie cyclus liep nadat jullie waren gestopt met de pil ??
    Heb in sept. de pil laten staan en heb daarna een cyclus van 38 en 74 gehad ..

hoe was dat bij jullie ?? hoelang gaat dat nog door zo onregelmatig...

2. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

11 jan 2010
    170
    0
    0
    Hoi Rachell
    er is geloof ik al een andere soortgelijke topic met goede info hierover.
    het is heel individueel en wisselend en kan een paar maanden tot een jaar duren voordat je lichaam weer een regelmatiger cyclus heeft.
    Ik heb ook onreg cyclus tussen 30 en 40 dgn en ben nu in de 4e ronde voor 1e kinderwens.
    ik ben deze maand begonnen met etos pillen dat is een vitamine preperaat voor als je zwanger wil worden met extra stoffen in verglijking met andere merken die je cyclus schijnt te optimaliseren.
    misschien is dat wat? ik hoor er goede berichten over, zie ook die andere topic.

succes en groetjes regenboogje

3. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

11 jan 2010
    170
    0
    0
    Hoi Rachell
    de topic heet 'onregelmatige cyclus' ook onder 'zwanger worden'

groeten regenboogje

4. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Mijn cyclus was in ronde 1 44 dagen en in ronde 2 45 dagen.. Zit nu in ronde 3 en (als ik niet zwanger ben) zal wel weer dezelfde kant op gaan. Ben trouwens begin September gestopt met de pil.

Tja en hoelang dat onregelmatige nog door gaat kan niemand je vertellen, bij de 1 is het na het stoppen gelijk weer goed en bij de ander duurt het een tijd.

5. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    Ik ben in okt gestopt en 1e ronde duurde 71 dagen, zit nu in ronde 2 en ben ook met etos zwanger worden pillen begonnen,
    ben nu dus erg benieuwd hoe het verder gaat,
    ga nog geen ovu testen doen, wil eerst wel s zien waar deze ronde eindigt,
    nooit gedacht dat ik er zo makkelijk over zou denken,maar ben bang dat als ik eenmaal aan de ovu testen ga ik me er te druk om ga maken, m'n man is de komende maanden alleen in de weekenden thuis,dus als ik dan die testen doe en m'n ei valt in de week dan baal ik juist teveel,
    ga op de goede gok om zwanger te worden......

iedereen succes!

liefs miek

6. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    hey meis

Mijn cyclus is tot nu toe heel netjes 28 en 29 dagen, maar wou je heel veel succes wensen lijkt me erg vervelend

Liefs brenda

7. Mami22

Mami22 Fanatiek lid

12 jan 2010
    2.231
    1
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

Mijn cycl. toen ik aan de pil zat duurde die 24 dagen.
    Ik ben toen feb vorig jaar gestopt met de pil..
    Vanaf toen ik ben gestopt heb ik een cycl. van 28,, een regelmatige cycl.
    Heeel af en toe heb ik een uitschieter van een dag.

8. manda

manda Bekend lid

17 nov 2009
    622
    0
    16
    Zuid-Holland
    Hier nog iemand met een onregelmatige cyclus. Ben eind september gestopt met de pil. Mijn eerste cyclus was 44 dagen en deze duurt nu al 55 dagen :(
    Heb advies aan de huisarts gevraagd en die gaf aan dat het lichaam nog van streek is en het weer in zijn oude ritme moet komen. Dit kan even duren. Ik kon wel langs komen als het echt te lang ging duren. Dan word er een echo gemaakt.
    Het vervelende hiervan vind ik wel dat ik echt de hele tijd steken in mijn onderbuik heb echt van die ongi klachten en pijnlijke borsten.

Heel veel succes in ieder geval. Ik leef met je mee

9. lautjep

lautjep Niet meer actief

ik mag geloof ik niet klagen. ik heb nu 25 dagen, 25 dagen, 25 dagen en 32 dagen gehad en nu maar hopen dat het deze maand ook zo rond de 25 dagen is.
    je weet nooit op welk moment de pil uit je lijf is dat kan snel gaan maar ook zo een jaar duren. ik ben mij deze maand voor het eerst bewust geweest van een eisprong niet gevoeld maar de kenmerken ervan wel gezien.
    neem de tijd dan lukt het hoop ik vanzelf een keer.

10. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Bij mij heeft het ongeveer een jaar geduurt voor mijn lichaam weer normaal deed! Het eerste halfjaar na gestopt te zijn, leek mijn cyclus normaal, bleef eigenlijk net hetzelfde als met de pil en toen opeens werd ik heel onregelmatig. Denk dat mijn lichaam toen pas echt "ontpilt" was. Gedurende zo'n vier maanden was mijn cyclus telkens anders, wel altijd meer dan 35 dagen, en zo'n twee maanden voor mijn zwangerschap begon het weer normaal te gaan.

11. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

11 jan 2010
    170
    0
    0
    Hoi
    nog even nieuwtje over mijn ervaring met de etos pillen tot nu toe.
    ik had 1e 3 mnd na pilstop cyclus 30 dgn maar pas 22e dag eisprong en kort daarop 8 dgn ongi. omdat ik dacht dat kan de innesteling belemmeren, (gemiddeld is het 14 dagen tussen ei en menstruatie) , ben ik met etos pillen begonnen, zit vitex agnus castus in en zou cyclys bevorderen.
    Nu ben ik 2 weken met die pillen bezig en heb nu al bijna eisprong (14 dgn) dat is 1 week eerder als voorheen!!
    ben benieuwd hoe cyclus nu verder gaat, of er dan ook wat langer zit tussen menstruatie.
    jullie horen

groet regenboogje

12. miekje28

miekje28 Bekend lid

3 nov 2009
    873
    0
    0
    verpleegkundige
    zeeland
    @regenboogje

Ben benieuwd naar je ervaringen, zal die van mij ook zeker hier delen!

groetjes miek

13. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

11 jan 2010
    170
    0
    0
    Hoi miekje
    hier spannend, nog 10 dgn wachten. andere keren kreeg ik 8 dgn na ei al OD dus dat zou dit weekend al wezen.
    dus ff duimen dat ik het NIET wordt.
    ga de 30e testen.

Groet regenboogje

Deel Deze Pagina